کد خبر: ۳۷۲۹۹



دبیر کل کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: واردات پودر تخم مرغ از سوی صنایع غذایی مختلف موجب شده تولیدکنندگان دلگرمی در این صنعت نداشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر فرزاد طلاکش»، کاهش مصرف تخم مرغ در ایام محرم و واردات پودر تخم مرغ از سوی صنایع غذایی موجب شده تولیدکنندگان دلگرمی در این صنعت نداشته باشند.

دبیرکل کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: علی رغم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، به سبب افزایش نیافتن نرخ واردات پودر تخم مرغ از ۱۵ به ۴۰ درصد از سوی شورای اقتصاد، تقاضای چندانی برای خرید تخم مرغ از مرغدار وجود ندارد.

وی گفت: روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که کاهش تقاضا از سوی صنایع غذایی موجب مازاد ۷۰ تنی از این میزان تولید شده که این امر ضربه مهلکی را به صنعت تخم مرغ وارد کرده است.

به گفته طلاکش تا دو ماه آینده در صورت ادامه روند تولید و واردات به شکل کنونی پیش‌بینی می‌شود که نرخ تخم مرغ در بازار افزایشی نداشته باشد.

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه عملا صادرات تخم مرغ متوقف شده است، افزود: اکنون مقدار جزئی تنها به افغانستان صادر می‌شود که نمی‌توان آن را جز آمار صادراتی به حساب آورد .

وی تصریح کرد: از ابتدای سال حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده که در صورت نبود مشوق صادراتی امکان رقابت و ورود به بازارهای اصلی صادراتی وجود ندارد.



نظر شما
ادامه