کد خبر: ۴۰۵۸۴
 

«دکتر نیک مارش» دامپزشک انگلیسی، خدمات گسترده‌ای را در رابطه با ویزیت حیوانات خانگی در منزل ارائه می‌دهد. این روش درمانی حیوانات، در جهت رفاه حال افرادی است که قادر به مراجعه به کلینیک دامپزشکی نمی‌باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، همانطور که می‌دانیم، مراجعه به کلینیک دامپزشکی، برای بسیاری از حیوانات تجربه‌ای بسیار پر استرس و  تهاجمی می‌باشد، این وضعیت بیشتر شامل حال گربه‌های درون قفس می‌شود. به علاوه، این مراجعات برای برخی از صاحبان حیوانات بسیار سخت و دشوار است، بویژه برای افرادی که دچار معلولیت جسمی هستند.

 

ایجاد رابطه

به تجربه دکتر مارش، در ویزیت‌های منزل بایستی ترکیبی از هنر و علم را ارائه بدهیم. در این ویزیت‌ها دامپزشکان علاوه بر دارا بودن مهارت‌های بالینی، بایستی با هنر ویژه خود با حیوان در محیط امن و پر از آرامش منزل، ارتباط خوبی برقرار نماید.

در طی ویزیت خانگی، دامپزشکان قادرند با آرامش و فرصت کافی با حیوانات ارتباط برقرار کرده و اعتماد صاحبان حیوانات را نیز از روش و شیوه درمان خود بدست آورند. البته به جز صرف زمان و وقت زیادی که از دامپزشک در جهت ویزیت در منزل صرف خواهد شد، این شیوه درمان به وی اجازه خواهد داد که با دقت و حوصله، شرایط محیط زندگی حیوان بیمار را به خوبی ارزیابی نمایند، که این خود بخشی مهم از رویکرد کلی درمان را تشکیل خواهد داد. بویژه در بیمارانی نظیر حیوانات سالخورده، چاق و یا دارای اوستئوآرتریت که امروزه این قبیل از بیماری‌ها به سرعت رو به افزایش می‌باشد، ‌توجه بدین نکته بسیار مفید و کاربردی است.

همچنین صاحبان حیوانات، با رضایت کامل از ویزیت در منزل، مشتاقانه در جهت درمان و درک مسائل و مشکلات حیوان خود همکاری‌های لازم را با دامپزشکان بعمل می‌آورند و قدردان آنها نیز هستند.

 

مراقبت و توجه کافی

ویزیت در منزل، اکثرا باعث ایجاد رضایت حرفه‌ای دامپزشکان گردیده و معتقدند که با این روش، قادر به ارائه درمانی مناسب‌تر از روش های رایج در کلینیک خواهند بود. یکی از دامپزشکان می‌گوید: ما با ملاقات حیوانات در منزل، از دریافت محبت و مراقبت‌های مورد نیاز حیوانات توسط صاحبانشان، اطمینان حاصل می کنیم؛ در حالی که این امر در ویزیت بیمار در کلینیک حاصل نخواهد شد.

دکتر مارش معتقد است علاوه‌بر‌آن، ویزیت در منزل در شرایط دشوار و پیچیده، برای حیوانات بسیار حیاتی و مفید خواهد بود. به عنوان مثال در گربه سالخورده بیماری که از پرکاری تیروئید، اختلال کلیوی، دیابت ملیتوس و مشکلات شناختی رنج می‌برد، به واقع ویزیت در منزل بسیار مفید بوده و تنها گهگاهی نیاز است که جهت انجام درمان‌های پیشرفته‌تر به کلینیک مراجعه حضوری داشته باشد.

 

وی افزود: البته گاهی اوقات صاحبان حیوانات تمایل دارند مراقبت‌های لازم جهت اتانازی و مراحل آخر عمر حیوان توسط دامپزشکان در منزل صورت پذیرد. این هم بخشی از کار و حرفه ما می‌باشد. اما مراقبت از توله سگ‌ها و گربه‌های تازه به دنیا آمده، واکسیناسیون آنها و کنترل وضعیت سلامتیشان، همچنین مراقبت از بیماران دارای بیماری‌های مزمن و یا مراقبت هر روزه از زخم بیماران نیز از بخش های مهم ویزیت در منزل می‌باشد.

 

افزایش تقاضای رو به رشد

در حقیقت آنچه مورد نیاز ویزیت حیوانات در منزل است، درک مناسب و صرف زمان لازم و کافی جهت ایجاد ارتباط، توجه و مراقبت ویژه‌ای است که او نیاز دارد.

دسترسی به دارو، مواد و وسایل مورد نیاز جهت معاینه نیز موضوعی نیست که باعث ایجاد دغدغه ذهنی گردد. تنها به همراه داشتن کیف کوچکی که حاوی وسایل و ابزار مورد نیاز معاینه حیوانات می‌باشد، کافی بوده و حتی می‌توان داروهای رایج و مورد نیاز را هم در ماشین و وسیله نقلیه مربوطه به همراه داشته باشید.

 

ویزیت در منزل به عنوان یک رویکرد خوب و رو به پیشرفت، مورد استقبال افراد قرار گرفته است. صاحبان حیوانات که به دلایلی امکان مراجعه به کلینیک را ندارند و یا حیواناتی که در ملاقات با دامپزشکان دچار استرس شدید می‌شوند، با استفاده از این روش به مراقبت های بهداشتی با کیفیت خوب دسترسی خواهند داشت و این بسیار با ارزش و مفید خواهد بود.

مارش می‌گوید: همیشه افزایش تعداد حیواناتی که تحت مراقبت هر دامپزشک قرار دارند، پیشرفت مثبت کاری برای دامپزشکان محسوب می‌گردد و از آنجاکه افراد در پی یافتن راه حلی مناسب برای رونق شغلی خود می‌باشند، لذا بدین ترتیب ما با انتخاب این شیوه از درمان خانگی، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را برای خود و تیم درمانی‌مان فراهم نموده‌ایم.

منبع: Vet Times

 
نظر شما
ادامه