کد خبر: ۳۵۷۷
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
دکتر دستور در خصوص مسئله استخدام دامپزشکان و انتقادات زیادی که به نحوه اطلاع‎رسانی در این باره وارد است ضمن تشریح روند اعلام نتایج ، طولانی شدن زمان اعلام را ناشی از نیاز به تأیید چند مرحله‎ای توسط نمایندگان بخش‎های مختلف نظارتی و دولتی دانست. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا به شرکت‎‏کنندگان در آزمون استخدامی تضمین می‎دهید که پارتی‎بازی صورت نگیرد گفت : قاعدتاً در این مسئولیت که قرار گرفته‎ایم باید این تضمین را هم بدهیم...
drmdasta

حکیم مهر -  گفتگوی اختصاصی نشریه حکیم مهر در آستانه چهارده مهر – روز دامپزشکی – با رئیس سازمان دامپزشکی کشور انجام شد و دکتر سید محسن دستور به سؤالات متعددی در یک گفتگوی یکساعته پاسخ داد.

در حالی که روز گذشته در پی عدم هماهنگی، امکان گفتگو با رئیس سازمان دامپزشکی کشور میسر نشده بود در پی تماس از دفتر دکتر سید محسن دستور و دعوت از مدیرمسئول نشریه حکیم مهر، گفتگوی اختصاصی این نشریه با رئیس سازمان دامپزشکی کشور عصر روز چهارشنبه 31 شهریور ماه انجام شد.

در این گفتگو که در حضور دکتر محسن مشکوة معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی و بیژن ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی آن سازمان انجام شد ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حوزه‎های مختلف به سؤالات متعددی پاسخ داد.

دکتر دستور در این گفتگو ضمن بیان چگونگی ورود خود به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از اساتید ماندگار خود در در زمان تحصیل نام برد و به مرور سالهای ورود خود به مصادر اجرایی و مدیریتی دامپزشکی پرداخت.

وی در خصوص مسئله استخدام دامپزشکان و انتقادات زیادی که به نحوه اطلاع‎رسانی در این باره به سازمان دامپزشکی وارد است ضمن تشریح روند اعلام نتایج ، طولانی شدن زمان اعلام را ناشی از نیاز به تأیید چند مرحله‎ای توسط نمایندگان بخش‎های مختلف نظارتی و دولتی دانست.

دکتر دستور در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا به شرکت‎‏کنندگان در آزمون استخدامی تضمین می‎دهید که پارتی‎بازی صورت نگیرد گفت : قاعدتاً در این مسئولیت که قرار گرفته‎ایم باید این تضمین را هم بدهیم.

وی در ادامه این گفتگو به سؤالات متعددی درباره رابطه سازمان دامپزشکی با سازمان نظام دامپزشکی در اجرای آئین‎نامه نظارت بهداشتی ماده 19 ، افزایش تعداد فارغ‎التحصیلان دامپزشکی، اقدامات سازمان دامپزشکی درباره دفاع از حقوق و رفاه حیوانات، واردات دام زنده ، انتقادات مطرح درباره قرنطینه و غیره پاسخ داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخشی از این گفتگو ، نظارت دامپزشکان بر شیر خام را که اکنون از عرصه‎های مغفول است بسیار مهم دانست و از برنامه سازمان دامپزشکی برای ورود جدی به این عرصه خبر داد.

وی همچنین درباره موضوع نظارت دامپزشکان بر گوشت‎های وارداتی در کشور برزیل و سایر کشورها این نظارت را عالیه عنوان کرد و آنرا غیرقابل واگذاری به بخش خصوصی دانست.

دکتر دستور در بخش دیگری از این گفتگو به انتقادات جامعه دامپزشکان ایران از سازمان دامپزشکی و چند سؤال در این زمینه پاسخ داد.

 

راست به چپ : دکتر مشکوة و دکتر دستور ، معاون و رئیس سازمان دامپزشکی - دکتر لطفی‎زاده (مدیرمسئول حکیم مهر) - بیژن ناهیدی (رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی)

 

دکتر محسن مشکوة معاون سازمان دامپزشکی هم در این زمینه از حضور قریب‎الوقوع خود در جلسه هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران برای بررسی و پاسخگویی به انتقادات خبر داد.

دکتر سید محسن دستور همچنین به موضوع حیوانات خانگی اشاره و ایجاد دفتر یا گروهی در سازمان دامپزشکی برای رسیدگی به امور مربوط به حیوانات خانگی را ضروری دانست و نظر خود درباره موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ممنوعیت تبلیغات حیوانات خانگی را بیان کرد.

لازم به ذکر است تنها در چند سؤال نظرات تکمیلی دکتر مشکوة (معاون سازمان دامپزشکی) بیان شد و در طول گفتگو رئیس اداره روابط عمومی و معاون سازمان دامپزشکی تنها شنونده بودند.

همچنین گفتنی است اقدام سازمان دامپزشکی در جبران فوری عدم هماهنگی پیش آمده در روز قبل به فاصله کمتر از 24 ساعت از ابراز نارضایتی مدیرمسئول حکیم مهر نسبت به عدم برنامه ریزی برای انجام گفتگوی اختصاصی که معمولاً از سوی برخی مدیران در مصادر دیگر در این مواقع به ورطه لجبازی کشیده می‎شود و در سازمان دامپزشکی کشور اینگونه نبود و پاسخگویی رئیس سازمان دامپزشکی را در پی داشت قابل تقدیر است.

 

مشروح این گفتگو به زودی تقدیم بینندگان محترم حکیم مهر خواهد شد...

 

 

خبر مرتبط :

مدیرمسئول حکیم مهر نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی را ترک کرد!

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
آقاي دكتر دستور تضمين مي دهد كه در امتحان پارتي بازي نشده!!!!! بهتر است اين سوال از اداره كل امور اداري سازمان پرسيده شود كه ................................... مي دونيد خدا گفته حق الناس ظلمي كه بخشوده نمي شود
hamid
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
جو حاکم بر سازمان دامپزشکی عدم پویایی این بخش را بیشتر از همیشه تاریخ این سازمان در زمان حال نشان میدهد و به نظر میرسد اینگونه گفتگو ها دردی را از دردهای جامعه بحران زده دامپزشکی دوا نمیکند
دي وي ام
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
با سلام
آقاي دكتر دستور،8ساله كه بنده از دانشگاه دولتي فارغ التحصيل شدم و تو شهر خودم موندم و كار كردم و هر مدير كلي اومد، گفت ما شمارو ميخوايم. خلاصه، تو اداره 2 سال و نيم مشغول طرح شديم و كاراي شبكه و تست سل و ... و حتي كم كاري يكسري از شهرستاناي ديگه رو كه اون زمان قرار بود مسئول شبكش بشه مدير كل (كه مدير كل هم شد)، رو دوش ما افتاد. جالب اينه كه ماه رمضون بود با ماشين خودم 40-50 كيلومترو صبح زود ميرفتم روستا تست سل و بعد از ظهر بر مي گشتم شهر خودم. آخرشم حق ماموريت 2 هفته اي ما هاپولي شد هيچ، بعد از طرح 5/2 ساله با اردنگي شوت شديم هيچ، تازه اومديم سازمان به جاي اينكه به درد دلمون گوش بدن، نامه عدم رضايت از شبكه محل خدمت رو بدون اينكه برن تو شهر مربوطه و از سابقه من سوال كنن رو هم باسمون فرستادن ! حالا بيا و پرتغال فروش رو پيدا كن ! خوب جناب دكتر دستور، اينا همه درده. با سياسي كاري و ببخشيد پارتي بازي و ... حق بنده و امثال بنده نابود ميشه و اونايي كه اصلا نميدونن دام و بيماري و دامپزشكي چيه، ميشن آقا بالاسر و ما هنوز نميدونيم تكليف مون چيه . اون وقت ميخوايم تب برفكي و تب مالت رو هم ريشه كن كنيم ! الانم توي اين آزمون قبول شدم، ولي چه فايده ! به قرآن محمد قسم اگه حقي از اين بچه ها ضايع بشه، شما مقصريد و بايد جواب پس بديد. خدا انشاله توفيقتون بده، ولي رياست سازمان بودن اين مسئوليتهاي سنگين رو هم داره و تنها دستورالعمل و بخشنامه نيست ! يا حق.
دكتر واردات
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
در اينده نزديك نظارت بر كوشت وارداتي از سازمان كرفته خواهد شد
دكتر مرتضوي
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
دامپزشکی علمی بسیار وسیع و دارای زیرشاخه‌های تخصصی متعددی است. حال کارمندی که سال‎ها درگیر مسایل اداری بوده و یا در زیرشاخه‎های غیر تخصصی بازرسی گوشت فعالیت می‎کرده و چندین سال قبل 2 واحد درسی بازرسی گوشت گذرانیده است چگونه می تواند برای بررسی چنین امر مهم و مدرنی با یک کلاس توجیهی 2 ساعته صاحب نظر و مدعی نظارت بر رعایت استانداردهای اروپا و ایران شود؟! با نگاهی به رفرانس‎های قدیم و جدید در زمینه بازرسی گوشت متوجه خواهیم شد که قضاوت‎های کشتارگاهی روز به روز فرق می‎کند. با توجه به متخصص نبودن کارشناسان اعزامی که اکثراً حتی یک ماه هم به طور عملی در کشتارگاه کار نکرده‎اند، اگر اشتباهی رخ دهد و محموله متعلق به یک شرکت آلوده باشد، آیا سازمان دامپزشکی ردیف بودجه‎ای برای پرداخت غرامت دارد؟ چه کسی غرامت تاجر را پرداخت خواهد کرد؟ در حالی که شرکت‎های مورد تایید استاندارد ضمن تربیت و بازآموزی دامپزشکان متخصص برای بازرسی گوشت، بیمه هم هستند و برای این منظور تضمین‎های لازم را هم سپرده‎‌اند تا در چنین مواردی غرامت پرداخت نمایند.
علوي
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
دكتر دستور عزيز اين كه سازمان در مقام خدمت كار به تاجر اين نظارت عاليه نيست ضمناً اگر نظارت عاليه است كدام رديف بودجه را دولت به اين كار اختصاص داده است اين يك غلط مصطلح بوده و بايد اصلاح شود و خواهد شد
همکار
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
قابل توجه همکاران برای ....نشدن باید دست به چه کارهایی زد خدا صبر دهد به آقای رئیس
دکتر مرتضوی از عراق
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
1 براساس اصل 44 قانون اساسی و تاکیدات اقا در واگذاری تصدی ها و نامه مصرح وزیر این کار تصدی گری بوده و باید واگذار گردد
2 ایا می دانید با اعزام کارشناسان هم جایگاه سازمان دامپزشکی به جای ناظر بودن که وظیفه اصلی اوست به پاسخگو بودن تنزل می دهد و هم از انجام کارهای مهم دیگر که یکی از مهم ترین انها NRPیا اندازه گیری پس ماندها در فراورده های دامی است باز می ماند که عملا این اتفاق افتاده است و به غیر از میگو این عملیات در هیچ فراورده دیگری توسط سازمان دامپزشکی به دلیل نبود نیروی متخصص انجام نشده و بر اساس دستورالمل های بین المللی سازمان دامپزشکی ایران نمی تواند تایید سلامت این محصولات را برای جمعییت انسانی مصرف کننده صادر نماید و ایا می دانید یکی از عوامل بالا بودن موارد سرطانی در کشور نبود همین برنامه کنترل پسماندها در مواد غذایی با منشا دامی است . ایا می دانید هزینه درمان سرطان در کشور بالاتز از 100 میلیون تومان اس
