کد خبر: ۳۷۹۳

حکیم مهر - درپی جدی شدن بحث بسته بندی گوشت گرم مرغ در تهران، قائم مقام معاونت امور دام با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی چند ماه پیش بنا داشت که بحث توزیع مرغ بسته بندی شده را تهران اجرایی کند، افزود: ما به دلیل برخی شرایط خواستیم که این اقدام بعد از ماه رمضان اجرایی شود لذا آبان ماه زمان بسیار مناسبی برای انجام این کار است.

این در حالی است که معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از زمان اجرای طرح عرضه مرغ بصورت بسته بندی اظهار بی اطلاعی کرده بود.

مهندس حسین دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه با شروع توزیع مرغ بسته بندی شده در تهران از آبان ماه، می‌ توان در ماه‌های پرمصرف در تمام عوامل و الزامات این کار ایجاد آمادگی کرد، ادامه داد: با اجرای این طرح تمام مرغ توزیعی در تهران و استان تهران همانند سایر استان‌هایی که چند سال است مرغ به صورت بسته بندی شده توزیع می‌شود، به صورت بسته بندی توزیع خواهد شد و توزیع مرغ به صورت غیر بسته‌بندی و فله‌ای را نخواهیم داشت.

سرپرست دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی، در ادامه با تاکید بر اینکه بحث بسته بندی گوشت مرغ از مباحثی است که در وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی پیگیری می‌شود، افزود: بسته بندی گوشت مرغ در اکثر استان‌های ما بوقوع پیوسته است و در حال حاضر مرغ گرم به شکل کاملا بهداشتی، بسته بندی شده و با برند مشخص در استان‌ها عرضه می‌شود.

او گفت: بسته بندی گوشت مرغ در تهران به دلیل اینکه این استان واردکننده گوشت مرغ از حداقل 7 تا 8 استان اطراف خود بوده، دارای مکانیزم پیچیده‌ای است با این وجود معنا ندارد که این کالا که یک کالای با ارزش بوده و گاهی نیز نگران آلودگی ثانویه آن هستیم به صورت فله‌ای عرضه شود.

دماوندی نژاد، اضافه کرد: در حال حاضر تمام مرغ کشورمان در کشتارگاه‌های صنعتی با نظارت‌های دقیق بهداشتی و کنترل کیفی تولید می‌شود بنابراین در آن نقطه هیچ آلودگی متوجه این مرغها نخواهد شد ولی اگر این کالا درهنگام حمل و نقل و توزیع پوشش و حفاظتی نداشته باشد می‌تواند دچار آلودگی ثانویه شود.

قائم مقام معاونت امور دام ادامه داد: از آنجایی که مرغ بسته بندی شده برند می‌ گیرد صاحب آن برند دقت بیشتری در بهداشت آن می‌ کند چرا که این بسته‌ها قابل رهگیری بوده و چنانچه مشکلی در بهداشت آن پیش آید می‌توان با تولید کننده آن برخورد جدی و لازم را داشت ضمن اینکه مصرف کننده نیز می‌تواند یک مرغ کاملا بهداشتی را خریداری کند در غیر این صورت مشخص نیست که منشا مرغ‌های توزیعی در بازار کجاست و ممکن است زمان عرضه آن به بازار پیش از زمانی باشد که ما برای آن استاندارد تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث بسته بندی گوشت گرم مرغ در تهران از چند سال پیش مطرح بوده است، گفت: در این چند سال سعی شده که مشکلات این بحث برطرف شود و احیانا در طول اجرای این طرح اگر مشکلاتی پیش آمد در کوتاه مدت این مشکلات برطرف می شود.

گفتنی است؛ چندی پیش رئیس سازمان دامپزشکی کشوراز اجرای طرح بسته بندی گوشت گرم مرغ در استان تهران خبر داده و گفته بود به احتمال زیاد این کار از آبان ماه امسال اجرایی می شود ضمن اینکه دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور نیز اعلام کرده که کشتارگاه‌ها برای اجرای طرح بسته‌بندی گوشت مرغ در تهران آماده‌اند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه