کد خبر: ۳۸۴۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
در خیلی از کشورهای دنیا ، دامپزشکی زیر نظر وزارت کشاورزی است و اگر ما هم جایگاه مناسبی در وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم هیچ علاقه‏ای به پیوستن به وزارت بهداشت نداریم!/ایشان به ما گفت که به دنبال نامگذاری عناوینی هستیم که برای رسانه‎ها جاذبه داشته باشد و دامپزشکی این جاذبه را ندارد!...

حکیم مهر -  در آستانه چهاردهم مهر ماه (روز دامپزشکی) با حضور خبرنگاران چند نشریه و سایت خبری در زمینه کشاورزی، مرغداری و غیره نشستی خبری در محل دفتر رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد و در آن نشست دکتر مشکوة معاون تشخیص و درمان این سازمان هم حضور داشت.

وی در آن نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری صنعت مرغداری که پرسیده بود چرا دامپزشکی در صدا و سیما و رسانه‎ها به خوبی دیده نمی شود گفت : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز جهانی بهداشت استفاده کرد و هفته سلامت را در کشور بنیان نهاد و هر روز این هفته را به نامی معرفی کرد.

دکتر محسن مشکوة افزود : در همان زمان ما به وزارت بهداشت رفتیم و به دکتر زارع مدیرکل وقت روابط عمومی آن وزارتخانه گفتیم وقتی بیش از 60 درصد بیماریها زئونوز است و دامپزشکی در کنترل آن نقش دارد یک روز از این هفته را به نام دامپزشکی معرفی کنید اما ایشان به ما گفت که به دنبال نامگذاری عناوینی هستیم که برای رسانه‎ها جاذبه داشته باشد و دامپزشکی این جاذبه را ندارد!

معاون سازمان دامپزشکی در ادامه گفت : خدا را شاهد می‎گیرم که دکتر زارع زیربار نرفت و گفت حالا برای اینکه ما به شما لطف بکنیم در روز سلامت و رسانه‎ها اقدامات خود را در قالب این روز عرضه کنید و انجام دهید!

وی افزود : مدیرکل وقت روابط عمومی وزارت بهداشت گفت برای اینکه به شما کم توجهی نکرده باشیم یک نفر را معرفی کنید تا در مراسم تقدیر از دست‎اندرکاران سلامت از وی هم تقدیر کنیم.

دکتر مشکوة در ادامه گفت : ضمن آنکه ما هم ممکن است قصور داشته باشیم اما اینکه دامپزشکی در جایگاه خود برای مردم شناخته شده نیست هم به عدم همکاری رسانه‎ها با ما برمی‏گردد و هم اینکه شاید دامپزشکی برای رسانه‏ها جاذبه نداشته است ، شاید هم ما در استفاده از ظرفیت رسانه‏ها ضعیف بوده‎ایم.

وی افزود : اگر می‏خواهیم دامپزشکی را معرفی کنیم باید کار رسانه‎ای کنیم و برای این بخش هم هزینه نماییم و آقای دکتر دستور هم اگر می‎خواهند خدمت ماندگاری انجام دهند باید برای این بخش هزینه کنند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی درباره مقایسه جایگاه پزشکان و دامپزشکان هم گفت : وقتی رشته دامپزشکی قبلاً با پزشکی هم‏گروه بوده طبیعی است که این مقایسه انجام می‎شود ضمن آنکه دوستان ما هم باید خودشان را با کشورهای پیشرفته از نظر دامپزشکی نظیر اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند و نه افغانستان مقایسه کنند و ببنند آنجا چه جایگاهی برای دامپزشکان قائلند و در ایران جایگاه دامپزشکان کجاست؟!

دکتر محسن مشکوة در ادامه این نشست درباره الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت هم گفت : دکتر دستور (رئیس سازمان دامپزشکی) نتوانست بگوید که مشکل چیست ولی من می‏گویم!

وی افزود : به دلیل نگرشی که در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی هست جایگاهی که باید برای دامپزشکی قائل باشند نیستند!

دکتر مشکوة همچنین گفت : به همین علت برخی از دامپزشکان به درست یا نادرست تصور می‏کنند اگر به وزارت بهداشت ملحق شوند به دلیل شناختی که وزارت بهداشت از رشته دامپزشکی دارد شاید جایگاه بهتری پیدا کنند.

