کد خبر: ۳۷۱۶۵
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
 

 «سیمره خبر» در مطلبی با عنوان «وقتی بین دامپزشکان اختلاف می افتد / پنج نسخه برای نابودی زندگی دامدار دره شهری» نوشت:

در کنار سختی نگهداری از دام، بعضا اتفاقاتی نیز می افتد که زندگی دامداران را به خاک سیاه می نشاند.

به گزارش سیمره خبر، شهرستان دره شهر در فاصله 135 کیلومتری از شهر ایلام از قطب های دامداری این استان بشمار می رود.

این شهرستان به دلیل دارا بودن مراتع فراوان محل مناسبی برای پرورش دام سیک و سنگین است بطوریکه ده ها دامداری در این شهرستان فعالیت دارند.

در کنار این دامداران برخی از مردم روستاهای دره شهر به دلیل عدم تمکن مالی برای رفع نیازهای زندگی خود با استفاده از تسهیلات یا کمک نهادهای حمایتی اقدام به خرید تعداد انگشت شماری دام و پرورش انها برای گذران زندگی کرده اند.

اما در کنار سختی نگهداری این دام ها بعضاً اتفاقاتی نیز می افتد که زندگی این افراد را به خاک سیاه می نشاند.

ایرج نوری ساکن روستای هاشم اباد دره شهر یکی از این افراد است که به دلیل اشتباه دامپزشکان تمامی سرمایه خود را از دست داده است.

وی در گفتگو با خبرنگار سیمره می گوید: برای گذراندن چرخ زندگی با قرض و وام دو راس گوساله خریداری کردم که بعد از نگهداری طاقت فرسا از انها ماهانه با فروش شیرشان زندگی خود و خانواده ام را تامین می کردم.

نوری می افزاید: یک ماه پیش برای درمان مریضی گاو خود با اداره دامپزشکی تماس گرفته و خواستار حضور دامپزشک برای رفع این مشکل شدم.

وی تصریح کرد: دامپزشک مربوطه بیماری دام بنده را تب برفکی اعلام کرد و داروی رفع آن را برای بنده نوشت که پس ار تهیه و مصرف هیچ اثری از درمان در این دام دیده نشد.

نوری یادآور شد: از سر ناچاری با درخواست مجدد، دامپزشک دیگری نیز آمد که وی با رد تشخیص همکارش بیماری قارچ را دلیل این مریضی عنوان کرد و نسخه درمانی آن را نوشت که پس از تهیه داروها متاسفانه هیچ تغییری در روند بهبود دام خود مشاهده نکردم.

این دامدار دره شهری افزود: در ظول 30 روز پنج نوع بیماری و نسخه توسط دامپزشکان دره شهر تشخیص و تجویز شد که علاوه بر بی ثمر بودن، هشت میلیون ریال نیز در بدترین شرایط اقتصادی روی دست بنده گذاشتند.

وی در ادامه گفت: آخر سر نیز پس از مرگ دام خود رئیس دامپزشکی بیماری زردی را دلیل این مسئله عنوان کرد و از تشخیص اشتباه دامپزشکان ابراز تعجب نمود.

نوری می افزاید: متاسفانه به دلیل اشتباه در تشخیص و نیز مصرف انواع دارو، دام بنده بعنوان تنها منبع درآمد خانواده تلف شد و زندگی ما را نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: تنها منبع درآمد ما از دو راس دام تامین می شود که با مرگ یکی از آنها متحمل ضرر 80 میلیون ریالی شدیم و کسی نیز جوابگوی ما نیست.

نوری بادآور می شود: هم اکنون وضعیت بد روحی و اقتصادی بر ما تحمیل شده و عملا هیچ کس جوابگوی این تشخیص اشتباه و تلف شدن تنها منبع درآمدی خانواده بنده نیست.

وی می گوید: از مسئولان تقاضا دارم ضمن پیگیری این موضوع، قصور دامپزشکان بررسی شود تا دامداران دیگر اسیر تشخیص های نادرست این افراد نشوند.

