کد خبر: ۳۹۲۷۱



به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، این کتاب که توسط «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل و «دکتر مظاهری» مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نگاشته شده که بر اساس تجربیات کسب شده در سال گذشته، در راستای آموزش کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد می باشد.

دکتر مظاهری از نگارندگان این کتاب در این خصوص گفت: در این کتاب سعی شده به زبانی ساده و روان به توصیف بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پرداخته و مفاهیم کاربردی امنیت زیستی را خاطرنشان شود و در پایان به تشریح این بیماری در جامعه انسانی پرداخته می شود.

وی با ذکر این موضوع که این کتاب در قطع وزیری و بصورت تمام رنگی و مصور چاپ شده، اضافه کرد: تلاش بر آن بوده تا در کنار سادگی و جامعیت مطالب و مفاهیم، اطلاعات علمی و کاربردی ارائه شود تا ضمن پاسخگویی به سوالات متداول فعالان صنعت طیور و شهروندان مرجعی آموزشی جهت دامپزشکان، کارشناسان و مدرسان کلاسهای ترویجی باشد.

مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این کتاب اظهار داشت: خوانندگان این کتاب با مباحثی مانند چگونگی انتشار بیماری، کنترل و پیشگیری، اقداماتی که هنگام شیوع بیماری می‌بایست انجام داد، اهمیت بیماری از منظر بهداشت عمومی و توصیه های بهداشتی برای صنوف، گروه ها و طبقات مختلف جامعه آشنا خواهند شد.

دکتر مظاهری در پایان خاطر نشان کرد: انتقال تجربیات، اطلاعات علمی و کاربردی بصورت شفاف و قابل درک برای عموم در ارتقاء سطح آگاهی جامعه تاثیر بسزایی دارد و هم راستا با اهداف عالیه ترویجی سازمان دامپزشکی کشور و نظام سلامت، ارائه آموزش هایی از این دست پیگیری می‌شود.


 

نظر شما
ادامه