کد خبر: ۴۰۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
دشواری‌های دامپزشک شدن یک دختر در کشور عربستان:
وی گفت: در عربستان هيچ دانشكده دامپزشکی برای پذيرش خانم‌ها وجود ندارد و من مجبور شدم برای تحقق رويا و آرزوی خود به اردن مسافرت كنم ...


حکیم مهر: «نورا ازا فاتايرجي» با وجود مخالفان بي‌شمار و پشت سر گذاشتن موانع متعدد پیش رو، نخستين زن دامپزشك در عربستان سعودي مي‌باشد.

به گزارش گره بین‌الملل حکیم مهر، فاتايرجي در سال ٢٠١٦، از دانشكده دامپزشكي دانشگاه علم و صنعت اردن با مدرك ليسانس فارغ التحصيل شد.

سپس جهت آموزش چگونگي درمان حيوانات حيات وحش، به گروه محافظت از حيوانات حيات وحش Al-Erain در بحرين پيوست. دو ماه پيش وزارت كشاورزي عربستان او را در دپارتمان مراقبت از حيوانات استخدام نمود.

او مي گويد: در زمان كودكي من عادت به ديدن فيلمهاي مستند حيات‌وحش داشتم و عاشق كار كردن در اين زمينه بودم. من تصميم گرفتم در آينده دكتر دامپزشك بشوم. مشكلات رشته دامپزشكي نسبت به ساير رشته‌هاي پزشكي بيشتر است، زيرا بیماران قادر به گفتگو و دادن شرح حال خودشان به شما نيستند.

وي افزود: لازم به ذكر است كه من از هيچگونه حمايتي از طرف خانواده براي تحصيل در اين رشته برخوردار نبودم.

همچنين در عربستان هيچ دانشكده دامپزشكي براي پذيرش خانم ها وجود ندارد و من مجبور شدم براي  تحقق رويا و آرزوي خود به اردن مسافرت كنم. تحصيل در كالج، سخت و دشوار بود اما من توانستم با كمك و حمايت چند نفر از آشنایان و دوستان ادامه تحصيل بدهم.

وي اذعان داشت من از متولیان دو مسجد جامع تقاضاي كمك هزينه تحصيلي براي دوره فوق اليسانس خود را نمودم اما اين كمك هزينه و خدمات شامل دانشجويان پسر مي‌شد.

من شنيدم كه دانشگاه King Faisal در Al-Ahsa، در سال ٢٠١٩ پذيرش دانشجوي خانم در اين رشته را دارد. اين خبر خوبيست. لازم به ذكر است كه وزارت كشاورزي از من به عنوان يك دامپزشك خانم حمايت بسيار زيادي نمود. آنها به من پيشنهاد يك موقعيت شغلي در دپارتمان دام بزرگ را دادند. همچنين من پيشنهادات کاری زيادي از كلينيك‌هاي دامپزشكي متعدد در رياض را داشته‌ام.

منبع: saudigazette

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
اگر ایشون ایران تشریف می آوردند، حتی اگر فارسی هم بلد نبودند، تنها با ثبت نام و پرداخت شهریه دکتر دامپزشک می شدند!!
نظر شما
ادامه