کد خبر: ۳۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی و بم

 

هدفمند کردن یارانه ها همکاری همه دستگاهها را طلب می کند

 

در برهه زمانی کنونی و با توجه ایجاد بسترهای لازم جهت پیاده سازی طرح هدفمند کردن یارانه ها در بخشهای مختلف، اجرای موفق این طرح همکاری همه جانبه دستگاه های دولتی را طلب می کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: در این جهت و با توجه به درخواست سازمان بازرگانی استان، به تمامی اکیپ های نظارتی دامپزشکی در اقصی نقاط استان ابلاغ شده تا در صورت مشاهده موارد تخلف، ضمن هماهنگی با  ادارات بازرگانی و تعزیرات حکومتی شهرستان ها اقدام لازم را دراین خصوص اعمال نمایند.

دکتر ناصر مرگان ازغدی گفت: اکیپ های کنترل سلامت فرآورده های خام دامی این اداره کل در سطح استان، روزانه بازدیدهایی را از اماکن تهیه، نگهداری، توزیع و عرضه  فرآورده های خام دامی  انجام می  دهند و در صورت مشاهده موارد تخلف بهداشتی ضمن تهیه گزارش و صورتجلسات با هماهنگی مراجع قضایی برخوردهایی قانونی را صورت می دهند که با توجه به مورد یادشده، مقرر گردیده تا این اکیپ ها در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل؛ کم فروشی، گران فروشی، امتناع از فروش کالا و ... در واحدهای مرتبط با فرآورده های دامی که در جهت ضربه وارد ساختن به سیاست های تنظیم بازار صورت پذیرد، موارد را با ادارات بازرگانی و تعزیرات حکومتی شهرستان در میان گذارند تا برخوردهای لازم از طریق ادارت مذکور صورت گیرد.

وی کشتارگاه های دام و طیور، سرخانه ها، رستورانها، هتل ها، آشپزخانه ها، اماکن عرضه، تولید و نگهداری و بسته بندی انواع گوشت سفید و قرمز و دیگر فرآورده های خام دامی را از جمله مراکزی دانست که روزانه در سطح استان و شهرستان مشهد مورد بازدید دامپزشکی قرار دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان یادآور شد: وظیفه نظارت بر اماکن یاد شده در خراسان رضوی را 60 گروه بازرسی دامپزشکی در ایام عادی انجام می دهند که این تعداد در ایام خاص و مناسبت ها؛ نظیر نوروز، عید قربان، فصل تابستان و ... بعضاً تا 120 اکیپ نیز افزایش می یابد.

 

-----------------------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی بم:
200 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در بم معدوم شد


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: 200 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در بم کشف و معدوم شد.

مسعود اسدی‌پور اظهار داشت: بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی بم در بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهر بم 200 کیلوگرم از انواع این فرآورده‌ها را ضبط و معدوم کردند.
وی بیان داشت: این فرآورده‌ها شامل 150 کیلوگرم آلایش‌های خوراکی، گوشت سفید و 50 کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ مصرف گذشته بود.
اسدی‌پور تصریح کرد: حفظ سلامت جامعه و ارتقای سطح بهداشت عمومی از وظایف اصلی دامپزشکی است و دامپزشکی شهرستان بم نیز این موضوع مهم را سرلوحه کار و فعالیت خود قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های شبکه دامپزشکی با جدیت و به طور دائم صورت می‌گیرد و برای اینکه کار ما بهترین بهره را داشته باشد، باید مردم با ما همکاری کنند.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بم عنوان داشت: مردم باید در هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی و دامی به تاریخ و کد پروانه بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
اسدی‌پور تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه‌های مختلف حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی موضوع را به شبکه دامپزشکی شهرستان بم اطلاع دهند.
وی در باره برخورد با متخلفان گفت: در این زمینه در مرحله نخست در صورت سنگین نبودن تخلف با اخطار کتبی و گرفتن تعهد با متخلف برخورد می‌شود و در صورت تخلفات سنگین و یا تکرار مجدد تخلف، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک طرح و برنامه
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
در رابطه با اقداماتی که قرار است دامپزشکی استان خراسان رضوی انجام دهد لطفا باطلاع اداره حقوقی سازمان دامپزشکی برسانند تا باستحضار مدیر کل محترم تازه منصوب شده بفرمایند که کم فروشی، گران فروشی، امتناع از فروش کالا و ... در واحدهای مرتبط با فرآورده های دامی جزو وظایف دامپزشکی نمی باشند ، من یک توصیه به این مدیر کل دارم بزرگترین آفتی که بلای جان دامپزشکی می شود و باعث برکناری ناگهانی مدیران هم می شود اینست که ابزار دستگاههایی همانند وزارت بازرگانی و جهاد سازندگی که برای ............ می باشد نشوند در غیر اینصورت منتظر برکناری سریع خود بایستی باشند و البته برای حیثیت بر باد رفته دامپزشکی هم پتک محمکی بر تن رنجورش خواهد بود
نظر شما
ادامه