کد خبر: ۴۰۶۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی یزد، آذربایجان شرقی، همدان و هرمزگان

 

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان های کشور در استان یزد برگزار شد
 
دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور به همراه ناهیدی رییس اداره روابط‌عمومی این سازمان پس از ورود به یزد، در سالن تشریفات فرودگاه شهید صدوقی مورد استقبال مهندس میرسعیدی معاونت استانداری، دکتر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین استان قرار گرفت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور سپس در شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان‌های کشور که در یزدبرگزار شد،‌  حضور یافت.
در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن مجید و پخش سرود ملی، دکتر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد با خیر مقدم و خوش آمدگویی، به ارائه گزارشی از عملکرد دامپزشکی در استان پرداخت.
سپس مهندس میرسعیدی معاونت عمرانی استانداری ضمن خیر مقدم به میهمانان، به بحث پیرامون پتانسیل های موجود در استان پرداخت و تشکیل این جلسه در استان یزد را منشا خیر و برکت برای استان دانست.
جلسه شورای هماهنگی مدیران پس از سخنرانی دکتر دستور به صورت رسمی در دو نوبت صبح و عصر آغاز گردید و مباحث مختلف بودجه، فنی، بهداشتی، اداری و هدفمندی یارانه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

------------------------------------------------

 

سفیر ایران در ارمنستان: ارمنستان بازار خوبی برای محصولات کشاورزی و دامی ایران است
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در دیدار با مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: کشور ارمنستان می‌تواند بازار خوبی برای محصولات کشاورزی و دامی ایران باشد.
سقائیان سفیر کشورمان در ارمنستان در دیدار مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با وی گفت: کشور ارمنستان می‌تواند بازار خوبی برای محصولات کشاورزی و دامی ما باشد.
وی اضافه کرد: سعی ما بر تسهیل تجارت محصولات کشاورزی و دامی بین تجار و بازرگانان دو کشور است، چرا که هم مرز بودن و نزدیکی مسافت بازارهای مصرف کشور ما و ارمنستان می‌تواند یکی از دلایل توسعه تجارت باشد.
سقائیان در پایان ضمن تشکر از فعالیتهای سازمان دامپزشکی کشور در بازرسی‌های واردات دام از این کشور افزود: کشور ارمنستان زمینه خوبی را در گسترش داد و ستد محصولات دامی و کشاورزی دارد.
در این دیدار دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: سازمان دامپزشکی کشور در راستای گسترش فعالیتهای بازرگانی دو کشور با صدور مجوزهای صادرات و واردات محصولات دامی در کمترین زمان آماده سرویس دهی به تجار ایرانی و ارمنستانی است.
وی همچنین با اشاره به واردات دام زنده از کشور ارمنستان افزود: سازمان دامپزشکی کشور با نهایت دقت دامهای زنده وارداتی به کشور را بازرسی و نظارت می‌کند تا از ورود هرگونه دام زنده که احتمال بیماری را داشته باشد به کشور جلوگیری شود.

 

------------------------------------------------

 

از ابتدای آذر ماه امسال؛ لاشه‌های کشتارگاه‌ها شناسنامه‌دار می‌شود


رئیس اداره دامپزشکی همدان گفت: از ابتدای آذر ماه سال جاری لاشه‌های کشتارگاه‌ها شناسنامه‌دار می‌شود.
آرش سامی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم شبکه دامپزشکی را می‌توان اقدام برای شناسنامه‌دار شدن لاشه‌های دامپزشکی عنوان کرد.
وی افزود: به پیشنهاد شبکه دامپزشکی همدان به اداره کل دامپزشکی مقرر شد تا علاوه بر مهر لاشه‌های دام در کشتارگاه، یک شناسنامه‌ هم برای لاشه‌ها در نظر گرفته شود.
رئیس دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد توسط مدیرکل دامپزشکی استان همدان پیگیری شد و توانستیم بخشنامه اجرای این طرح‌ را به صورت سراسری از تهران دریافت کنیم و این طرح از اول آذر ماه اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح تمام لاشه‌های گوسفند و گوساله دارای شناسنامه می‌شوند و در این شناسنامه نام صاحب دام، سن دام و جزئیات دام با کامپیوتر چاپ شده و امکان تقلب در آن وجود ندارد که این طرح بسیار ارزان و کارآمد است.
سامی بیان داشت: در سطح شهر چند مرکز توزیع گوشت قرمز گرم داریم که گوشت‌ها را از سیستان و بلوچستان وارد کرده و با نازل‌ترین قیمت و با مجوز اداره کل دامپزشکی و سازمان بازرگانی در بازار عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر نظارت مستقیم اداره دامپزشکی بر بازار عرضه فرآورده‌های گوشتی بر اساس اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری برخی امور به بخش خصوصی توانستیم نیروهای ناظر خود را بر روی بازار گسترش داده و ایجاد اشتغال کنیم.
رئیس دامپزشکی همدان از دیگر تقضاهای دامپزشکی را تشکیل اکیپ مشترک ساماندهی شیر عنوان کرد و گفت: در سطح شهرستان همدان شش ایستگاه جمع‌آوری شیر وجود دارد که اداره دامپزشکی به صورت مستمر این ایستگاه‌ها را کنترل کرده و شیرهای موجود را بازرسی می‌کند تا تقلب‌هایی مثل افزودن آب، آنتی‌بیوتیک، شیر خشک یا نمک در شیرها وجود نداشته باشد.
وی در پایان عنوان داشت: شیرها از نظر پروتئین و چربی اندازه‌گیری می‌شوند و در صورت وجود چنین عواملی با متخلفان برخورد می‌شود و مسئول فنی بهداشتی حاضر در هر ایستگاه به همراه اداره دامپزشکی نیز نظارت مستمر و گسترده خود را بر روی این مراکز دارد.

 

-------------------------------------------------

 

معدوم‌سازی بیش از 13 تن محموله غیر مجاز و غیر بهداشتی مرغ و گوشت توسط دامپزشکی هرمزگان

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل در راستای وظایف و مسئولیت
 بهداشتی خود و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده فرآورده های خام دامی، مؤفق به ضبط و معدوم نمودن بیش از 13 تن محموله غیر مجاز و غیر بهداشتی مرغ و گوشت در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم شدند. شایان ذکر است پرونده کلیه محموله های مکشوفه به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
در همین راستا تعداد 10 فقره پرونده تعزیرات تشکیل و دستور معدوم سازی محموله فوق صادر گردید و حکم بازداشت 5 نفر از متخلفین توسط  مراجع قضایی صادر گردیده است.
دکتر غریب افزود:با توجه به تخلفات احتمالی از سوی برخی سودجویان به همشهریان عزیز توصیه می شود از خرید و مصرف فرآوردهای خام دامی بدون مهر و یا مجوز بهداشتی دامپزشکی خودداری نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را در مرکز استان به دفتر نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل به شماره 6662374 و 6662396 و شبکه دامپزشکی شهرستان بندرعباس به شمار ه3331934 و یا در شهرستانها به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه