کد خبر: ۳۵۷۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

با رشد جمعیت کشور طی چند سال اخیر نیاز به پروتئین حیوانی افزایش چشمگیر یافته و پرورش دامهای مختلف، به منظور تامین این نیاز مملکت، مورد توجه خاص قرار گرفته است. برای نیل به این هدف، بالا بردن بازده تولیدات دامی با استفاده از اصلاح نژاد و بالا بردن میزان کارایی تولیدمثل حیوانات اهلی، در اکثر دامپروریها مورد توجه مدیران گله قرار گرفته و بخش مهمی از اهداف گله های پرورشی دامهای اهلی مختلف را تشکیل می دهد. ابداع فناوریهای جدید تولیدمثل و پیشرفت علم ژنتیک دام، که به نیل به این اهداف کمک موثر می کنند، دامپروران را بر آن داشته که از دامپزشک گله انتظار به کارگیری این فناوری ها را داشته باشند. بدین جهت، داشتن اطلاعات کافی در این زمینه ها مورد نیاز شدید دامپزشکان است و دسترسی آنها به منبعی جامع که اطلاعات کاملی در زمینه تولیدمثل دام در اختیار آنها بگذاردکاملا ضروری به نظر می رسد. 

در تدوین کتاب تولیدمثل در حیوانات اهلی سعی شده جدیدترین اطلاعات و موارد کاربرد آنها ارائه گردیده و کلیه پدیده های تولیدمثل دام، از بلوغ و تولید گامت ها در هر دو جنس نر و ماده گرفته تا لقاح، رشد و تکامل جنین، دوره آبستنی، زایمان و مراحل بعد از آن مورد بررسی و بحث قرار بگیرد.

افزودن اثر ژن های مختلف در هرکدام از این پدیده های تولیدمثل، این کتاب را به مجموعه کاملی از آخرین اطلاعات روز در زمینه های مختلف تولیدمثل تبدیل ساخته که نیاز متخصصین، دانشجویان دوره دکترای تخصصی رشته مامایی و بیماریهای تولیدمثل دام و کارشناسان ارشد این رشته و سایر علاقمندان را به نحو مطلوب برآورده می کند و با سرفصل های دروس بیولوژی و آندوکرینولوژی تولیدمثل و بیماریهای تولیدمثل نشخوارکنندگان و اسب مصوب شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای دوره دکترای تخصصی رشته مامایی و بیماریهای تولیدمثل دام هم مطابقت دارد.

مزیت دیگر کتاب تولیدمثل در حیوانات اهلی این است که اغلب مطالب ارائه شده از مجلات علمی معتبر و تراز اول دنیا گرفته شده و به این دلیل راهنمای خوبی برای شروع به کار محققین و دانشجویان دوره دکترای تخصصی است که مایلند در زمینه تولیدمثل دام تحقیق نمایند و آنها را قادر می سازد به گنجینه وسیعی از منابع مربوط دست یابند که در تدوین هرچه سریعتر و کاملتر بخش "مرور منابع" کار، به آنها کمک موثری می کند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هادي علي حسيني
|
Turkiye
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
2
با تشكر از اساتيد محترم جهت ارائه كتاب هاي آموزشي. ميخواستم ببينم چرا اساتيد محترم به طراحي جلد كتاب اهميتي قائل نيستند؟! به ترجمه كتب پزشكي كه نگاه ميكنيم طراحي روي جلدهاشون واقعا خيلي حرفه اي و در شان كتاب و شغلشون هستش. اونوقت كتابهاي دامپزشكي رو نگاه ميكنيم هر چقدر با محتوا و حرفه اي هم كه باشند متاسفانه طراحي جلدشون واقعا تاسف بار هستش... نظر دوستان برام مهمه... ولي من به اين مسئله اعتقاد قلبي دارم تا ما خودمان به خودمان، شغلمان و اثرهايي كه مينويسيم و ارائه ميديم ارزش قائل نشيم نمي تونيم به جايي برسيم.
دكتر رضا حسن زاد
|
Canada
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
هر دم از اين باغ بري ميرسد ، تازه تر از تازه تري ميرسد. البته بنده به شخصه اشنايي كامل با استاد دارم و در سالهاي اخر تحصيل شاگرد ايشان بودم . ايشان آدم بي حاشيه اي هستند و در پاسخ دوست عزيزي كه در خصوص طرح جلد نظر بسيار بجايي داشتند بايد عرض كنم كه ، ......................... حكيم مهر لطفاً اگر قصد نقطه گذاري جاي برخي كلمات را داريد ، ترجيح ميدهم كه مطلب كلا نشر نشود تا اينكه جان كلام عِوَض شود. ممنون.
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
با تشکر از دوست عزیز، طرح روی جلد علمی، گویا و منحصر به فرد است. این طرح جلد فقط مختص این کتاب است و در هیچ کتاب داخلی و یا خارجی مشاهده نمیشود.
باتشکر
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
ضمن عرض خسته نباشید خدمت جناب دکتر محمدی گرامی،
درسته جناب دکتر طرح مختص به کتاب شماست و قبول هم دارم که در جایی وجود ندارد به قول انگلیسی ها با اینکه ازشون خوشم نمیاد don't judge a book by its cover ولی سوالی دارم که چرا بازار کتاب بد شده ؟

دلیل اینکه کتاب های اساتید بنام دامپزشکی فروش پایینی دارند (ترجمه و تالیف) تنها طرح جلد نیست، درست هست که شما زمانی که میخواید کتابتون رو در نمایشگاهی پرزنت کنید طرح و نوع کاغذ برای خریدار مخصوصا ماندگاری کتاب مهم هست ولی آیا هزینه های چاپ کتاب بازگشت دارد؟ تیتراژ خیلی از کتب دامپزشکی پایین هستند.
اکثر کتاب ها تیتراژی زیر 200 تا دارند ولی در تیتراژ ها گزاف گویی میشه و مثلا 1000 یا 2000 یا حتی 5000 تا ذکر میکنند، ایرادی به این نیست سازمان مالیات تعداد اصلی رو لحاظ میکنه، آیا باید تیتراژ کتاب علمی اینقدر پایین باشه ؟ اینها تیتراژ نیستند !

یک مشکل دیگه هم داریم که چرا اگر بخوایم کتابی در فرایند دانشگاه داوری و چاپ بشه بعد از یک پروسه طولانی حداقل 2 ساله به چاپ میرسه، مشکل اینجا ختم نمیشه دانشگاه ها برنامه بازاریابی برای کتاب ها ندارند.

ببخشید جناب دکتر که صحبتش رو میکنم بنده ناراحت هستم، شما کتاب تلقیح مصنوعی در حیوانات اهلی رو سال 88 در دانشگاه چمران چاپ فرمودید چرا به چاپ های بعدی نرسید !؟

خدا بهتون صبر بده
نظر شما
ادامه