کد خبر: ۳۹۰۸۴
 

بر اساس آمار انجمن حمایت از حیوانات آمریکا (ASPCA)، سالانه 6.5 میلیون حیوان در سراسر کشور آمریکا به پناهگاه‌های حیوانات وارد می‌شوند. از این تعداد 1.5 میلیون از حیوانات اتانازی می‌گردند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، به عهده گرفتن سرپرستی این حیوانات فراتر از فراهم نمودن خوراک، آب و سرپناه می‌باشد و باعث نجات جان آنها خواهد شد. پذیرش این مسئولیت می‌تواند یک تجربه ارزشمند برای هر خانواده باشد، اما بایستی توجه کامل به نکات بسیار زیادی داشته باشید.

تعهدات خود را درنظر داشته باشید

ASPCA معتقد است که افراد بایستی نسبت به تعهدات خود پس از پذیرش حیوانات پایبند باشند. حیوانات خانگی تا وقتی زنده هستند، بخشی از اعضای خانواده شما خواهند شد. به عنوان مثال سگ‌ها به طور متوسط بیش از ده سال و گربه‌ها بیش از 20 سال شما را همراهی می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که وضعیت شغلی و محل زندگیتان با وجود حیوان، تغییرات عمده‌ای خواهد کرد.

 

 

خود را آماده کنید

قبل از ورود حیوانتان به منزل، باید آماده‌سازی‌های لازم را به انجام برسانید. در ابتدا دقت کنید خوراکی‌ها و گیاهانی که برای حیوان سمی هستند، کاملا دور از دسترس حیوان باشد. اگر در خانه کودکی دارید آنها را برای حضور حیوان در منزل آماده نمایید و برای تعامل بیشتر با همراه جدید، یکسری اصول و قوانین در خانه بگذارید. در صورتیکه کودکان مسئولیت غذا دادن، حمام کردن و یا پیاده‌روی با حیوان را به عهده دارند، دقت کنید آموزش‌های لازم جهت این کار را دیده باشند.

دامپزشک حیوان خود را انتخاب نمایید

هرچه سریعتر یک دامپزشک را برای راهنمایی و ویزیت حیوان انتخاب نمایید. به گفته انجمن دامپزشکان آمریکا (AVMA)، شما و دامپزشک، یک تیم کامل را در حفظ سلامتی حیوان تشکیل خواهید داد. همچنین مرتبا با مطالعه و رجوع به منابع معتبر و قابل اطمینان در رابطه با نگهداری و مراقبت از حیوان آموزش های لازم را ببینید.

با پناهگاهی که حیوان را از آنجا به سرپرستی پذیرفته‌اید، همکاری نزدیک و تماس داشته باشید. آنها می‌توانند منابعی با ارزش و اطلاعاتی بسیار مفید برای کمک به شما جهت نگهداری صحیح و موفق حیوانتان فراهم آورند.

 

 

برنامه‌ای دقیق برای حضور حیوانتان در منزل طراحی کنید

قوانین منزل را جهت حضور حیوان در خانه تنظیم کنید. رژیم مراقبتی از حیوان شامل اصول اصلی نگهداری روزانه او، تمرینات و پیاده‌روی روزانه، تغذیه، حمام نمودن و نظافت او می‌باشد.

امکان دارد حیوان تجربه زندگی در منزل را نداشته باشند، لذا با دامپزشک خود جهت توصیه و راهنمایی برای شروع این روند جدید زندگی مشورت نمایید. می‌توانید از تجربیات افراد متخصص در این کار نظیر مربی حیوانات نیز کمک بگیرید.


به سلامتی حیوان خود اهمیت بدهید

حیوانات ساکن پناهگاه، با ویروس‌ها و میکروبهای مختلفی در تماس بوده‌اند و باید دقت نمود آنها را همراه با خود به منزل جدید نیاورند. این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مخصوصا اگر حیوان دیگری نیز در منزل نگهداری شود. جهت پیشگیری، در همان هفته اول ورود حیوان به منزل، او را به نزد دامپزشک برده و اطمینان حاصل نمایید که به نحو مطلوبی واکسینه شده است. توجه به این نکته ضروری است که شما تحت هیچ شرایطی نباید در درمان حیوان خود، از داروهای انسانی استفاده نمایید و همچنین دقت کنید بدون مراجعه به دامپزشک و بدون نسخه، خودسرانه از داروخانه‌های دامپزشکی دارو تهیه نکنید.

در آخر با آموزش صحیح و رعایت نکات فوق، می‌توانید یک خانه شاد و مفرح برای همراه جدید و خانواده خود فراهم نمایید.

منبع: American Veterinarian

نظر شما
ادامه