کد خبر: ۳۸۳۲

حکیم مهر -  به دلیل آنکه سایتهای پرورشی چون چوئیبده آبادان از جمله مراکز اصلی تولید میگو محسوب نمی شوند، بنابراین بروز بیماری تاثیری در تولید کلی میگوی کشور نداشت.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان با اعلام این مطلب گفت: با تشخیص به موقع و اقدامات درمانی و تولید در کنار بیماری و معدوم سازی میگوهای کمتر از یک ماه در سایتهایی چون چوئیبده خوزستان، بیماری لکه سفید میگو به سایتهای دیگر سرایت نکرد و تحت کنترل کامل درآمد.

 پیش بینی برداشت 500 تن میگو از سایت چوئیبده
مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان یادآور شد: با وجود آنکه سایت چوئیبده آبادان در طی سالهای 81، 83، 87 و امسال به بیماری لکه سفید میگو آلوده بود، اما پیش بینی می شود که حدود 500 تن میگو برداشت شود.
عبدی تاکید کرد: پیش بینی می شود در سالهای آینده همچنین در مناطق آلوده میزان تولید افزایش پیدا کند. زیرا تولیدکنندگان توانسته اند در کنار بیماری به تولید بپردازند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سنوات آینده میزان تولید در سایتهای آلوده افزایش پیدا کند.
عبدی در ادامه گفت: میزان تولید میگو در سال جاری مطابق با پیش بینیهای قبلی خواهد بود.

دکتر کاظم عبدی با اعلام اینکه روزهای پایانی برداشت میگو را سپری می کنیم، افزود: استان بوشهر که رتبه اول تولید میگو در کشور را دارد، در حال برداشت است و لکه سفید میگو به آن سرایت نکرد.
وی خاطرنشان کرد: از میان 239 استخر پرورش میگوی فعال در خوزستان 192 استخر به بیماری لکه سفید مبتلا که 19 استخر آن معدوم سازی شد و 205 استخر دیگر نیز مراحل صید را سپری می کنند.
عبدی ادامه داد: سایت چوئیبده به دلیل آنکه در سالهای گذشته نیز درگیر بیماری بوده است، پیش بینی تولید مناسبی از آن نمی رفت.
وی تصریح کرد: پرورش دهندگان نیز به دلیل وضعیت این سایت، اشتیاقی برای پرورش میگو نشان نمی دادند. اما پرورش در کنار بیماری از سیاستهایی بود که سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری به اجرای آن پرداخت و نشان داد که امکان تولید در کنار بیماری نیز وجود دارد.

نظر شما
ادامه