کد خبر: ۳۷۹۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«رضا علیزاده» افزود: انتقال دامپزشکی یک موضوع جدید است و باید جوانب آن به شکل کامل کارشناسی شود؛ ما باید در جلسات کارشناسی نسبت به آن بحث کنیم تا به یک جمع‌بندی برسیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر با بیان اینکه زندگی مردم، سلامت و همچنین تغذیه آنها به دامپزشکی مرتبط است، گفت: «بخش عظیمی از امور روزمره مردم وابسته به فعالیت و خدمات دامپزشکان است. کمااینکه سلامت محصولات دامی، پروتئینی، شیر، گوشت و لبنیات تاثیر مستقیم در سلامت جامعه دارد.»

 «رضا علیزاده» ادامه داد: «همین تاثیر مستقیم و بسیار زیاد فعالیت دامپزشکان در سلامت و بهداشت جامعه باعث شده که نمایندگان نیز گوش به زنگ باشند و هر جا بحثی مرتبط با موضوع دامپزشکی در مجلس مطرح شد، بدون فوت وقت در رفع مشکلات و خلاء‌های قانونی آن اقدام کنند. چراکه این یک وظیفه ملی برای همگان است.»

وی با اذعان به اینکه بودجه دامپزشکی محدود بوده و کفاف خدمات آنها را نمی‌دهد، افزود: «تقسیم بودجه در سازمان دامپزشکی نسبت به زحمتی که این عزیزان متحمل می‌شوند و ریسکی شغل آنها دارد، منصفانه نیست. اخیرا همایشی به مناسبت روز دامپزشکی در تبریز برگزار و در آن جلسه همه این مسائل مطرح شد. از نظر بنده حق به جانب دامپزشکان است و مجلس باید در بخش دامپزشکی تحرکات بیشتری داشته باشد.»

علیزاده با یادآوری اینکه دولت باید مسائل بودجه‌ای را در لایحه بودجه در نظر بگیرد، تصریح کرد: «اگر این اتفاق بیفتد، قطع به یقین مجلس با تمام قدرت همکاری خواهد کرد.»

وی طرح الحاق سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت را یک طرح جدید خواند و خاطرنشان کرد: «در شرایط کنونی ترجیح می‌دهم در خصوص این طرح هیچ اظهار نظری نکنم. چرا که اجرای این طرح نیاز به بررسی بیشتری دارد. انتقال دامپزشکی یک موضوع جدید است و باید جوانب آن به شکل کامل کارشناسی شود. در واقع ما باید در جلسات کارشناسی نسبت به آن بحث کنیم تا به یک جمع‌بندی برسیم.»

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ضمن رد ادعای عدم وجود تعامل میان کمیسیون‌های کشاورزی و بهداشت و درمان مجلس، گفت: «نه اینکه بنده از روی تعصب نسبت به همکارانم این اظهار نظر را داشته باشم، اما واقعا تفاهم میان کمیسیون‌ها قابل قبول و در سطح بالایی قرار دارد. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که فشار کاری بالا بوده و مشکلات حوزه‌های انتخابیه زیاد است و به همین دلیل گاها برخی برنامه‌ها با تاخیر اجرا می‌شوند؛ پس به طور کلی تعامل وجود دارد مخصوصا آنجا که مصالح و منافع ملی مطرح می‌شود.»

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر م ز
|
Finland
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
مطمین باشید با انتقال سازمان به وزارت بهداشت هم تامین سلامت مردم را داریم هم بودجه کافی برای اختصاص به سازمان و هم شما نمایندگان دردوره خدمتتان کاری عظیم برای دامپزشکی و سلامت کشور کرده اید. سازمانی که وظیفه کنترل و پیشگیری و تشخیص و درمان بیماریهایی مثل هاری، تب کریمه، تب مالت، سل، کیست هیداتید، انفولانزا وسایر بیماریهای مشترک بین دام و انسان رادارد منطقی است که در سازمانی سلامت محور باشه نه تولیدمحور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
دامپزشكي كجاش توليدمحور است اين سازمان آمارمحوره تواين سيستم هركي بخوادكاركنه طوري زمينگير ش ميكنندكه ساليان سال نفرت كاركردن پيداميكنه در ثاني در اين سيستم ثمره كاركارشناس مال روساست و يك نوع برده داري مدرنيته در آنحاكم گرديده مطم‍‍‍ین باشيدبا انتقال سازمان به وزارت ديگر هيچ مشكلي از مشكلات حل نميشه كه هيچ بلكه وضع از هم بدتر ميشه چون سازمان به خان سالاري و محل سياسي كاري مبدل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
1
فرمودید بودجه سازمان دامپزشکی منصفانه نیست. بنده عرض میکنم همون بودجه هم فقط گیر مدیران کل استانها وسازمان و معاونین وچند نفر نور چشمی میاد .فقط اگر اعتقاد به حلال وحرام دارند من میگویم از بودجه سهم کارکنان واز تسری ما میخورید حرام است حرام. باورندارید ا علما بپرسید اینو گفتم واسه اون دنیا که نگید نمیدونستیم.
نظر شما
ادامه