3مگر ما می توانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم ولی منزوی عمل کنیم کل دنیا از INSPECTION BODIES استفاده می کنند چرا ما انجام ندهیم
4 ایا شما از وضعیت اختصاص دامپزشک به وارد کنندگان و کمبود دکتر ناظر و... اطلاع دارید
5 خصوصی سازی روندی است که باید اجرا شود و دولت باید ناظر عالی باشد کاری که کل دنیا انجام می دهند
دامپزشک بررسی ها
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
0
0
من مطئن هستم که آقای دکتر دستور مفهوم نظارت عالیه را متوجه نشده‎ است، اولا اقای دکتر دستور توضیح بدهند که اروپا برای واردات فرآورده های آبزیان از ایران بازرس به ایران اعزام می کند دوما اقای دکتر دستور بفرمایند ترکیه برای واردات دام زنده از اروگوئه دامپزشک اعزام می کند سوما آیا کشورهای همسایه که از ایران دام زنده می خرند بازرس به ایران می فرستند چهارما آقای دکتر دستور بازرسی از قصابی را و کشتارگاه را نظارت عالیه می دانند لطف کنند مصداقی را در دنیا بیاورند مشکل دکتر دستور و معاون بهداشتی ایشان این است که هر دو فاقد برنامه و دید بین المللی می باشند در آخر آقای دکتر دستور بفرمایند قبلا واردات آبزیان جزو نظارتهای عالیه بودند چرا از لیست نظارت عالیه حذف شد ؟
دكتر دانشيان
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
0
0
به نظر من نظارت عاليه يعني اينكه مداوم ناظرين در حد 2 يا 3 نفر اعزام شوند وبقيه از طرف بخش خصوصي اعزام گردد و تجار هم از اين بخش خصوصي مشاوره خواهند گرفت و اصلا باري هم بر دوش خود احساس نخواهند كرد.
دکتر دامپزشک همکار
|
-
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
متاسفانه وقتی یک نفر حرف حقی می زند باز یک عده بدون اطلاع و با اغراض خاص می ریزند من در جواب 2 تا 3 دوست عزیز که در مورد واردات گوشت مطلب نوشتند مطالبی عرض می کنم :
1- کسانیکه به برزیل رفته اند می دانند واقعا کار دامپزشکان نظارت بر گوشت وارداتی به معنای واقعی است و هیچکس به اندازه دامپزشکان اعزامی سازمان تعصب رعایت مسائل نظارتی بهداشتی واردات گوشت را ندارد دامپزشکان ناظر خدا می داند گاهی برای رعایت مسائل بهداشتی چه سختی هایی را بجان می خرند و به قسم دکتری خود واقعا عمل می کنند و این دوستان که می گویند بجای ناظر بودن پاسخگو هستند اصلا از اصل موضوع بدور هستند زیرا تاکنون فرق بین نظارت و پاسخگویی را متوجه نشدند
2- دوست عزیز بخش خصوصی چرا حضرتعالی بجای سرمایه گذاری در بخش پس ماندها آنرا به دولت واگذار و به دنبال واردات و نظارت بر واردات هستید من که کاملا فکر می کنم بجای فکر کردن به مشکلات بهداشتی ممکلت فقط به فکر جیب خود هستید پیشنهاد می کنم بدنبال پیشنهاد خود بروید و مرکز مجهز تشخیص پسماند راه اندازی کنید و حتما نگوئید ان وظیفه دولت است اما نظارت بر واردات وظیف بخش خصوصی
3- کار دامپزشکان اعزامی نظارت است نه بازرسی پس کار انها inspection (بازرسی بهداشتی گوشت ) که شما گفتید نیست که قابل واگذاری به بخش خصوصی باشد
4- آیا شما به اندازه رئیس سازمان دامپزشکی از وضعیت کمبود دامپزشکان ناظر اطلاع دارید عجب!!!!!!!!!
5- خصوصی سازی چه ربطی به نظارت عالیه بر واردات گوشت دارد باز می گویم بازرسی بهداشتی انجام نمی شود که نیاز به بخش خصوصی باشد بلکه صرفا وظیفه نظارتی انجام می شود و اسم دامپزشکان اعزامی هم ناظر است و بازرس نیست پس خلط مطلب نکنید.
6- دکتر علوی عزیز دامپزشکان اعزامی نظارت بهداشتی گوشت وادارتی را به منظور سلامت ملت عزیز ایران انجام می دهند نه بخاطر تاجران ، تازه چه ربطی دارد مگر مجوز واردات را سازمان دامپزشکی می دهد که خدمت به تاجران بکند خدمت به تاجران را کسانی انجام می دهند که بخواهند مجوز واردات را به افراد خاص و تاجران خاص دهند سازمان که مجوز واردات نمی دهد تنها نظارت عالیه بهداشتی بر گوشتهای وادراتی می کند پس سخن شما بدور از منطق است.از حرفهای شما معلوم است که بیش از بجث سلامت گوشت بیشتر به فکر پول و ردیف بودجه و .... هستید برای من و شما زیبنده نیست در فضای مجازی بجای صحبت از بهداشت گوشت صحبت پول و مسائل مادی بکنیم.
7- دکتر مرتضوی عزیز شما بحث بازرسی را با بحث نظارت عالیه بهداشتی اشتباه گرفتید والا مسائل فوق را نمی نوشتید زیرا اصلا بحث بازرسی با نظارت عالیه بهداشتی که رئیس سازمان دامپزشکی گفته فرق می کند بعد هم چرا بدون اطلاع از وضعیت دامپزشکان اعزامی ( زیرا شما فردی خارج از سازمان دامپزشکی هستید و از وضعیت دامپزشکان اعزامی تنها از بیرون و بصورت صوری اطلاع دارید )اظهار نظر می کیند آیا خوب است من هم که در بخش خصوصی کار نمی کنم 0(البته الان چون قبلا کار می کردم ) راجع بع اینکه بخش خصوصی در فلان مورد اصلا چیزی نمی داند بدون اطلاع دقیق نظر دهم ضمنا خواهش می کنم سوابق خود را بگوئید تا قضاوت راحت شود.
سخن آخر اینکه با مدیریت بسیار خوب سازمان دامپزشکی تاکنون حتی یک مورد مشکل در گوشتهای وادراتی نبوده است.پس حدافل قبل از اظهار نظر انصاف داشته و از سوابق درخشان سازمان در حفظ سلامت و بهداشت گوشت مصرفی مردم عزیزمان سخن بگوئیدو حمایت کیند.

