کد خبر: ۳۵۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر -  بعد از آب،‌ چای، پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا، به ویژه در ایران است؛ البته چای سیاه. اما چند سالی است که نوشیدن چای سبز نیز در میان مردم کشور ما رواج یافته است و علتش اطلاعاتی است که مردم درباره خواص فوق‌العاده این چای کسب کرده‌اند؛ مثلا اینکه چای سبز از جوانه تازه گیاه چای تهیه شده و چون تخمیر نمی‌شود، حاوی مقادیر فراوانی آنتی‌اکسیدان است که از آن جمله می‌توان به کوئرستین اشاره کرد. چای سبز علاوه بر پلی‌فنول‌ها حاوی مقادیر فراوانی ویتامین‌های C، E و کاروتنوییدهاست و املاحی چون کروم، منگنز، سلنیوم و روی دارد...

درباره آثار مصرف مکرر این نوشیدنی باید گفت که سبب بهبود عملکرد عروق و ممانعت از سکته‌ قلبی می‌شود. خواص ضدسرطانی آن نیز به اثبات رسیده؛ به خصوص خاصیت پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون. چای سبز همچنین با افزایش سوخت‌وساز چربی‌ها موجب کاهش وزن می‌شود. تحقیقات در این‌باره نشان داده‌اند مصرف 5 فنجان چای سبز به مدت 6 هفته می‌تواند سبب کاهش وزن 5/4 کیلوگرم شود. البته نباید فراموش کنیم که تمام این خواص چای سبز، تنها در صورتی که آن را مداوم مصرف کنیم، قابل وصول است.

درباره روش مناسب دم کردن چای سبز نیز باید گفت که به ازای هر 150 میلی‌لیتر آب داغ، باید یک قاشق مرباخوری چای سبز اضافه کرد و بهتر است آبی که ابتدا روی چای سبز ریخته می‌شود به مدت 2 دقیقه روی آن مانده و سپس دور ریخته شود و دوباره به آن آب بیفزایید؛ زیرا چای سبز حاوی تانن بسیار زیادی است که مانع جذب آهن می‌شود. بعد از این کار باید اجازه داد چای طی 3 تا 5 دقیقه کاملا دم بکشد. ریختن آب جوش روی چای سبز سبب افزایش تانن چای می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنم ابتدا زیر کتری را خاموش کنید تا آب از جوش بیفتد و بعد چای سبز را به آن بیفزایید. بهترین نوع مصرف چای سبز نیز این است که تا حد ممکن به تنهایی و با طعم عادی نوشیده شود اما اگر مزه‌اش برایتان قابل‌تحمل نیست، می‌توانید به آن هل، دارچین یا نعناع که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری دارند، بیفزایید. البته به همراه این چای، خوردن میوه خشک، چند عدد کشمش یا توت خشک و حتی عسل به جای قند یا شکر نیز توصیه می‌شود.

در مورد ساعت مصرف نیز باید گفت که چای سبز هم مثل چای سیاه حاوی کافئین بالایی است و حتی کافئین آن از قهوه بیشتر است. بنابراین چه بهتر که بعدازظهر مصرف نشود؛ زیرا ممکن است بی‌خوابی و بی‌قراری به بار آورد اما اینکه می‌گویند زمان صرف چای سبز بر میزان جذب آنتی‌اکسیدان‌های آن تاثیر می‌گذارد، صحت ندارد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mmmmmmm
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
دیگر نیازی به آماده کردن چای سبز و طعم دار کردن آن نیست فقط شما از مارکت محل خود نوشیدنی آماده چای سبز oishi را تهیه و از طعم خوشمره و بی نظیر آن لذت ببرید.
نوشیدنی چای سبز فقط اویشی oishi
www.oishi.ir
محمد رضا
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
0
0
خیلی خوب
ندا
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
0
عالی بود
سوده
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
0
0
عالی
مریم
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
عالی
نظر شما
ادامه