کد خبر: ۳۹۵۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: در پی انتشار گزارشی در تابناک ایلام با عنوان «کاری که ماموران دامپزشکی با سلامت مردم استان می کنند /فروش سلامت مردم به چه قیمت؟!»، که در آن ضمن زیر سؤال بردن طرح ساماندهی کشتار و ذبح دامها در استان ایلام، کارکنان خدوم و شریف دامپزشکی متهم به دریافت رشوه شده بودند (اینجا«دکتر جواد امیدوار» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام، با ارسال یادداشتی به حکیم مهر، به این اظهارات پاسخ گفت.

به گزارش حکیم مهر، متن این یادداشت به شرح زیر است:

 

هر دم از این باغ بری می رسد

 

اخیراً سایت محترم تابناک ایلام، بنا به دلایل ظاهرأ نامشخص، مطالبی در ارتباط با طرح ساماندهی به وضعیت ناهنجار کشتار دام در استان ایلام و علی الخصوص شهر ایلام و فعالیت هایی که صرفاً و لزوماً در چارچوب قانون و با مشارکت، همکاری و تعامل قابل تحسین ارگانهای مختلف و با تأکید ویژه مدیریت ارشد استان صورت گرفته است را بدون ملاحظه شرایط حاضر و بدون توجه به متن قانون سازمان دامپزشکی (مواد 12 و 18 قانون سازمان) بیان و منتشر نمود که علاوه بر بار حقوقی مترتب بر آن، شأن، منزلت، اعتبار و زحمات شبانه روزی و طاقت فرسای کارکنان خدوم و کم توقع دامپزشکی را بطور کامل نادیده انگاشته و حتی به این مرتبه نیز اکتفا ننموده و بی محابا به هتک حرمت کارشناسان محترم و خدوم دامپزشکی و ایراد اتهام نامربوط به آنها پرداخته است.

کاش نگارنده محترم و معزز این مرقومه هتاکانه، قبل از قلم به دست شدن، اطلاعاتی را در حوزه قوانین دامپزشکی و بخصوص مربوط به موضوع مذکور و مستقیماً از مجموعه دامپزشکی استان کسب می نمود که یقیناً مدیریت دامپزشکی استان با سعه صدر و با گشاده رویی پذیرای ایشان بوده و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار می دادند.

نظام دامپزشکی استان ایلام، به عنوان متولی امور دامپزشکی در بخش خصوصی و در جایگاه دفاع از تمامی اعضای خود و در راستای حفظ شأن و کرامت صنف خدوم، زحمتکش و بی ادعای دامپزشکی، ضمن دفاع از ماهیت و مبنای قانونی طرح ساماندهی به کشتار غیر مجاز دام در استان و ضمن تشکر و سپاس و قدردانی از زحمات شبانه روزی و طاقت فرسای مجموعه کارکنان خدوم دامپزشکی استان و ضمن غیر منصفانه و غیر معقول خواندن چنین اظهارات نامربوطی، بر خود لازم می داند نکاتی را هم به جهت روشن شدن ذهن نگارنده مطلب صدرالاشاره و هم به منظور تنویر افکار عمومی یادآوری نماید.

1. از سایت وزین و محترم تابناک انتظار می رفت قبل از انتشار چنین اکاذیبی، در چهارچوب اخلاق و منش رسانه ای خود، مطالب مندرج و ماهیت آنها را واکاوی نموده و جوانب امر و اهمیت موضوع مورد نظر را می سنجید.

2. موضوع نظارت بهداشتی و ممانعت از کشتار غیر مجاز از مهمترین وظایف قانونی سازمان دامپزشکی بوده و در سایه همین نظارت های مستمر و مستقیم کارشناسان، بازرسین و مسئولین نظارت بهداشتی، سالانه از ورود دهها تن انواع فرآورده های خام دامی تاریخ مصرف گذشته و یا غیر قابل مصرف  به بازار و بر سر سفره مردم، ممانعت می شود و این مهم، متأسفانه از دیدگان ژرف نگر نگارنده محترم دور مانده است.

