کد خبر: ۴۰۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر


در خلال سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی، شیوع ویروس H5N8 در چندین کشور اروپایی روی داده است. جنوب غربی فرانسه نیز که بخش عمده تولیدات طیور این کشور را تشکیل می‌دهد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و به شدت تحت تاثیر قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، اما اکنون دانشمندان فرانسوی در تلاشند تا دلیل گسترش سریع ویروس عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را دریابند. اگرچه دولت و تولیدکنندگان به طور معمول در مناطقی با تراکم بالا به سرعت رشته‌ای از اقدامات قرنطینه‌ای و کنترلی را اجرا می‌کنند، اما بررسی امکان انتقال این بیماری از طریق هوا، موردی بوده است که مورد توجه محققین این پروژه قرار گرفته است .

بر اساس نتایج به دست آمده در این مطالعه، هوای خروجی از مزارع پرورش طیور آلوده با ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، منبع مهمی در آلودگی مناطق متراکم پرورش طیور بوده و این آلودگی می‌تواند سبب گسترش ویروس عامل این بیماری در سایر گله‌های نزدیک به واحد درگیر شود .

نتایج کامل این مطالعه در نشریه علوم دامپزشکی منتشر شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جواد رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
سلام نظریه انتقال آلودگی از طریق هوا ازنظرعلمی نیست لطفا مدرک علمی انرا بفرمایید .دسترسی به مجله علوم دامپزشکی ندارم رفرنس علمی انرا لطفا بفرمایید.ممنون
نظر شما
ادامه