کد خبر: ۳۶۳۹۴



رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا از تخلیه بیش از یک تن لاشه مرغ‌ بصورت غیر مجاز در ازنا خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «منصور درویشی» اظهارکرد: طی گزارشات و شکایات رسیده مردمی به این اداره و شبکه دامپزشکی شهرستان ازنا مبنی بر تخلیه غیر مجاز و غیر بهداشتی تلفات طیور توسط یکی از مجتمع مرغداری‌های محل، سریعاً اکیپی از کارشناسان به محل تخلیه طیور تلف شده اعزام شدند.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشاهده شد بیش از یک تن تلفاتِ مرغ رها شده در اراضی منطقه سیردر و مسیر جاده قدیم ازنا - اراک پراکنده و تخلیه شده است.

درویشی گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان ازنا با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های طیور و جلوگیری از آلودگی‌های ثانویه با همکاری مدیر مجتمع مرغ گوشتی آنجا، اقدام به معدوم سازی تلفات و سپس منطقه را ضد عفونی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پایش‌ و نمونه برداری تصادفی از واحدهای پرورش طیور، در حال حاضر آلودگی‌ به بیماری‌های فوق حاد تنفسی پرندگان در شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: علی‌رغم معدوم‌سازی صورت گرفته، این اداره با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان ازنا، موضوع را پیگیری خواهد کرد تا افراد خاطی شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کنند.


نظر شما
ادامه