دامپزشک همکار
|
-
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
دوست عزیزی که دکتر دستور و معاون بهداشتی ایشان را فاقد دید بین المللی می دانید:
1- اینکه کشور بناظر اعزام می کند یا نه بسته به اهمیتی است که به مردم خودش می دهد
2- مگر ما برای واردات فراورده های آبزیان از سایر کشور ها بازرس می فرستیم اگر می فرستیم شما بفرمائید تا ما هم بدانیم پس اگر اروپا نمی فرستد ما هم نمی فرستیم ( برای ایزیان) اما مساله گوشت قرمز و گوشت مرغ فرق می کند
3- دوست عزیز می دانید قیمت گوشت قرمز در ترکیه چند است و در ایران چقدر بعد هم می دانید ترکیه در چه تاریخی از اروگوئه دام واردکرده و شرایطش چی بوده چون اگر می دانستید اینطوری سخن نمی گفتید
4- در مورد کشورهای همسایه وارد کننده دام زنده از ایران خوب اباید بگویم تقصیر ما چی هست که به سلامت و بهداشت مردم خوب مان بیشتر اهمیت می دهیم.
5- دوست عزیز دکتر مشکوه متخصص بهداشت مواد غذایی از کارشناسان بسیار با تجربه و دلسوز سازمان هستند که از نزدیک با سیستم های بهداشتی و کشتارگاهی بسیاری از کشورهای دنیا بخصوص در بحث بهداشت گوشت آشنا هستند و حتما دید بین المللی ایسان از شما بیشتر است بهتر است مودبانه تر صحبت کنیم .