 
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
1
1
سلام... اينا نتيجه دانشگاه ازاده و پذيرش مقطع دكترا دامپزشكي با رتبه هاي نجوميه
یک دوست از مریوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
2
5
بنده به عنوان دامپزشکی که ٨ سال سابقه طبابت دارم، غیر ممکنه که پنج دکتر نتونند تیلریوز رو تشخیص ندن، این خبر هم تضعیف جایگاه کلینیسین ها بود که با اون همه مشکلات صنفی که دارن کار غیر اخلاقی بود. شکست هم جزیی از درمان هستش
خب آقای دارو فروش و رییس شبکه که ادعا دارید و خودتون از رفتن به جبهه مبارزه با بیماریها فرار کردید، بفرمایید این گوی و این میدان شما درمان میکردید براش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
بنده هم دامپزشک هستم با ده سال سابقه فعالیت کلینیک دام بزرگ و فرمایشات شما را تایید میکنم. بعضی از مسئولان شبکه های دامپزشکی که عمدتا هم دکتر دامپزشک نیستند و اطلاعات حداقلی درباره بیماری ها را هم ندارندبرای اینکه جلوی دامدار کم نیاورند اینطور اظهار نظر هایی را می کنند.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
4
با دوست مریوانی موافقم،آقای رئیس تعجب هم کرده ...، بد نیست جناب رئیس ... بجای تعجب استعفا بدن و از کار آسان دولتی بیان و کلینیک بزنن و هنر ایشون برای همه آشکار بشه
گذشته از این موارد پزشکا میزنن انسانها رو میکشن کسی هیچی نمیگه حالا ی گاو مرده،از کجا معلوم هر پنج بیماری رو نداشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
3
بیماری قارچی، تب برفکی و زردی...!؟ بعضی حرف ها رو دامدار ها از روی ناآگاهی و احساسی چون متضرر شدند میزنند! از حکیم مهر و سایر خبرگزاری ها بعیده حرف های و احساسی رو باز پخش کنند و با بزرگنمایی به حرفه لطمه بزنه! بهتر نبود اگه دامدار قصد پیگیری داشت رئیس شبکه گواهی میداد و کارشناس دادگستری می خواست و موضوع بعد از تایید رسمی در خبرگزاری ها پخش کنند میشد...!!!
ت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
2
وقتی با رتبه 35هزار میاید دانشجو دکتری دامپزشکی آزاد واحد شبستر میگیرد،دیگه چه انتظاری دارید؟؟
اسدی
|
Finland
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
2
تجربه دوازده ساله کار کلینیکی به من ثابت کرده نباید به حرف دامدار اعتماد کرد. در ضمن چطور زخم ناشی از تب برفکی با تیلریوز اشتباه گرفته میشه؟ ثالثا بیماری به نام زردی وجود نداره! از ریس شبکه بعیده با اصطلاح عامیانه بیماری رو تشخیص داده! لاشه زرد رنگ ناشی از بیماری های تیلریوز ، بابزیوز، لپتوس پیروز و ... باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
موافقم
این نشون میده رئیس شبکه دکتر دامپزشک نیست
دامپزشک
|
Russian Federation
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
1
سلام تا آنجای که من اطلاع دارم فقط یک کلنیک در شهرستان دره شهر وجود دارد و یک دامپزشک در اداره حالا این پنج دکتر از کجا آمدند خدا می داند ضمنا بجای نسخه فاکتور .........
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
به نظر بنده ادعای دامدار صحیح نمی باشد و فقط در جهت گرفتن خسارت این موارد را مطرح می کند و همانطور که همه ما می دانیم کمتر دامداری نسخه دامپزشک را اجرا می کند و بیشتر دامداران خود درمانی را اولویت قرار می دهند و خیلی متاسف از این هستم که کانالی که به عنوان خبرگذاری دامپزشکی مطرح است با گذاشتن مواردی از این قبیل دامپزشکان را زیر سوال می برد با وجود اینکه دامپزشکان در درمان دام همیشه تمام توان خود را می گذارند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
3
هر چی که دامدار میگه رو که نباید بهش استناد کرد ولی نکته مهم دربین حرفای دامدار اینه که میگه بیماری گاوش 30 روز طول کشیده
شاید گاو ایشون ابتدا تب برفکی داشته بعد از بهبودی بیماری تیلریوز یا بقول ریس شبکه زردی گرفته وقتی تب برفکی در فصول گرم اتفاق بیفته این امکان زیاده.ریس شبکه بجای سم پاشی علیه همکاران خودش باید به دامدار بیسواد تفهیم کنه هی به این دکتر اون دکتر نباید زنگ بزنه از ابتدا باید زیر نظر یک دکتر باشه تا بشه در اخر نتیجه گیری کرد.ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
دامدارها از این جور برنامه ها زیاد دارند.فکر کرده که زمان سابق است و بابت این چیزها بانک میاد 10 میلیون وام میده