3. خطر انتقال و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام همچون سل، بروسلوز، کیست هیداتیک، تب  خونریزی دهنده کریمه کنگو و چندین بیماری مهلک دیگر که بسیاری از آنها هیچگونه نشانه و علامت بالینی و ظاهری قابل تشخیصی ندارند، و کشتار دام بدون نظارت بهداشتی، می تواند زمینه انتقال مستقیم یا غیر مستقیم آنها را فراهم سازد که متأسفانه از دید نگارنده کاملاً  مغفول واقع شده است. (البته آن هم به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع از مسائل تخصصی حوزه دامپزشکی)

4. موضوع بازرسی و نظارت بهداشتی بر لاشه های کشتاری صرفاً در خط کشتار و در محل کشتارگاه صورت گرفته و پس از بازرسی کامل لاشه و تأئید نهایی سلامت آن توسط بازرسین بهداشتی، برچسب بهداشتی و یا مهر سلامت بر آن نصب می گردد و این موضوع که به زعم نگارنده، مهر یا برچسب بهداشتی در محلی خارج از کشتارگاه و یا در دست افراد سوء استفاده جو  باشد، امری کاملاً کذب و مضحک می باشد.

5. قطع و یقین افرادی که به هر طریق ممکن در این حوزه  قصد فرار از قانون و صرفاً با اهداف سودجویانه اقدام به کشتار غیر مجاز به دور از چشم مأمورین و بازرسین دامپزشکی را نموده یا می نمایند، پر واضح و مسلم است که از تهمت و افترا بستن به دستگاه های ناظر و متولی امر و کارشناسان و بازرسین این دستگاهها نیز واهمه ای نداشته و به راحتی با حیثیت و اعتبار حقیقی و حقوقی این عزیزان بازی می کنند که این موضوع، مشخصاً، مؤکداً و لزوماً می بایست قبل از نگارش و انتساب الفاظ هتاکانه به کارشناسان و بازرسین محترم دامپزشکی مورد توجه خاص نگارنده محترم قرار می گرفت که مع الاسف این مهم نیز مورد توجه ایشان نبوده است.

 6. کاش نگارنده محترم فقط یک ساعت از وقت گرانبهای خود را صرف بازدید مستقیم از عملکرد بازرسین و کارشناسان خدوم و پرتلاش و کم توقع (و صد البته شایسته است بگوییم بی توقع) دامپزشکی در طول مدت یک ماهه انجام طرح می نمودند که قطع و یقین دیدگاه ایشان بطور کامل متفاوت می گردید و آنگاه به قضاوت نشسته و اینگونه قلم فرسایی نمی کردند.

7. اینکه هدف و غرض اصلی و اساسی نگارنده محترم (و یا احیاناً افراد و اشخاص پشت صحنه در این اقدام ناعادلانه) از نگارش و انتساب این الفاظ نامتعارف و غیر منصفانه و بدون هر گونه سند و مدرک مستدل چه بوده و اینکه با چه نیتی انتشار یافته است، قطعاً در آینده مشخص خواهد شد اما فارغ از این مسائل، انصاف  و وجدان کاری و نیز عقل و منطق انسانی حکم می کند که نگارنده محترم ضمن عذر خواهی از محضر مجموعه کارکنان خدوم و زحمتکش و بی ادعای دامپزشکی، متن عذرخواهی خود را بصورت شفاف انتشار دهد.

امید است که خداوند همگی ما را در مسیر عدالت و انصاف رهنمون دارد.

دکتر جواد امیدوار

رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
بسیار عالی
بهلول !
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
هر دم ازین باغ،بری می رسد!!!!
بهلول !
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
0
0
...وخداوند،همه ی بندگانش را دوست دارد!
...و عجب برما اقوام ایرانی، که
بیا ببین که آدما با شعار کو حق ما
به شکل بره،گرگ و میش،. ندارند جز دندان نیش،...
وااای از این آدما، وااای بر این آدما
که گر شودپیدا میانشان گر وجدانی سر به راه
بر او حسادت می کنند، با حرف، قیامت می کنند!
غافل که در پسش خداست، اما خیانت می کنند!
دکتر امیدوار شایسته انسانیست که خداوند برایتان برگزید،
کاش جای حسادت وملامت، قدری به پاکی دستانش نگاه بیندازید و ببینید که همچون ایشان در ایران عزیزمان ،سخت نیازمندیم، که چه ناشکرانه، هر دم این باغ،بری می رسد!!!
نظر شما
ادامه