کد خبر: ۳۹۰۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی یزد، آشتیان، زنجان، سمنان و بوشهر

 

افتتاح شرکت ممیزی بهداشتی دامپزشکی در استان یزد


 شرکت ممیزی بهداشتی دامپزشکی حامیان بهداشت دام یزد با حضور دکتر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان و دکتر متوسل الحسینی معاونت فنی این ادراه کل افتتاح و شروع به کار کرد.

علیرضا طاقه باف گفت: در ابتدای کار بیشتر فعالیت این مرکز در  زمینه نظارت بهداشتی بر وسایل نقلیه حمل فراورده های خام دامی است که  توسط سه نفر نیروی دکتر، کارشناس و کاردان دامپزشکی ارائه خدمات می نماید.

طاقه باف افزود: در این مراسم دکتر حدادزاده به اهمیت اجرای اصل44 قانون اساسی اشاره کرد و هدف از تشکیل این مراکز را ارتقاء سطح بهداشتی و تسریع در خدمت رسانی به مردم دانست و مسئولین این مرکز را به خدمات رسانی در قالب قوانین و دستورالعمل های ابلاغی توصیه نمود.

----------------------------------------------------

 

هزار راس دام در آشتیان واکسینه شدند


رییس شبکه دامپزشکی آشتیان گفت: یکصد و دو هزار رأس گوسفند، بز و گاو در این شهرستان در 6 ماهه اول سال جاری علیه بیماریهای مختلف واکسینه شدند. دکتر'حسین میرزایی ' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد دام علیه بیماری های شاربن ، تب برفکی، آبله و هاری واکسینه شده اند.
وی افزود: بیماری های عفونی با منشاء ویروسی باکتری و انگلی به رغم پیشرفت های وسیع علمی در علوم بهداشتی همچنان عامل تهدید کننده سلامت انسان ها است بنابر این مراقبت کامل در این خصوص ضروری است .
رییس شبکه دامپزشکی آشتیان توزیع سم رایگان به مقدار 344 لیتر، نظارت بر فراورده های خام دامی، ضبط فراورده های غیر بهداشتی ، نظارت بر کشتار گوسفند و بز و برگزاری کلاس های آموزشی برای مرغداران و دامداران را از دیگر فعالیت های این شبکه برشمرد.
---------------------------------------------------

 

صادرات 22 میلیاردی مواد خام دامی از استان زنجان


روابط عمومی اداره کل دامپزشکی زنجان اعلام کرد : در 6 ماهه اول سال 89، (مواد خام دامی) از قبیل روده سورت شده گوسفندی، گاوی و آسیل گوسفندی، جمعا" به ارزش بیش از 22 میلیارد و 891 میلیون ریال تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به کشورهای  اکراین، مصر، عربستان صعودی، عراق و آذربایجان  صادرگردید.

---------------------------------------------------

 

چهارکشتارگاه دام سمنان در آستانه تعطیلی دائم
 
دکتر محمد سعیدی معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان گفت : به دلیل شرایط ساختاری و تجهیزاتی و مکانی نامناسب و نگرانی از تهدید سلامت گوشت استحصالی و بهداشت عمومی جامعه چهار کشتارگاه دام آرادان، ایوانکی، بسطام و شهمیرزاد در آینده نزدیک تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به طرح جامع ساماندهی کشتارگاههای دام استان از تصمیم تجمیع و متمرکز شدن کشتار در هر شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بهسازی و ساخت کشتارگاه دام بهداشتی و مناسب هزینه بسیار سنگین داشته و مقرون به صرفه نیست لذا شهرداریها یا بخش خصوصی استقبالی برای ساخت کشتارگاه جدید در شهرهای کم جمعیت ندارند لذا با فراهم آوردن خودروهای حمل گوشت مناسب 6 کشتارگاه تعطیل و 5 کشتارگاه دام در مرکز پنج شهرستان استان فعالیت خواهند نمود.

دکتر سعیدی در خاتمه یادآور شد در همین راستا تاکنون دو کشتارگاه گرمسار و سرخه تعطیل دائم شده اند.

 

--------------------------------------------------

 

جهت نظارت بر ذبح؛ 11 دامپزشک و روحانی از بوشهر عازم کشتارگاههای خارج از کشور شدند
 
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی یکسال اخیر 11 دامپزشک و روحانی از این استان جهت نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی در کشتارگاهای کشورهای طرف قرارداد کشورمان عازم این کشورها شده اند.
علی اصغر شریفی افزود: این تعداد دامپزشک استان بوشهر بیشتر به کشورهای برزیل، هند و ارمنستان اعزام شده اند و در حال حاضر نیز یک روحانی از استان بوشهر جهت نظارت بر کشتار مرغ و دام در کشور برزیل حضور دارد.
وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور طی سالیان اخیر نظارت بهداشتی و شرعی بسیار دقیقی بر گوشتهایی که از خارج وارد کشور می شود، داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان بوشهر با بهره گیری از نیروهای مجرب و با وجدان کاری بالا توجه خاصی به مبارزه و پیشگیری از هرگونه بیماری دامی و همچنین ذبح شرعی و بهداشتی در استان و خارج از کشور دارد.

 

 

نظر شما
ادامه