حسن
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
با سلام اجازه ميخواهم خودم را معرفي نكنم
در مورد ناظرين اعزامي سازمان دامپزشكي اقاياني را اعزام بفرماييد كه حداقل كشتارگاه را در ايران ديده باشند
ازاقايان استفاده كنيد كه كنترل از راه دور نكنند واگر نمايندهاي هم از شركتها ميرود در كنار انها براي كيفيت محموله همكاري مي كند نه مقابل انها
به اقايان بگوييد رفتن ماموريت رفتن خوش گذراني نيست ميتوانند خوش گذراني بكنند ولي كار ارجحیت دارد
در مورد سرپرستان هم اگر ايرادي است راه حل را هم بدهند واز سرپرستاني استفاده كنند كه در ارتباط با بهداشت مواد غذايي باشد
دامپزشک همکار
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
دوست عزیز جناب آقای حسن
احتراما در مورد مطالبتان پاسخ های زیر را بخوانید :
1- همه ناظرین اعزامی علاوه بر دوره ههای تخصصی بهداشت مواد غذایی مدتی را در کشتارگاههای مختلف قبل از اعزامی می گذرانند به اضافه اینکه درصدی از اعزا شوندگان اصلا کارشان کشتارگاه و نظارت بر گوشت است.
2- اگر نماینده شرکت وارد کننده گوشت مطابق مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی عمل کند قطعا همکاران دکتر دامپزشک اعزامی با آنها همکاری خواهند کرد چنانچه اکثرا نیز همین طور است و در صورت درخواست خارج از قانون و خلاف مقررات بهداشتی قطعا همکاری صورت نخواهد گرفت که این هم امری بدیهی است.
3- همه دکتران دامپزشکی که برای واردات گوشت رفتند می دانند در خارج کسی را حتی یک دقیقه بیکار نمی گذارند اصلا امکان ندارد بعضی از دامپزشکان از صبح ساعت 3 تا بعد از ظهر ساعت 20 یا 21 کار می کنند آیا به نظر شما با این اوصاف خوشگذرانی امکان دارد اگر دارد به ما هم یاد دهید خلاصه می گویم در خارج به کسی بدون توجیه کاری جایی در کشتارگاه ندارد تازه سیستم طوری است که اگر کسی بخواهد هم باز نمی تواند خوش گذارنی کند چون دائما برای مسائل مختلف بهداشتی واردات باید ناظر باشد و نظارت کند و این را تنها کسانی لمس می کنند که از نزدیک دستی بر آتش داشته باشند.
4- سرپرستان بیچاره که شب روز ندارند و آنقدر استرس می کشند که دمار از روزگارشان در آید چون مسئولیت کلی دارند و باید پاسخگو باشند.تازه همه مسئولین اعزامی ها از کار کشته های سازمان هستند.
کارشتاس تجزیه و تحلیل
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
0
0
بنام خداوند جان و خرد
با تشکر فراوان از جناب آقای دکتر مرتضوی خواهشمند است کارشناسان دفتر قرنطینه با ارائه مرجع معتبر به سئوالات زیر پاسخ دهن :
1- آیا کارشناسان دفتر قرنطینه در ستاد سازمان RISK ANALYSIS انجام می دهند ؟ لطف کنند همانند کشورهایی چون کانادا و اروپا ،بعنوان مصداق پرونده تجزیه و تحلیل واردات گوشت قرمز از کشورهای هندوستان، ارمنستان،قرقیزستان را ارائه فرمایند
2- کارشناسهای اعزامی بر چه اساسی تجریه و تحلیل خطر انجام می دهند، تجزیه و تحلیل خطر برای تصمیم گیری است نه برای انجام ماموریت برای هر محموله ، لطف کنید یک گزارش مصداقی بعنوان نمونه ارائه فرمایید
3- بر اساس چه قانونی ، کارشناسان اعزامی دولت حق غذا ، ماموریت و مسکن خود را ( روزانه 200 دلار امریکا)بایستی از بخش خصوصی اخذ کنند ، لطف کنید نام قانونی که چنین اجازه ایی را به شما داه است مرقوم بفرمایید
3- اگر زحمتی برای شما نیست اعلام فرمایند در کجای مقررات بین المللی نوشته شده است که سازمان دامپزشکی برای محموله های بخش خصوصی می تواند نیروهای خود را اعزام کند
4- لیست کشورهایی که از کشورهای آلوده به تب برفکی گوشت وارد می کنند را بگویید تا به معلومات تشنگان علم افزوده شود ، خدا مرتضوی ها را از دامپزشکی این کشور از گزند نا اهلان محفوظ بدارد آمین یا رب ...- کارشناس تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
0
0
در جواب همکار محترم باید عرض کنم که در سایت oie قسمتی است به نام WAHIDکه هیچکدلم از انهایی حداقل از دورو بری های بنده به برزیل رفته اند ادری این سایت را نمی دانند ؟!در ان قسمت گفته شده است که در تمام کشورها copmtent Authority یا مسوولین ذی صلاح هستند که کار سیاست گذاری می کنند و اجرا را بازرس های بین المللی یا inspection bodies انجام می دهند که این شرکت ها بایستی استاندارد 17020 داشته باشند .
در بازرسی بین المللی 3 عرصه داریم 1-peqsmsیا دستور العمل های بهداستی قبل از صادرات که انها را بخش دولتی به عنوان نظارت عالیه از روی داکیومنت ها بررسی می کند , و بقیه مراحل را شرکت های انسپکتور انجام می دهند .
