کد خبر: ۳۶۰۶۳
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حمایت ۳.۵ میلیارد تومان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: برای توسعه تحقیقات پیش بالینی در حوزه پزشکی به حیوان‌خانه استاندارد نیاز داریم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علی جعفریان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشگاه جامع پیش بالینی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آزمایشگاهی که امروز با عنوان  تصویربرداری پیش بالینی  در حوزه  پزشکی  افتتاح شده نخستین آزمایشگاهی است که با این ابعاد، امکانات و فضای فیزیکی در کشور راه‌اندازی شده است.

 وی ادامه داد: در این آزمایشگاه دستگاه‌های مورد نیاز برای انجام  تحقیقات پیش بالینی  پزشکی بر روی حیوانات ساخته شده و امروز شاهد راه اندازی  MRI و سی تی اسکن و دستگاه تصویربرداری اولتراسوند حیوانی هستیم.

جعفریان با بیان اینکه ساخت تجهیزات تصویربرداری حیوانی در این  آزمایشگاه پیش بالینی  تماماً به دست محققان ایرانی صورت گرفته، گفت: این دستگاه‌های تصویربرداری حیوانی که برای انجام تحقیقات پیش بالینی در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند در صورت واردات آن‌ها از سایر کشورها باید 2.7 میلیون دلار هزینه می‌شد اما اکنون این دستگاه‌ها به همت متخصصان کشورمان با قیمتی حدود یک میلیون دلار ساخته شده و در واقع 40 درصد صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد:‌ این دستگاه‌ها در مرکز تحقیقات رشد تجهیزات پزشکی علوم پزشکی تهران ساخته شده و نشان از ظرفیت داخلی ما است و در ساخت این دستگاه‌ها معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های مالی از دانشگاه تهران را به عهده گرفته و منابع لازم برای ساخت زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی را تامین کرده است.

 وی افزود: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 3.5 میلیارد تومان هزینه برای ساخت تجهیزات در  آزمایشگاه جامع پیش بالینی  علوم پزشکی تهران هزینه کرده است زیرا ساخت دستگاه‌های تصویربرداری از حیوانات در بسیاری موارد از ساخت دستگاه‌های تصویربرداری برای انسان پرهزینه‌تر بوده و باید در سایز کوچک صورت گیرد.

 جعفریان با بیان اینکه در شهر تهران به حیوان‌خانه استاندارد نیاز داریم، گفت: قرار است با مراکز تحقیقاتی به منظور انجام  تحقیقات پیش بالینی  در حوزه پزشکی تعامل داشته باشیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران فضایی در این منطقه شهر را که از نظر قیمت هزینه بالایی دارند برای راه اندازی این آزمایشگاه فراهم کرده و این نشان از حمایت علوم پزشکی تهران از محققان است.

 وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان مفهوم جدیدی در اقتصاد ایران است، تصریح کرد:  ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های اعضای هیئت علمی خود در شرکت‌های  دانش بنیان  انجام می‌دهیم و ایده ما این است که اعضای هیئت علمی بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را پایه‌گذاری کنند.

 جعفریان  افزود: ما در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران فضای کار لازم را برای اعضای هیئت علمی دانشگاه فراهم می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که آن‌ها بخشی از تحقیقات خود را در مراکز رشد دانشگاه بدون هزینه به مدت 3 سال انجام دهند.

 وی با اشاره به ورود دانشجویان به صنعت یادآور شد: قصد داریم دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخشی از دوره تحصیلات خود را در شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه بگذرانند تا بتوانیم دانشجویان را بیش از پیش با حوزه صنعت آشنا کنیم و در ادامه این محققان بتوانند در زمینه راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان اقدام کرده و از امتیازات فراهم شده برای شرکت‌های دانش بنیان مانند وام‌های با سود پایین استفاده کنند.

 
 
نظر شما
ادامه