کد خبر: ۳۹۰۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از نصب و راه اندازی سامانه مدیریت و پایش بیماری های سل و بروسلوز در جمعیت دام سنگین شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد، «دکتر بهروز خسروی نیا» با اعلام این خبرگفت: این سامانه که با همت و تلاش متخصصان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات اداره کل دامپزشکی استان برنامه ریزی و راه اندازی شده است، کمک بسیار شایانی به کارشناسان فنی در ردیابی دام های آلوده به بیماری سل و بروسلوز می نماید.

وی بیماری سل و بروسلوز را از بیماری های مشترک و خطرناک بین انسان و دام معرفی نمود و اظهار داشت: این بیماری ها جزو مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و می توانند موجب بروز آلودگی در انسان شده و از منظر بهداشت عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که به همین دلیل، مراقبت و ریشه کنی این بیماری های مشترک بین انسان و دام همواره یکی از برنامه های سازمان دامپزشکی در ایران بوده است.

در ادامه، مهندس خوشنویس، رئیس واحد فناوری اطلاعات اداره کل دامپزشکی استان، توضیحاتی در رابطه با کارایی ها و محاسن سامانه مذکور پرداخت و افزود: با ثبت اطلاعات و فعالیت های انجام شده در حوزه پایش و بررسی بیماری های سل و بروسلوز در این سامانه کلیه دام های سنگین موجود در شهرستان دارای شناسنامه الکترونیکی شده و تمامی فرآیندهای بهداشتی صورت گرفته بر روی آنها در زمان و مکان های مختلف به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با اجرای این سامانه، جابجایی غیر مجاز دام کاهش یافته و پرونده الکترونیکی سلامت در حوزه تولید گوشت و شیر توسط واحد های پرورشی در دسترس می باشد.




انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
خدا بخیر کنه معلوم نیست باز کی پروژه تحقیقاتی داره.سازمانی که ابزار کار اولیه رو نه خودش در اختیار داره وبا این وضعیت زیر ساختها در گاوداری،بهتره تلاش بیخود نکنه.موقعیکه در یک گاوداری ریل با کیفیت جهت مقید نمودن دامهای شیری وجود نداره حرف از پوشش دادن تست سل و بروسلوز بقیه دامها ادعایی بیش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
سلام.دوستان چگونه این سامانه از جابه جایی دام جلوگیری می کنه ؟ .....................
نظر شما
ادامه