کد خبر: ۳۹۲۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر



در جلسه هیات رئیسه واحد بافت با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بر راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی این دانشگاه تا پایان سال تحصیلی تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، در این جلسه درباره راهکارهای ارتقای رشته دامپزشکی، بحث و تبادل نظر و بر تجهیز امکانات و آزمایشگاه‌های این رشته طبق جدول زمانی مشخص شده تاکید شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت در این جلسه گفت: از ابتدای راه‌اندازی رشته دامپزشکی تاکنون سالن تشریح، آزمایشگاه‌های جانورشناسی، بیوشیمی ،فیزیولوژی و هیستوپاتولوژی تکمیل شده و در حال تکمیل سایر آزمایشگاه‌ها و راه اندازی کلینیک دامپزشکی هستیم.

«دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی» با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت تنها مجری رشته دکترای دامپزشکی در جنوب و جنوب شرق ایران است، افزود: با راه‌اندازی رشته دکترای دامپزشکی در واحد بافت، پذیرای علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته از سراسر کشور هستیم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امکانات رفاهی و آموزشی آنان را تکمیل کرده‌ایم تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی واحد بافت با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهمن ۱۳۹۴ تاسیس و مهر ۱۳۹۵ نخستین پذیرش دانشجو در این رشته انجام شد.



انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
این هم مصیبت چندباره بر دامپزشکی. آخه جز منفعت عده ای ........ دلیل دیگری نیز برای تاسیس دانشکده های جدید دامپزشکی وجود دارد؟ مسوولین محترم، بزرگواران، آقایان، رجال گرامی نه تنها در کاهش تعداد دانشکده ها اقدام نمیکیند در قبال تاسیس جدیدها هم سکوت میکنید؟ آیا دینی بر گردن شما نیست؟ سکوت روا نیست بخدا. نگذارید این آشفتگی دامپزشکی با راه اندازی دانشکده های جدید لاعلاج شود. بشنوید لطفا!! گامی بردارید!! باور بفرمایید در آینده نزدیک مجبور به پاسخگویی خواهید بود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
راه اندازی دانشکده دامپزشکی در دانشگاه آزاد بافت، خیانت واضح بر جوانان این مملکت می باشد. مسئولین باید پاسخگوی این خیانت باشند.
آخر کاسبی به چه قیمتی؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
تنها جایی که باقی مونده واسه پول درآوردن از دامپزشکی
تاسیس دانشکده دامپزشکی
ولی به قیمت نابودی این رشته انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
از سراسر کشور دانشجو می پذیرد!

ولی مدعی است برای نیاز جنوب و جنوب شرق ایران تأسیس است؟!!

واقعا چگونه با به بازی گرفتن سرنوشت

دانشجویان و بهداشت عمومی و سلامت، به

عنوان

انسان؟!! دست به تأسیس ......... این

دانشکده نما در حق بهداشت و سلامت مردم زده اید؟!!

مسلما دامپزشکی تا در این وزارت علوم است و این وزارت جهادکشاورزی، امیدی به جلوگیری از این دانشکده های کاذب نمی رود.

نگاه کنید که وزارت بهداشت با داشتن فقط 5 درصد دانشجویان کل کشور به شدت در مقابل لابی بازی های افزایش بی رویه دانشجو و دانشکده های کاذب ایستاده است و به تنهایی 40 درصد مستندات علمی کشور را تولید می کند؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
می بخشید دوستان گرامی در زبان فارسی مثلی است به این مضمون " در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته " البته همانطور که مستحضر هستید در مثل مناقشه نیست !
منظور آنکه، گیرم دانشکده ای یا دانشکده هایی مازاد بر نیاز تاسیس شود تا برای بعضی بنام استاد و مدرس و کارمند و کارگر و غیره کاری درست شود تا بیکار نمانند . صرف نظر از آنکه این دانشکده اساسا" با هیچ استانداردی تطابق ندارند و و در واقع فقط بنگاه فروش مدرک هستند.
حال نباید این جوانان و خانواده های محترمشان که قرار است متحمل هزینه های قابل ملاحظه از نظر مالی و زندگی و تلف شدن عمر و رفت و آمد و صرف انرژی بی نتیجه و غیره شوند بخود زحمت دهند و بررسی کنند ببینند آیا ورود به چنین دانشکده هایی چقدر میتواندبرای این جوانان مفید باشد !! در حالی که سالهاست در دفترچه های کنکور به وضوح در مورد اشباع شدن بازار کار دامپزشکی تذکر داده شده است !
پس اگر جوانی با آگاهی کامل به شرایط موجود ، وارد چنین دانشکده هایی شود ، آن موقع باید به سطح عقلانیت او و یا نیت اصلی چنین افرادی شک کرد . !!
این دانشکده ها فقط بدلیل استقبالی که از آنها میشود بوجود می آیند نه بدلیل سیاستهای وزارت علوم یا دانشگاه آزاد و یا نهادهای خاص دیگر !!!
تنها راه حل برای این معضل آن است که ،هر کسی که از دانشکده های دامپزشکی فارغ التحصیل میشود ، لایق کار در فیلد دامپزشکی دانسته نشوند مگر اینکه تحت آزمونهای علمی و مهارتی مناسب شایستگی خود را به اثبات رسانده باشند .
نظر شما
ادامه