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
2
از حکیم مهر تعجب میکنم که اظهارات یک دامداررا بدون بررسی چاپ ونشر میدهد دامدار اگه واقعا خسارت دیده شکایت کنه تا بررسی بشه و علت مشخص بشود اگر قرار هست خوددرمانی ها انجام بشه واز دامپزشکان انتظار معجزه داشته باشیم انتظار عبسی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
2
1
در این که دامپزشک بخصوص اگر تازه کار باشه ، تشخیص اشتباه بده هیچ شکی نیست . ولی قبل از این موضوع باید به چند عامل مهمتر توجه شود. اول این که با این وضع نابسمان تولید ، نگه داشتن گاو حتی در شرایط بهداشتی و صنعتی در تعداد 30یا 50 راس هم جواب نمیده . چه رسد به نگه داشتن دو راس گاو که مشکلات خاص خود را دارد یعنی نه میشود واکسن درست و به موقع تزریق کرد !، نه بقیه اقدامات پیشگیری و وبهداشتی را به درستی انجام داد.! مسلما گاوی که واکسن ها را به درستی دریافت نکنه ، محل نگه داری آن بهداشتی نباشه و جیره غذایی آن هم ناقص باشه ، نتیجه اش معلومه .! متاسفانه این جور اقدامات ( نگه داری دو راس گاو یا چند قطعه طیور و..) ایجاد اشتغال و کار نیست بلکه سر کار گذاشتن است ضمن این که اقدامات این چنینی بشتر وقتها عاملی می شوند جهت اشاعه بیماریها .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
2
خیال همه رو راحت کنم. در بررسی که بنده (دامپزشک خبره) انجام دادم مریض این دامدار نگون بخت خر خورده بود. چون یه پالان گوشه حیاط خونه افتاده بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
سلام منکر این موضوع نمی توان شد که یک دامپزشک تازه فارغ التحصیل حتی از بهترین دانشگاهها ممکن است هنوز برای بازار کار اماده نباشد ولی دامپزشکانی هستند که سالها کار کردند و تجربه به دست اوردند و با وجود زحمت زیاد و درامد کم باز هم ادامه دادند از انها معمولا قدر دانی نمی شود فقط کاش شان انها حفظ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
سوال اینجاست که:
اولاً چرا کسی که حد اقل شش سال آموزش دیده باید آماده نباشد؟!
ثانیاً چرا یک فرد نا آماده مجوز کار میگیرد؟!
ثالثاً چرا قبل از صدور مجوز فعالیت درمانی برای فارغ التحصیلان متقاضی، مثل همه کشورهای دیگه آزمون جامعی برای مشخص شدن صلاحیت آنها جهت فعالیت امور درمانی برگزار نمیشود؟!
حالا بگرد پرتقال فروش رو پیدا کن!
منتقد
|
Iraq
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
متاسفانه همیشه کلینیسین های محترم وخدوم مورد اتهام هستند و این درحالی است که مطلب جای دیگریست بعنوان مثال ماده موثر داروهایی که وارد ایران می شود درصورت تشخیص قطغی و درست دامپزشک باز دارو جواب نمی دهد و بحث دیگر تخریب همکاران و منکر شدن تشخیص دیگری است که اپیدمی شده و به دامدار چنین القا می شود که ایراد تشخیص دامپزشک بوده که این امر نیاز به قرهنگ سازی است .... اما درمورد این عکس اولا کاملا مشخصه که دامدار داروهای خودشو همسایه هاشو جمع کرده که توی عکس غلو کنه والا پارافیین توی این عکس نه برای تب برفکی استفاده میشه نه بیماری قارچی ..فاکتور هم که کلا فرمالیته هستش نه ادرسی نه محل خریدی نه کد اقتصادی هیچی درج نشده حتی مهر فاکتور هم کم رنگ هستش...
درکنار همه این موارد و تخریب ها این خبر یک چیز رو نشون میده که دامپزشکی چقدر شغل حساسی است و چقدر با سلامت و اقتضاد یک مملکت قرایت دارد ...
التماس تفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
علت اینکه تشخیص صحیح ندادن تقصیر دامپزشکان نیست متاسفانه در کشور ما باب شده هست که دامپزشک به طریقه ظاهر بینی و انجام معاینه اولیه تشخیص بدهد اونم از حیوانی زبان بسته که قادر نیست درد خود را بیان کند آیا در پزشکی وقتی بیمار مراجعه میکند مگر انجام آزمایش و دیگر مسایل پاراکلینیکی در وهله اول تجویز نمیشود و بعدا دکتر اقدام به تشخیص میدهد اگر به فرض زردی هم داشته و حتی دکتر دامپزشکی در مرحله اول تشخیص بیماری رو هم داده باشد باید انجام آزمایش جهت شناسایی بیمار تجویز بشود تا بررسی شود که زردی فیزیولوژیک هست یا پاتولوژیک متاسفانه در دامپزشکی برخلاف پزشکی دامپزشکان برایه خود نمایی و زیر آب زدن همکاران اقدام به شروع درمان و تشخیص در همان مرحله اول میکنن که این یک اشتباه بزرگی هست و به نظرم بیشتر خود درمانی هست تا دکتر درمانی چون یک دارو رو شانسی تجویز می‌کنند به امید بهبودی که آخرش هم حیوان میمیرد ای کاش شرایط جوری میشد که دامپزشکان یک چند ماهی هم در بیمارستانهایه پزشکی در بخشهایه مختلف کارآموزی میرفتن تا نحوه پذیرش درمان و تجویز دارو و موارد پاراکلینیکی رو یاد میگرفتن بعدا انتظار درمان از دامپزشکان داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دقیقا نکته در همین است ! چگونه است که این دوستان اعم از با تجربه و کم تجربه با جسارت تمام بدون تشخیص دقیق و استفاده از آزمایشات مناسب تجویز دارو کرده اند !!؟ البته متاسفانه این فرهنگی است فاجعه آمیز که حتی میان پزشکان نیز جاری است. نکته جالب دیگر این است که خوشبختانه در آیین نامه ماده 10 سازمان دامپزشکی نیز در بخش نحوه نسخه نویسی بر تجویز دارو بر اساس یافته های آزمایشگاهی تاکید شده . البته بخشی از این فرهنگ هم به بیماران چه انسان و چه دامدار نیز برمیگردد که همیشه انتظار معجزه داشته و پزشکی را حاذق میدانند که در نگاه اول بدون معاینه و استفاده از آزمایش دارو تجویز میکند ! و از آنجا که در ایران دارو بسیار ارزان و براحتی در دسترس است بجای آزمایش مرتب انواع داروها را بصورت کور برای حصول نتیجه امتحان میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
ایکاش شرایطی فراهم بشه که کسی که دامپزشکی میخونه بتونه گرایش تحصیلی انتخاب کنه که مثلا در حوضه طیور میخواد کار کنه یا دام بزرگ یا دام کوچک یا حوضه بهداشت مواد غذایی یا ابزیان یا ... چون از یه دامپزشک عمومی اتظار میره در همه این موارد اطلاعات کافی داشته باشه بعدا هم میگن ۶ سال درس خونده چطور یاد نگرفته!!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
این دامدار ی فاکتور. به تاریخ ۲ ۹۶ گذاشته در. حالی که الان ادعا میکنه گاوش مرده یعنی چهار ماه بعد
در حالی که خودش میگه بیماریش ی ماه طول کشیده
تو این شهرستان کل دکترها ی دامپزشک کلینیک و. داروخانه و. شبکه ۴ نفرن ایشون میگه پنج نفر
کل داروهای کنار این گاو. که عکسشو. گذاشتن دویست هزار. تومن نمیشن که با فاکتور کذاییش میگه هشتصد. هزار
ی جا میگه گوساله خریدم ی جا میگه شیرشو. فروختم کدوم گوساله شیر. میده
اگه اینو. گاو. هم در. نظر. بگیریم قیمتش بین چهار. تا پنج میلیون تومنه که میگه هشت میلیون
اگه دکتر دامپزشک برده چرا ی دونه نسخه هم نداده که به خبرنگاری بده
ایشون بدون شک سراغ کاردانهای دامپزشک رفته و. اونا درمان رو براش انجام دادن
و. در. اخر اینکه ایشون میوه فروشی دارن و گاوشون رو. با پسماندهای میوه و. سبزی تغذیه میکنه که بدون شک الوده به انواع قارچ و. باکتری و. انگل هستن که باعث تضعیف سیستم ایمنی گاو. و. احتمال هرگونه بیماری رو بالا میبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
دوستی که اولا ثانیا راه انداختی،برو ببین پزشکی که تو مملکت شده رشته شاهانه واسه مردم،همشون که هفت سال درس خوندن،با یه گوشی و بدون آزمایش تشخیص میدن. بعد چشاتو باز کن ببین تو پزشکی قبل از فارغالتحصیلی نگا میکنن ببینن چیزی بلده تا مجوز بدن بهش.بعدشم تو پزشکی که با جون مردم طرفن ازمون تعیین صلاحیت میگیرن بعد مجوز کار میدن.یا دامداری یا خودتو زدی به دامداری!یه ذره فک کن بعد حرف بزن.بدبختی دامپزشکی برخورد با آدمایی مث شماهاس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
0
درمان در دامپزشکی به صورت سنتی و پیش پا افتاده هست و مثل درمان توسط عطاری می‌باشد اگر میخایم دامپزشکی پیشرفت کنه باید دانشجو بفرستیم به کشورهایه مطرح دامپزشکی برایه یادگیری عملی درمان و همچنین باید کلینیک و بیمارستانهایه که مجهز به بخشهایه مختلف اعم از رادیولوژی آزمایشگاه و دیگر موارد مورد نیاز درست کنیم بعدا از دامپزشکان انتظار داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
مربوط به کامنت:
"دوستی که اولا ثانیا راه انداختی،برو ببین پزشکی که تو مملکت شده رشته شاهانه واسه مردم،همشون که هفت سال درس خوندن،با یه گوشی و بدون آزمایش تشخیص میدن. بعد چشاتو باز کن ببین تو پزشکی قبل از فارغالتحصیلی نگا میکنن ببینن چیزی بلده تا مجوز بدن بهش.بعدشم تو پزشکی که با جون مردم طرفن ازمون تعیین صلاحیت میگیرن بعد مجوز کار میدن.یا دامداری یا خودتو زدی به دامداری!یه ذره فک کن بعد حرف بزن.بدبختی دامپزشکی برخورد با آدمایی مث شماهاس."

