کد خبر: ۳۹۵۴

حکیم مهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: این شهرستان با بیش از 3500 نفر شتر رتبه اول در استان را دارد که با توجه به اهمیت غذایی و ارزش اقتصادی تولیدات شتر، برنامه صدور شناسنامه برای کلیه شترهای بومی و شماره گذاری و پلاک کویی آنها آغاز شده است.

امان الله طوقی افزود: با هدف آشنایی شترداران شهرستان خاش یک دوره آموزشی پرورش شتر توسط اداره ترویج کشاورزی این مدیریت و با شرکت بیش از 30 پرورش دهنده شتر در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خاش برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این دوره یک روزه پرورش دهندگان شتر با مسائل بهداشتی، بیماریها،‌ میزان و نوع تولیدات، شرایط و سن بلوغ، بچه زایی و تغذیه صحیح شتر آشنا شدند.

وی بیان کرد: سالیانه بیش از 4.5 تن گوشت قرمز و ‌مقداری پشم و شیر شتر در شهرستان تولید می شود که محصولات تولیدی به داخل استان و حتی به استانهای همجوار عرضه می شود.

مدیرجهاد کشاروزی خاش با بیان این که یک مرکز خدمات رسانی به شترداران راه اندازی شده گفت: از 3500 شتر بومی شهرستان تعداد 3200 نفر ماده است که سن بلوغ برای تولید نسل شتر ماده 3 سال بوده و هر 2.5 سال یکبار زایمان می کنند که درصد بچه زایی شتر 99.2 درصد است.

شایان ذکر است یک دوره آموزشی شتر نیز در مرداد ماه سال جاری در خاش برگزار شده است.

 

نظر شما
ادامه