کد خبر: ۳۵۸۰

حکیم مهر -  مجله مطالعات انتقادی درباره حیوانات فراخوانی را برای گردآوری مقاله جهت انتشار در شماره ویژه خود با موضوع "حیوانات و زندان" اعلام کرده است.
از آنجایی که نمی‏توان درباره آزادی حیوانات سخن گفت و به زندانی کردن آنها توجه نکرد، ضروری است که در مطالعات مربوط به رابطه حیوانات و انسانها به مسئله زندان نه فقط همچون یک امر واقعی بلکه چونان یک استعاره نیز پرداخت.

شماره ویژه مجله "مطالعات انتقادی درباره حیوانات" با موضوع "حیوانات و زندان" بر آن است تا به ارتباط میان حیوانات و زندان و یافتن شیوه‏هایی جدید برای مقابله با چنین گونه‏هایی از ظلم و ستم بپردازد.

برخی از محورها و موضوعات این فراخوان از این قرارند: "تاریخچه ظهور و اصلاح جنبش حقوق حیوانات"، "حیوانات زندانی/انسانهای زندانی"، "حیوانات در زندان انسانها (مانند برنامه‏های آموزشی برای سگها)"، "وابستگیهای نژادی، حیوانات و فرهنگ زندان"، "جنبش لغو مجازات زندان"، "گفتمان زندان در اسناد آزادیبخش مربوط به حیوانات"، "سرمایه‏داری و حیوانات"، "مجتمعهای صنعتی دامی، نظامی و کشاورزی" و "زندانی کردن، کنترل، سلطه و قدرت".

مهلت ارسال مقالات 15 آوریل 2011 (26 فروردین 1389) بوده و پست الکترونیکی info@criticalanimalstudies.org برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره اعلام شده است.
 

نظر شما
ادامه