کد خبر: ۳۸۱۵۳
 

سال گذشته به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط یک شکارچی متخلف در تفرش، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان یک مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفرش در این باره گفت: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل مظنون شدند.

«علی خسروان» اظهار داشت: در بازرسی از این مکان یک قبضه اسلحه شکاری و دست و پاچه شکار متعلق به گوسفند وحشی کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم در کلیه مراحل بازپرسی و در دادگاه منکر هرگونه تخلف شکار شده و ادعا نمود اجزای بدن کشف شده از منزل وی متعلق به گوسفند اهلی می باشد.

بنابراین دادگاه بدوی متهم را از اتهامات وارده تبرئه نمود.

با اعتراض اداره محیط زیست تفرش به رای صادره، پرونده جهت بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی ارجاع شد.

با دستور قاضی پرونده از اجزای بدن کشف شده نمونه برداری و جهت تعیین نوع گونه جانوری به آزمایشگاه ارجاع گردید.

نتایج آزمایش ژنتیک انجام شده در دانشگاه گرگان بیانگر آن بود که نمونه کشف شده متعلق به قوچ و میش وحشی می باشد.

بنابراین قضات دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی ضمن رد حکم برائت صادر شده در دادگاه بدوی، بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانسته و وی را به پرداخت یک میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم نمودند که این رای قطعی و لازم الاجرا می باشد.

با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر و اثبات بزهکاری متهم، وی می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را نیز به حساب دولت واریز نماید.

 
 
نظر شما
ادامه