کد خبر: ۳۶۲
دکتر منادی : اگر انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت سلامت مخالفت شود، پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اهمیت بهداشت عمومی، وظایف دامپزشکی در زیرمجموعه یک معاونت به طور مستقیم زیر نظر ریاست جمهور متمرکز شود...
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تصویب کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و در صورت تصویب صحن مجلس، سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی زیر وزارت جدید سلامت ، رفاه و تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

علیرضا منادی با بیان این که یک فوریت طرح ادغام وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رفاه و تامین اجتماعی در کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان مجلس تصویب شده است، گفت: بر اساس این طرح سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقاتی و واکسن و سرم‌سای رازی از زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی جدا شده و به وزارت جدید سلامت منتقل شدند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: پیش از 80 درصد وظایف سازمان دامپزشکی کشور مرتبط با بحث بهداشت جامعه و مسوولیت‌های وزارت بهداشت است.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از هزار و 800 نوع بیماری انسان بیش از 50 درصد یعنی 832 بیماری مشترک بین انسان و دام هستند که منشاء آنها فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت، شیر و فرآورده‌های پروتئین دام است.
منادی گفت: بعد از تصویب کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این طرح در صحن مجلس مطرح می‌شود و با توجه به این که مخالفت جدی با آن وجود ندارد، پیش بینی می‌شود در جلسه علنی مجلس هم به تصویب برسد.
وی این ادغام را گام مهمی در جهت اعتلای سلامت جامعه و توجه به ریشه ایجاد سلامت یعنی بحث بهداشت در بخش دام و فرآورده‌های دامی دانست و گفت: همچنین اگر انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت سلامت مخالفت شود، پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اهمیت بهداشت عمومی، وظایف دامپزشکی در زیرمجموعه یک معاونت به طور مستقیم زیر نظر ریاست جمهور متمرکز شود.

 


 

نظر شما
ادامه