کد خبر: ۳۸۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان به همراه رئیس اداره امور مالی و مسئول روابط عمومی از شبکه دامپزشکی شهرستان بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان حین ورود به شهرستان با فرماندار شهرستان اردل دیدار کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های ذیربط مزارع پرورش ماهی و کشتارهای غیرمجاز جمع‌آوری شدند.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» عنوان کرد: دامپزشکی در خط مقدم مسایل بهداشتی و سلامت مردم قرار دارد و مرکز بهداشت می‌‌تواند از سال آینده روند کاهشی بیماری‌های مشترک را نسبت به امسال مقایسه نماید.

دکتر نجاتی گفت: دامپزشکی دستگاهی است حاکمیتی که اگر اعتباراتی در دامپزشکی هزینه شود، تا چند برابر آن از هزینه‌های درمانی مردم کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: با سالم‌سازی ماهی و تلاش همکاران تا کنون ۱۵۰ تن ماهی به کشور روسیه صادر شده است و این شروعی جهت از بین بردن رکود اقتصادی در حوزه‌های نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی است.

این مقام مسئول استانی ضمن توصیه به پرورش‌دهندگان ماهی اظهار داشت: چاهک‌های حریمی موجب کاهش بسیاری از بیماری‌ها می‌شود چرا که آلودگی مزارع بالا دستی به مزارع پایین دستی نفوذ نمی‌کند و به مانند فیلتر عمل می‌کند و در صورتی که اشعه UV در ورودی آب مزارع قرار گیرد باعث از بین رفتن انگل‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

سپس مدیرکل دامپزشکی استان به همراه فرماندار و مدیران شهرستان در راهپیمایی ۱۳ آبان (روز مبارزه با استکبار جهانی) شرکت کرد.

در ادامه بازدید از شهرستان، مدیرکل دامپزشکی با رئیس دادگستری شهرستان دیدار کرد و از وی به خاطر تلاش هایی که در راه سلامت انجام گرفته تقدیر کرد.

سپس رئیس دادگستری شهرستان ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت: ارتباط و تعامل دادگستری و دامپزشکی بسیار خوب است و خوشبختانه دیدگاه‌ها هم سو است.

دکتر خسروی گفت: در صورتی که دامپزشکی مسایل غیربهداشتی را منعکس نماید دستگاه قضایی نیز می‌تواند در کنار دامپزشکی باشد.

وی وضعیت بهداشتی شهرستان در حوزه دامپزشکی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مورد تخلفات مزارع پرورش ماهی رای‌های صادر بسیار بازدارنده بوده و در صورتی که مورد دیگری اتقاق بیفتد برخورد قاطع‌تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: با همکاری‌های اخیر دامپزشکی و شناخت خوبی که از دامپزشکی داریم، دامپزشکی را مورد وثوق می‌دانیم و همه جانبه از دامپزشکی حمایت می‌کنیم.

دکتر نجاتی در ادامه بازدید از یک واحد دامداری و چند مزرعه پرورش ماهی بازدید و مسایل بهداشتی را گوشزد کرد.

سپس از چند واحد قصابی در شهر کاج بازدید کرد و گفت: در صورتی که مورد تخلفی تکرار شود بدون هیچ اغماضی برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی در پایان از همکار بازنشسته (حسن جان فرخی) در روستای الیکوه دیدن کرد.













انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
1
سلام.
چرا کارمند امورمالی به بازدبد قصابی ها میرود؟
او یک نیروی اداری هستند. این همه نیروی فنی.واقعا تعجب برانگیزه.
نظر شما
ادامه