وی افزود : به این دلیل که دامپزشکی در وزارت جهاد کشاورزی جایگاه مناسبی ندارد و همیشه تحت فشار هستیم که سازمان ما را کوچک کنند و از سویی هم اعتبارات لازم برای ارائه خدمات در اختیار نداریم برای برخی همکاران این تصور پیش می‎آید که اگر به وزارت بهداشت ملحق شویم این مشکلات و فشارها کمتر می‎شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی در ادامه گفت : در خیلی از کشورهای دنیا ، دامپزشکی زیر نظر وزارت کشاورزی است و اگر ما هم جایگاه مناسبی در وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم هیچ علاقه‏ای به پیوستن به وزارت بهداشت نداریم!

گفتنی است پس از این اظهارات در مراسم 14 مهر سالجاری که در مرکز همایشهای بین‏المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صراحت آمادگی خود را برای دفاع از دامپزشکان اعلام کرد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
hamid
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
0
0
جناب آقای معاون لطفا طرح تیم مدیریتی سازمان را برای ادغام با وزارت جهاد کشاورزی بفرمایید وبا بیان این مطالب که جایگاه نداریم و غیره ضمینه سازی نفرمایید
دکتر مشیری
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دست اندرکاران محترم سایت. ایشان آزادند تا نظرات خود را ابراز نمایند. ولی با جدیت می گویم دامپزشکی هیچ سنخیتی با کشاورزی نداشته و نخواهد داشت. ایمان دارم که نسل جوان دامپزشکی کشور این ماموریت مهم ( الحاق سازمان دامپزشکی و آموزش دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت و تاسیس معاونت دامپزشکی در بدنه وزارت بهداشت و درمان) را با قدرت و صلابت به اتمام خواهند رساند. دامپزشکی کشور در صف اول مبارزه با بیماری هاست و نقش اول تحقیقات علوم پزشکی را بر عهده دارد. از ایشان بپرسید چگونه یک سازمان نظارتی می تواند منافع ملی را درون مجموعه ای که هیچ قدرتی در آن ندارد، حفظ و تحقق بخشد. وزیر جهاد کشاورزی می تواند با یک حکم توان دامپزشکی کشور را زمینگیر کند. اساسا باقی ماندن در وزارت جهاد مناسبتی ندارد و بحث الحاق به وزارت بهداشت و درمان یا معاونت ریاست جمهوری مطرح است. ایشان هم بهتر است فکر این پست و مقام های دو روزه نباشند و منافع ملی مردم و کشور را در نظر بگیرند. با تشکر.
از همکاران
|
-
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
0
0
بهتر است جناب آقای دکتر مشکوه

بفرمایند علاقه ای ندارم

و ایشان به هیچ وجه حق ندارند و شایسته هم نیست که به جای خیل عظیم دامپزشکان سازمان دامپزشکی کشور، دانشگاهی ، بخش خصوصی، انستیو رای و انستیو پاستور، وزارت بهداشت و نیروهای مسلح صحبت کنند و از مقام زودگذر خود ............ نمایند.

در مورد عدم جاذبه تا وقتی جذب دامپزشک بر مبنای رابطه و نه ضابطه باشد معلوم است که بسیاری از نیروهای مستعد و با سابقه تحصیلی برجسته راهی به ساختار اداری ندارند و این مسلم است که بر ضد منافع کلی رشته دامپزشکی است و گرنه در برابر دکتر دامپزشک با سواد و با معلومات همه سر تعظیم فرود می آورند.
همکار دامپزشک
|
-
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
جناب آقای دکتر مشکات - با سلام لطفا به جای قسم خوردن و خدا را شاهد گرفتن که در وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی چه کردند، لطفا بفرمایید که شما و دوستانتان در مدیریت های متفاوتی که در سازمان دامپزشکی داشتید جهت رعایت کرامت انسانی دامپزشکان چه کردید که دیگران هم یاد بگیرند.
دامپزشک دلسوخته
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
آقای دکتر مشکوه - به نظر شما اگر سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل گردد، آیا محلی برای مدیریت افراد بی کفایت باقی می ماند؟ شنیده ایم زمانی مسئولان سازمان دامپزشکی در تعیین وزیر دخالت داشتند. امروز می بینیم از یک مدیر کل وزارت بهداشت عجز و ناله می کنند.
علی
|
-
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
یعنی فقط برای حقوق ماهانه خودتون نمی خواهید به وزارت بهداشت ملحق شوید؟!! حق مطب و این حرفا دیگه!
دامپزشک بخش دولتی
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
آقای دکتر مشکوه : شما که همیشه و در هر تیم مدیریتی در پشت یا جلوی صحنه مدیر بوده اید. مطمئن هستم که وزارت بهداشت که هیچ، حتی اگر سازمان دامپزشکی به وزارت امور خارجه یا وزارت بازرگانی یا ... منتقل گردد تیم شما مدیریت خود را حفظ می نماید. نگران نباشید.
كمان ابرو
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
دكتر لطفي چرا مرتب با اين شخصيت برجسته مصاحبه مي كنيد نكند قرار است پستي در سازمان بگيريد با با ايواااااااا
ناهيدي
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
جناب معاون شمااز قديم ............... بوده ايد الان جهت حركت كدام سمت است. مگر نمي گويند در زمينه بهداشت غذا هم مطالعاتي داشته ايد پس سازمان غذا و دارو را مي شناسيد لطفا از طرف خودتان و براي حفظ جايگاهي كه به شما لطف كرده اند صحبت كنيد نه از طرف ديگران