افرادی مثل این فرد ناشناس که وقتی موضوع آزمون جامع تعیین صلاحیت علمی پس از فارغ التحصیلی به میان میاد قافیه رو اینجوری میبازند حتماً در شمار همان کسانی هستند که در تشخیص بیماری ادعا میکنند مریض مربوطه خر خورده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
اصلا هم قیافه رو نمیبازیم،دوستمون درست میفرمایند،شما برو پیش پزشک عمومی بدون آزمایش و اینا با یک گوشی میتونه تشخیص بده مریضیتونو ایا ایشون آزمون تعیین صلاحیت رو گذروندن؟؟؟ بعد بیا راجع به رشته دامپزشکی که مطمئنا نمیدونید چقد زحمت کشیدن حتی ب جرات میشه گفت بیشتر از پزشکا،نطق بفرمایید،خوبه یه ذره فک کنیم بعد نظر بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
اشمایی که معتقدی آزمون تعیین صلاحیت باید وجود داشته باشه،ابتدا با پیگیری خودت برو از جامعه پزشکی هم اینا رو درخواست کن جون مردم مهمتره یا حیوانات؟؟اگه پیگیری کردی که قطعا نمیکنی ،درخواستت رو پذیرفتن آزمون تعیین صلاحیت برگزار کردن، اونوقت بیا ما ده تا آزمون میدیم.پس خواهشا رو هوا صحبت نفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
1
0
در پاسخ به کاربر "یک دوست از مریوان" عرض شود که:
وقتی کم سوادی تا بی سوادی در بین تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دامپزشکی اپیدمی شده و تعداد زیادی از آنهایی که به فعالیت در امور درمانی دامپزشکی مشغول هستند روش آزمون و خطا رو در پیش گرفته اند یعنی تجویز انواعی از داروهای حتی ضد هم در یک نسخه برای یک بیمار، پنج دکتر که چیزی نیست، پنجاه تا هم ممکنه تشخیص ندن.
التماس مطالعه لطفا"!
طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
1
0
سلام به جناب مدیر مسئول کپی کننده خبر به نظر می رسد که فعالیت شما بر خلاف سیمره خبر تخصصی باشد جای تعجب دارد که بدون سند و مدرکی که اگر خطایی حادث شده باشد باید از طریق نظام دامپزشکی باید روشن شود شما اقدام به درج همچنین خبری نموده اید حداقل بقول دوستمان نگاهی بتاریخ فاکتور می کردید اگرچه تخصصی فکر می کردید قیمت دارو فقط در نسخه دامپزشک باید درج شو د لطفا اگر می خواهید به این حرفه اعتباری بدهید تا سود ان به دامدار ن محترم برسد سعی کنید مستند درج خبر نمایید تا حرفه یا شغل کسی مورد سوء ظن قرار نگیرد با تشکر
بهرنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
1
ابتدا به عنوان یک کلنیسین با تجربه عرض کنم که در اکثر بیماریها که دوره درمان طولانی میشه که اینجا گاو گفته سی روز طول کشیده تا تلف شده،اینجور گاوها دچار کم خونی میشوند و لاشه ایکتریک میشه که اصلا ربطی به بیماری تیلریوز نداره خلاصه اقای رییس شبکه دچار اشتباه شده چون سواد و تجربه ندارند اکثرا و فقط دیده لاشه زرد هست گفته این زردی داشته که راست گفته ولی یکی نبوده بگه جناب بیماری زردی نداریم اصلا اینی که تو میگه یه علامته!متاسفانه همکاران دولتی فقط بفکر تخریب همکاران خصوصی اند و با اینجور تشخیص های عامیانه !!!دامداران رو خرسند میکنند!اگر همین دامدار دفه بعد به همین اقای رییس زنگ بزنه برا مداوا شک نکنید جرات رفتن سر کیس رو نداره و با بهانه دامدار رو از سر خودش وا میکنه.پنج تا دکتر اشتباه تشخیص دادن تو درست تشخیص دادی واقع دمت گرم جناب که بیماری زردی تشخیص دادی.!!!!!؟؟؟؟
