کد خبر: ۳۷۸۳۸
 

سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE ) گزارش داد، مزارع مرغداری هلند در معرض شیوع آنفلوانزای پرندگان از نوع H5N2 هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر کریستیان بروسچک» سرپرست دامپزشکی وزارت امور اقتصادی هلند گزارشی از شیوع آنفلوانزای پرندگان بیماری زا در مزرعه مرغداری در زیلاند را ارائه داد.

سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE ) اعلام کرد: شیوع این بیماری نخستی بار در ۱۱ اکتبر تشخیص داده شد و در ۱۳ اکتبر بعد از آزمایش واکنش زنجیره پلیمراز (PCR)در لابراتوار تحقیقاتی وگنینگن بایووترینری در لی لی استاد تایید شد.

سپس اعلان فوری در تاریخ ۱۶ اکتبر به OIE  فرستاده و در آن گزارش شده بود که ظاهر بیماری یک عفونت بدون نشانه و از گونه H5N2 بوده است.

بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE )، جمعا ۴۱ هزار و ۵۰۴ پرنده مستعد بیماری بودند اما در یک اقدام پیشگیران، همه پرندگان کشتار شدند و هیچ مورد واقعی از عفونت تایید نشده است.

بر پایه این گزارش OIE ، منطقه حفاظت شده یک کیلومتری در ۱۳ اکتبر ایجاد شد و هیچ ساختمان دیگری تا شعاع یک کیلومتری این مزرعه وجود ندارد.

مسئولان منبع شیوع این بیماری را نامشخص اعلام کرده اند و در حالی که واکسیناسیون ممنوع شده است و هیچ درمانی برای حیوانات مبتلا وجود ندارد، کنترل حرکت در داخل کشور، نظارت، کشتن حیوانات مبتلا و ناحیه بندی کردن، برخی اقدامات کنترلی هستند که برای ایجاد ایمنی بهداشتی و پیشگیری اعمال شدند.

 
 
نظر شما
ادامه