کد خبر: ۳۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در پیامی که به مناسبت 14 مهر، روز دامپزشکی منتشر شد، بر نقش بنیادین و مسئولیت دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت زیستی از جنبه سلامت جامعه انسانی تاکید کرد.

دکتر ملکی در این پیام آورده است: بخش وسیعی از سبد مصرفی جامعه از پروتئین‌های دامی تشکیل شده و مراقبت از عوامل بیماری زا و مسمومیت زا کار دامپزشکی است.

 وی تصریح کرد: در مسیری که یکی از فراورده‌های خام دامی مانند گوشت و محصولات لبنی طی می کند تا در سفره‌های مردم قرار گیرد چشم‌های تیزبین کارشناسان دامپزشکی ضامن سلامت آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در پایان بر نقش بنیادین و مسئولیت دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت زیستی از جنبه سلامت جامعه انسانی تاکید کرد.

لازم به ذکر است، رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از سال 64 تاسیس و تاکنون نزدیک 1000 نفر با مدرک دکترای حرفه‌ای از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

 

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم به مناسبت روز دامپزشکی گفت: ارتباط مستقیم با مردم، شرایط ویژه‌ای را برای اداره دامپزشکی فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر در جریان دیدار مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت: در اختیار قرار دادن غذای سالم به مردم بخش عمده‌ای از وظایف این سازمان است.
وی ادامه داد: بر این اساس سازمان دامپزشکی یکی از نهادهای با اهمیت در نظام جمهوری اسلامی است که فعالیت‌های آن قابل تقدیر است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: اعضای این اداره کل برای ارائه غذای سالم و حلال به مردم در تلاش و زحمت فراوان هستند.
لطفی تصریح کرد: بخش کشاورزی پس از صنعت یکی از بخش‌های مهم کشور ایران اسلامی است که باید مورد عنایت قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: این بخش در راستای توسعه بخش اقتصاد کشور و استان ایلام تلاش فراوانی دارد.
وی ادامه داد: استان ایلام یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری غرب کشور است که بخش عمده‌ای از غذای مردم استان را تامین می‌کند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: این دستگاه اجرایی باید با عنایت به ذبح شرعی دام و طیور و مراعات قوانین شرعی در ارائه خدمات به مردم دقت فراوان داشته باشد.
لطفی تصریح کرد: باید مسئولان امر در این زمینه و همچنین توسعه صنعت دامپروری و کشاورزی در استان تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تلاش مسئولان سبب رونق اقتصادی استان در حال توسعه ایلام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت روز دامپزشکی، گزارشی از عملکرد دستگاه دامپزشکی ایلام را ارائه کرد.
وهاب پیرانی اظهار داشت: استان ایلام یکی از مناطق دامپروری کشور است که تامین سلامت غذایی در حوزه مواد خام دامی بر عهده این نهاد است.
وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها و عرضه مواد خام دامی و همچنین مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین در دستور کار این دستگاه قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان ایلام مبین این حقیقت است که دامپزشکی ایلام در راستای تامین سلامت غذای مردم موفق عمل کرده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ج
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
0
0
آقاي ..... مهارت تدريس كردن را ندارد بايد تا اطلاع ثانوي در ......... بماند.
نظر شما
ادامه