با نگاهی دوباره به سایت فوق می بینیم که در نیوزیلند کل دامپزشکان دولت نیوزیلند 211 نفر و ایالات متحده 1430 نفر و البته بخش خصوصی امریکا 59000 می باشد هلند سازمان مرکزی 17 نفر بوده در حالی که 5700 نفر دامپزشک دارد .در این وسط فقط مصر است که 12000 دامپزشک دولتی دارد .
در سال 83 ما 1762000راس دام به کشورهای خلیج فارس که حتی یک نماینده هم نیامد چون بررسی های میدانی را انجام داده بودند .برزیل سالانه 7 میلیون تن گوشت قرمز به 70 کشور صادر می کند فقط یک کشور دامپزشک می فرستد ان هم ایران یکی از دوستانتان در وبلاگ خاطرات خود این امر را به صراحت تایید می کند در اینترتن بگردید راحت پیدا می شود و البته رژیم اشغالگر قدس هم خاخام های خود را می فرستد .
اما دنیا چه می کند؟درکتاب کد اصل mondate&obligation است که البته برای کشورهای عضو می باشد نه ابزرور و مرجع ان oie می باشد در فصل 4 در الزامات بازرسی محموله ها را جزو وظایف دامپزشکی کشور مبدا می دانند که به صورت موردی انجام می گیرد IHRکه این هم توسط بازرسان بین المللی که مورد تایید بانک مرکزی کشور هاست صورت می گیردفرض کنیم دامپزشکی اشتباه کرد و محموله الوده امد ایا یک کارمند چگونه می تواند خسارت بدهد ولی hnspection bodies سپرده های کلان در بانک مرکزی کشور ها دارند ضمنا اموزش و اعطای استاندارد برای این شرکت ها توسط oie صورت می گیرد
در جواب ادعای شما یکی از دوستان دولتی بنده همین امشب به برزیل رفت .ایشان یک کلمه رفرانس انگلیسی بلد نیستند که هیچ کتاب کد و ریسک انالیز را باید مطالعه کنند گفتند کجا؟به ایشان حتی رفرانس را هم نگفته بودند .
بنده خودم در یکی از کشورهای خارجی مشغول هستم و نفع مادی هم ندارم اما کمک کنید که تصدی ها را از دولت با لیاقت تمام بگیریم
محفوظ
|
-
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
0
0
آقای مرتضوي ............ شما در شهر ستان ورزقان ........ ..... كه بالاخره ................................!!!!
همکار
|
-
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
0
0
در اول سخنم برخود لازم ميدانم از اكثريت همكاران بخش خصوصي نهايت تشكر وقدر داني را داشته و به خاطرزحمات بي دريغ وهمكاريها كه با سازمان مي نمايند خسته نباشيدي به حضورشان تقديم نماييم ، ودر جواب همكاراني همچون دكتر مرتضويها بايد بگوييم ((آزموده را آزمودن خطاست)) در طرحهاي واگذاري سازمان همچون طرح واكسيناسيون تب برفكي،بروسلوز و...چه گلي به سر سازمان وبالاخص صنعت دامداريمان زديد كه اين دفعه ميخواهيد بزنيد ودر مرحله دوم بايد بگوييم با بخشي ازسخن جنابعالي هم موافقم كه بخش دولتي را ضعيف و به زير سوال برده ايد زيرا اگر سازمان و ادارات مقتدر داشيم با افراد فرصت طلب،سودجو، وخيانتكار به رشته دامپزشكي برخورد شايسته تري مي نمود
دکتر وطندوست
|
-
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
0
0
بحث جالبی است. جالب تر آنکه
1- به نظر می رسد مدافعان اعزام کارشناسان دولتی، اعتماد به نفس لازم برای نوشتن نامشان را ندارند!
2- شک نداشته باشید که گوشتهای وارداتی از برزیل آلودگی پسماند انتی بیوتیک و احتمالا هورمون بسیار بالایی دارند. نقش دامپزشکی (چه نظارت چه بازرسی چه هر اسم دیگری ) در این موضوع مهم چیست؟
3- برخی تعابیر ناشایست در کلام موافقان و مخالفان، و ایراد اتهام خوشگذرانی و بی سوادی و به دنبال منافع مادی بودن و ... ، شایسته یک بحث نخصصی نیست. بعلاوه اینکه همه مان می دانیم که نه قابل اطلاق به عموم همکاران دولتی یا خصوصی است و نه قابل رد کامل! بهتر است بحث از جهت تخصصی ادامه داده شود.
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
0
0
به صورت علمی حقوقی و منطقی و قانونی می گوییم که نظارت بر واردات گوشت اگر حاکمییتی است باید خود دولت هزینه اعزام کارمند خودرا بپردازد نه اگر تصدی گری است باید بر اساس قانون واگذار گردد به بخش خصوصی.
قاسم زاده
|
-
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
0
0
سکوت روابط عمومی سازمان جالب بوده است؟؟؟ از حقوق سازمان کمترین دفاعی نمی شود بعید هم نیست این امر را هم واگذار کنند
تبریز
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
0
0
{دکتر} مرتضوی ....................... / می خواهی قانون عوض کنی ................؟/به هم می رسیم
نظر شما
ادامه