کد خبر: ۳۶۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

منطقه آبریزان روستای استای از توابع شهرستان باخرز شاهد تلاشی مجدانه توسط گروه های دامپزشکی شهرستان برای تامین سلامت سرمایه دامی دامداران این منطقه بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، صبح دیروز به اتفاق همکار تصویربردار روابط عمومی راهی باخرز شدیم تا یک روز دیگر نیز شرایط سخت کاری دامپزشکی را به تصویر بکشیم.

پس از عبور از شهرستان های فریمان، تربت جام و باخرز و طی مسافت بیش از 20 کیلومتر مسیر خاکی و سنگلاخی با خودرو شبکه، مجبور شدیم تا از خودروی دامپزشکی شهرستان پیاده شده و بقیه مسیر را به همراه گروه واکسیناتور شبکه پای پیاده طی کنیم.

مسیری نزدیک به یک کیلومتر از میان روخانه و دشت را طی کردیم تا به وعده گاه رسیدیم و عملیات مایه کوبی نزدیک به 2000 راس دام سبک دامداران پرتلاش منطقه توسط همکاران سختکوش شبکه دامپزشکی باخرز آغاز شد و همراه با هر تزریق واکسن فریم های دوربین های روابط عمومی نیز جای خود را به دیگری می داد.

ضبط بیش از 110 دقیقه تصویر و تهیه بیش از 250 قطعه عکس از تلاش مجاهدانه همکاران واکسیناتور برای صیانت از سرمایه دامی منطقه و تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و مصاحبه ای صمیمی با دامداران و ضبط دردل های آنها بخشی از ره آورد این ماموریت روابط عمومی در سه شنبه سوم مردادماه به شهرستان باخرز بود.

در پایان از ریاست و همکاران محترم شبکه دامپزشکی باخرز و دامداران صمیمی آن منطقه از جمله آقای سبزه نگار که مسئولیت هماهنگی این عملیات را عهده دار بودند قدردانی می کنیم.

نویسنده: هادی زارعی، مسئول روابط عمومی

فیلم بردار: علی اکبر الله پور

عکس: هادی زارعی

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
رایگان بودن بسیاری از خدمات مایه کوبی دامپزشکی با توجه به هزینه های بسیار زیاد دامدار در امور دیگر نظیر هزینه خوراک دام و چوپان و...به علاوه باتوجه به قیمت بالای هر راس میش یا بره زنده هر کیلو هفده هزار تومان موجب بی ارزشی کار سخت و مهم دامپزشکی شده به علاوه دامدار نسبت به سلامت دام خود بی توجه و سالهاست به همان شکل سنتی دامداری و حتی درمان میکند و نتیجه کلی عقب افتادگی کلی صنعت گوسفندداری به شکل سنتی و ورسکستگی و کم ارزشی تشخیص و پیشگیری دامپزشکی در نگاه دامدار شده
نظر شما
ادامه