اینجا ایرانه!!
|
Austria
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
اولا هر زردی که تیلریوز نیست!!دوما،اگه مراحل آخر تیلریوز برسیم دیگه دارو جوابگو نخواهد بود.که اکثرا به این حالت نخواهیم رسید از کجا معلوم آناپلاسموز نداشته!!ولی ندول هایی که من روی پوست گاو می بینم مشکوک به لمپی اسکین هستم.البته اکسی تتراسایکلین می تونه کمی جلو بیماری رو بگیره به شرطی که دام قبلا بیماری تنفسی نداشته باشه.آقای صاحب دام،شما برای یه گاو این همه ناراحت هستی و این مسئله رو رسانه ای کردی،پس اون بیچاره هایی که آشنا و فامیل خود رو در بیمارستان ها به علت اشتباهات پزشکان از دست می دهند چی کار باید بکنن!!!!زیاد دور نریم اگه راهتون که خدا نکنه به دستگاه قضایی ایران بیفته،پشت این دامپزشکان نماز سیصد رکعتی می خونی!!!!اینجا ایرانه نه اروپا!!!این اشتباه رو یه بار من کردم ولی زود فهمیدم کجا هستم.
علی خانزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
خدا دانددامدارهادروغگونیستننداین بلا سرمن بدبخت اومده من۲میلیون ودویست هزارهزینه کردم خودم گفتم مریضی گاومن زردی هست دکترگوش نکرداخربیچاره شدم
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
1
0
بنده دامدار هستم ولی متاسفانه داروخانه دامپزشکی نداریم دامپزشک هم دارو آورده داخل اداره به محض بیمار شدن یک راس دام سنگین یا سبک برای فروش داروهاش چهار پنج نوع واکسن تجویز میکنه بعد برای تزریق باید خودت انجام بدی که در صورت جواب نگرفتن چند تا واکسن دیگه باید ازش بخری چرا همیشه یک دامدار یا شخصی که صداش به جایی نمیرسه دروغ گوی قصه معرفی میشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
1
0
با سلام بلانسبت بعضی دکترهای دامپزشک انقدر هستند دامپزشکهایی که به دامدار ضرر میزنند وادعای وکیل مدافعی برای گندکاریهاشون دارند.بنده یکی ازگاوهام بخاطر همین دکترهای دانشگاه ازادتلف شد که بعدازدادگاهی شدن قاضی رای به بیگناهی دکترداد.واقعادامداربایدچکارکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
من یادمه. اونقدر کاردان برد تا این بلا سرش اومد. دامدار به دکتر و درمانگاه باید مراجعه کنه.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
0
وقتی گاو زردی شدید گرفته باشه داروی بیشتر از مقدار مصرف به گاو تزریق کنیم ضرر داره ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
0
واقعا چی فکرکردید که همچین خبری رومنتشرکردیداول ببینیدصحت دارد یانه آخه مگه میشه حتی کم تجربه ترین دامپزشکم این بیماری روتشخیص میده به حرف دامدارسریع جوگیرنشوید و خبرو پخش کنید اون دامداروقتی بهش واکسیناتور التماس میکنه ومیگه طرح واکسیناسیون رایگان بیایم برات بزنیم خودش کوتاهی میکنه نمیزنه دیگه چه انتظاری دارید
نظر شما
ادامه