همكار
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
عدم جاذبه دامپزشكي ناشي از عملكرد طولاني شما است ظاهرا قحط الرجال است كه هنوز سازمان از باز نشستگان استفاده ميكند.؟!!!!
احمدي
|
-
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
ضمن تقدير از كامنت دقيق همكاري كه ايشان را هميشه در پستهاي مديريتي معرفي كردند بايد عرض كنم در صنف دامپزشكي يك ................. كه دكتر.......از دوستان ونزديكان ايشان هستند حالا خودتان آن شخصيت عزيز را پيدا كنيد هيج ربطي هم به ..................... كشور ندارد
دامپزشک منطقه محروم
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
اقای مشکات تابحال محرومیت از مطب دامپزشکان وزارت بهداشت را دیده اید چقدر بیشتر از ما میگیرند که زیر نظر جهادیم حالا هم که میخواهند محرومیت از مطب را قطع کنند من در یک شهرستان فوق محروم که دمای ان بالای 50 درجه که بیشتر سال گرد و خاک است از طریق ازمون بدون هیچ پارتی قبول شده و چند سال با شرایط سخت و دلتنگی و بدون هیچ تفریحی کار و زندگی میکنم وفقط فرق حقوق ما بااین تکنسین ها همین محرومیت از مطب ناچیز میباشد 2 سال هم هست که مرخصی مناطق محروم را برداشتند چیزی که قبلا همیشه بوده اقای مشکات شما راحت در تهران سازمان دو راهی یوسف اباد ریاست میکنید وحقوق اضافه کار چند برابر ما میگیرید در صورتی که پزشکان عمومی که در شهر ما کار میکنند چندین برابر ما حقوق مزایا میگیرند
دكتر فرزانه
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
نمي دانم چه به سر دامپزشكي آمده كه هم در سازمان نظام هم در سازمان دامپزشكي چنين .............. شده اند . با وجود چنين ....... همين كه هنوز سر دو راهي يوسف آباد تابلويي به اسم دامپزشكي هست خدا را شكر . چون از سوي هر دو تشكيلات تلاش وافري جهت ...... نام سازمان دامپزشكي صورت مي گيرد.(دكتر......... خيلي براي هر دو ما عزيز است كامنت ها را درست چاپ كن)
دکتر امیری
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
0
من که دارم فرار میکنم-به هر دری دارم میزنم تا در آزمون علوم پایه پزشکی قبول شم-متاسفم برای همکارای بی بخار
حق گو
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
0
دكتر مشكوه راست است كه شما تخصص بهداشت مواد غذايي با گرايش احداث كشتارگاه داريد؟؟؟؟ بابا ما كه ميدونيم شما متخصص هستيد به تخصص شما هم احترام میذاريم فقط سئوال اين است كه بابا پس ديگه چرا در ............ پستهاي دردسردار قبول مكنيد
iهمكار
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
خوشبختانه ايشان بواسطه مديريت طولاني در همه زمينه ها متخصص هستند از احداث كشتارگاه تا احداث كارخانه سموم دامپزشكي همچنانكه متخصص هنر هاي نمايشي نيز هستند
یک دامپزشک
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
واقعا برای کشور باید شدیداً متأسف بود که افرادی مانند جناب آقای دکتر مشکوه که ممکن است برای مشاغل دیگر مناسب باشند در پستهای حساس .............. گماشته شده اند.
................ به همین دلیل است که ایشان با به الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت که حداقل در شرایط کشور ما مناسب ترین گزینه است، مخالف اند.
زیرا در یک ساختار الزاما شایسته سالار دیگر ............ نخواهد بود. ایشان جالب است که در فرصتهایی طلایی که در رسانه های عمومی پیش آمد به جای دامپزشکی از بذر گیاهان سخن می گویند!
معلوم است که دامپزشکی با ...... جاذبه ای نخواهد داشت!!!
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
0
1

از مصیبتهای دامپزشکی قرار گرفتن برخی افراد بی سواد و بی تعهد در تصدی مسئولیتهای آن است.
نظر شما
ادامه