کد خبر: ۳۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر



شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند علیه مدیر دبستانی که در آن اقدام به ذبح غیر بهداشتی دام در حضور دانش آموزان کرده بود به مراجع قضایی اعلام جرم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، مدیر دبستانی در شهرستان بیرجند که در آن اقدام به ذبح غیربهداشتی دام در صحن مدرسه و در حضور دانش آموزان شده بود، پس از وصول گزارشات و شناسایی توسط اکیپ‌های ویژه نظارتی دامپزشکی به مراجع قضایی جهت رسیدگی پرونده تخلف صورت گرفته معرفی گردید.

«دکتر حسن علیزاده» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه اقدام فوق علاوه بر تاثیرات مخرب در سلامت روانی کودکان می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری بر بهداشت عمومی جامعه داشته باشد، اظهار داشت: چنین اقداماتی می‌تواند خطر شیوع و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب کریمه کنگو، تب مالت، سیاه زخم و ...را به همراه داشته باشد و با توجه به اینکه اینگونه اقدامات تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه تلقی شده و جرم محسوب می‌گردد شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با قاطعیت با اقدامات فوق‌الذکر برخورد خواهد نمود.

وی در پایان از شهروندان خواست تا جهت حفظ و تامین سلامت و امنیت بهداشتی جامعه، ذبح هرگونه دام را فقط در کشتارگاه‌های مجاز و با نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی انجام دهند و از ارتکاب چنین اعمال مخاطره‌آمیزی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند جدا خودداری نموده و در صورت مشاهده آن مراتب را سریعا به واحد نظارت دامپزشکی شهرستان اطلاع داده تا اقدامات و پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
سلام ،ایا واقعا در این شهرستان فقط همینجا کشتار غیر مجاز شده ..................
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
اقدام شبکه دامپزشکی در خور ستایش هست. امیدوارم فرد خاطی محکوم شود تا از این اقدامات متحجرانه در آینده جلوگیری شود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
کشتار در مدرسه در حضور دانش اموزان مناسب نبوده ولی روش شبکه دامپزشکی برای فرهنگ سازی بسیار نادرست بوده و اثر منفی دارد
ایا بهتر نبود با جلسات اموزشی و اطلاع رسانی این مهم را انجام میداد و از در جنگ وارد نمیشد .
وایا بهتر نبود ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
بعنوان حرکت نمادین جالبه.ولی ابتدای به ساکن کار فرهنگی اولویت داره .مثلا گفته شود خطر تماس و مرگ احتمالی در صورتیکه دام آلوده به تب کریمه باشد وجود دارد در این میان خودبخود این ترس بازدارنده میتواند باشد
نظر شما
ادامه