کد خبر: ۳۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ری از امحای 6 هزار و 351 کیلوگرم گوشت وارداتی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا دیوانی اظهار داشت: اواخر ماه گذشته 6 هزار و 351 کیلوگرم گوشت گوسفندی وارداتی از ‌قرقیزستان متعلق به شرکت سامانه آوای پایتخت، وارد شرکت بسته‌بندی زر گوشت شد که به علت بو گرفتگی و فساد ظاهری از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان ری ضبط موقت شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ری افزود: به منظور انجام آزمایشات لازم و نمونه‌برداری از این گوشت‌ها به‌وسیله کارشناسان مربوطه، این گوشت‌‌های وارداتی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان تهران که یک آزمایشگاه معتبر و مرجع است، ارسال شد.
وی در ادامه اظهار داشت: مسئولان آزمایشگاه پس از آزمایشات لازم روی نمونه‌ای از گوشت وارداتی، آن را به علت شمارش میکروبی بیش از حد مجاز و آلودگی، غیر قابل مصرف انسانی تشخیص دادند که مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور محموله ذکر شده پس از تشخیص غیربهداشتی بودن آن باید امحا‌ می‌شد.
دیوانی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان ری به مدیریت و مسئول فنی بهداشتی شرکت زر گوشت در ارتباط با امحای محموله دستورات لازم را ابلاغ کرد، ادامه داد: با وجود مراجعه کارشناسان این شبکه برای امحای، اما شرکت مذکور نسبت به امحای محموله اعتراض کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ری با بیان اینکه به علت استنکاف صاحب محموله، امحای گوشت‌های غیربهداشتی انجام نشد، تصریح کرد: بنابراین پس از ارائه شکوائیه به رئیس دادگاه عمومی بخش حسن‌آباد فشافویه برای اخذ دستور قضایی در مورد معدوم‌سازی محموله ذکر شده اقدام شد و بر اساس دستور قضایی، این محموله گوشت آلوده در کارخانه تبدیل ضایعات کشتارگاه ایران تیهو معدوم و تبدیل به پودر گوشت شد.
دیوانی در پایان از همکاری و مساعدت بازرسی فرمانداری ری در کشف و امحای این محموله تشکر کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ashkan
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
0
0
...... به فکر مردم نیست
دکتر رضا مهرنوش
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
0
متاسفانه به دلیل نبودن علم کافی و نداشتن تجهیزات و مدیریت و نظارت قوی همیشه راحت ترین راه را شبکه های دامپزشکی اتخاذ کرده و در این شرایط سخت اقتصادی که تهیه نان هم مشکل شده به نوعی ناشکری و اسراف میکنیم
نظر شما
ادامه