کد خبر: ۳۷۲۰۳


ما همیشه فکر می‌کنیم رباتها، مربوط به آینده‌ای دور می‌باشند و فقط در فیلم‌ها آنها را دیده‌ایم. اما هم اکنون این ربات‌ها در مزارع پرورش طیور مشغول به کار هستند!

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این رباتها در فضای مرغداری حرکت کرده و کارهایی نظیر نظافت، ضدعفونی، اسپری واکسن‌های مورد نیاز و کنترل مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌ها را به عهده دارند.

این پیشرفت جدید، در نمایشگاه تولیدات دامی و حیوانات  SPACE، 2017 به نمایش گذارده شد. متصدیان مربوطه این تکنولوژی جدید را رسما معرفی نمودند و هم‌اکنون آماده فروش می‌باشد.

هدف از تولید این دستاورد و تکنولوژی، بهبود بهره‌وری در این صنعت است. به عنوان مثال، ربات فوق سالن مرغداری را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و نقشه ای از مکانهایی که تمیز نموده تهیه کرده و همچنین مکانهایی که هنوز کارها تمام نشده را نیز علامت گذاری می‌کند. این روش بسیار قابل اعتمادتر از کار پرسنل مرغداری بوده و می‌توان شرایط را کاملا کنترل نمود که آیا کارها به بهترین نحو انجام شده یا خیر.

ربات طیور مرتبا در میان پرندگان در حرکت است و آنها را وادار به حرکت و جنبش می‌نماید. علاوه برآن پیوسته در اطراف مرغداری گشت زده و در صورت تمایل مدام و یا بطور متناوب موسیقی و صدا پخش می‌کند.

یکی از مهمترین کاربردهای این ربات، حفاظت بیولوژیک از مزرعه می‌باشد، زیرا کمترین تماس انسانی با پرندگان حاصل می‌شود و این امر در کنترل انتقال بیماری‌ها، بسیار مهم و حیاتی است.

 البته در اینجا می‌توان به مسایل مربوط به رفاه انسان نیز اشاره داشت، زیرا کارگران از قرار گرفتن در معرض محیط ناسالم مرغداری و گرد و غبار حاصل از آن حفظ می‌شوند.

منبع: Watt AgNet
 
 
 
نظر شما
ادامه