کد خبر: ۴۰۴۹۲
 

وزارت کشاورزی آفریقای جنوبی، در روز دوشنبه این هفته اعلان داشت که همه‌گیری سویه H5N8 بیماری فوق حاد آنفلوانزای پرندگان، پرندگان دریایی استان کیپ غربی را درگیر نموده، من‌جمله پنگوئن‌های آفریقایی که این بیماری باعث به خطر افتادن انقراض نسلشان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، مقامات در بیانیه‌ای اذعان داشتند، هفت پرنده از 6 نقطه خط ساحلی این استان، از جهت ویروس فوق مثبت اعلام شدند. یکی از پرندگان جان سالم به در برده و با استفاده از پروتکل درمانی که شامل تغذیه، مایع درمانی، استفاده از ویتامین‌ها و تجویز داروهای ضدالتهابی و یا آنتی‌بیوتیک‌های مورد نیاز بوده است، تحت درمان قرار گرفت.

 

آفریقای جنوبی، در ماه ژوئن 2017، نخستین شیوع بیماری فوق حاد سویه H5N8 را در پرندگان گزارش نمود، البته تعداد مبتلایان پرندگان وحشی در این همه‌گیری اندک بوده است و از ماه اکتبر تا به اکنون همه‌گیری جدیدی در پرندگان گزارش نشده بود.

 

همچنین بر اساس اعلامیه سازمان بهداشت جهانی حیوانات (OIE)، کشور عراق در روز یکشنبه موارد جدیدی از همه‌گیری سویه H5N8 آنفلوانزای پرندگان را در دو مزرعه پرورش طیور، گزارش نمود.

یکی از این موارد، در تاریخ 11 فوریه، در استان دیالا و دیگری در روز 12 فوریه در استان بغداد رخ داده است. در پی این دو شیوع، ویروس فوق باعث تلفات 52750 قطعه پرنده از 95200 قطعه پرنده موجود در این دو مزرعه گردید و به دستور مقامات، سایر پرندگان زنده نیز به جهت پیشگیری از انتشار بیماری معدوم شدند.

منبع: CIDRAP

 
نظر شما
ادامه