کد خبر: ۳۹۹۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر



رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان موسسه، رویکردهای کلی، اهداف و چشم‌اندازهای آتی را ترسیم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» در نشست هم اندیشی رئیس و معاونان موسسه با اعضای هیئت علمی، مدیران، روسای بخش ها و کارشناسان موسسه رازی با برشمردن چشم انداز، ماموریت ها، اهداف و رویکردهای کلی موسسه، خواستار همگرایی، همکاری، رعایت اخلاق و انصاف، تلاش مضاعف، مسئولیت پذیریری و زنده کردن امید و ایجاد نشاط و پویایی در موسسه شد.

وی با اشاره به برنامه معاونت های مختلف موسسه، از معاونان خواست برای دستیابی به این اهداف بکوشند و گفت: رویکردهای کلی این موسسه، درونگرایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، برونگرایی و توجه به بازارهای بین المللی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که در برنامه تمام معاونت ها لحاظ شده است.

دکتر اسحاقی، حفظ تولیدات جاری موسسه، توسعه دانش فنی فرآورده های جدید، مرجع شدن در زمینه کیفیت، حمایت از پژوهش های خروجی محور و ثروت آفرین، ایجاد شبکه تحقیقات با دانشگاه ها و مراکز ملی، بین المللی و بخش خصوصی، پیش بینی بیماری های آتی و انجام تحقیقات کاربردی برای تولید واکسن های مورد نیاز، ایجاد شبکه آزمایشگاه های موسسه، تجاری سازی فناوری های جدید، شناسایی فناوری های مورد نیاز بازار و توسعه صادرات را از برنامه های موسسه عنوان کرد.

رئیس موسسه رازی در ادامه این نشست، با اشاره به ابلاغ سند تجاری سازی محصولات موسسه رازی تصریح کرد: با توجه به جایگاه این موسسه، تجاری سازی هیچ گاه به معنای خصوصی سازی "رازی" نیست بلکه تولید استراتژیک و تحقیق همچنان در این موسسه حفظ خواهد شد.

وی گفت: در این سند به خصوصی سازی موسسه رازی اشاره نشده بلکه حداقل تولید تا حصول اطمینان از ثبات در بخش خصوصی مورد نظر است.

رئیس موسسه رازی کار تیمی را لازمه موفقیت این مجموعه بزرگ دانست و با تاکید بر نیاز موسسه به تشکیل اتاق های فکر در حوزه های تحقیقات R&D، دامپزشکی و تولیدی یادآور شد: عملکرد صادقانه، شفاف و خارج از بازی های سیاسی، افزایش اثربخشی، نوسازی، چابک سازی و توجه به اولویت های بنیان ساز و آینده ساز موسسه از موارد مهم مورد توجه است.


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
بعد با اين هدف گذارى مدبرانه براى حداقل توليد با اين همه نيرويى كه جذب كرديد چه مى كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
موسسه رازی را می توان بعنوان نمونه مشخص شتر مرغ معرفی کرد. هر جا باید بار ببره میگه من مرغم و هر جا باید بپره ادعا می کنه که شتره . نه پاسخگویی مثل بخش دولتی داره و نه مثل بخش خصوصی زیر ذره بین ارگان های نظارتی
متاسفانه با آن پشتوانه عظیم علمی و تحقیقاتی موسسه رازی مثل خودروسازی های داخلی شده.
........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
جایگاه تولید واکسن در هر کشوری بخصوص کشور ما جایگاه بسیار مستعد نفوذ بیگانگان و ایجاد فساد در زمینه های اقتصادی و از آن مهمتر انسانی می باشد. لذا بدلایل متعدد از جمله خطر بیوتروریسم چنین محصول استراتژیک یک ملت صلاحیتی جز تولید تماما دولتی و نه حتی خصولتی ندارد. مسئولین این مراکز بایستی عمیق تر به مسائل کلان مملکتی بنگرند. هیچ کشوری محصولات استراتژیک خود را در تامین منافع و امنیت و سلامت جامعه به بهانه ی اشتغالزایی یا ...در معرض نفوذ قرار نمیدهد. از این ظرفیت استراتژیک بایستی در گسترش تحقیقات و تولیدات و جذب نیروی انسانی محقق و آگاه تولید اقتصادی بمانند مراکز نظامی یک کشور بایستی استفاده نمود.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
انصافا بعد از چندين ريس، ايشون اولين هستند كه با برنامه ظاهر شدند. اگر فرصت داده شود قطعا روزهاي خوبي در انتظار رازي هست
نظر شما
ادامه