کد خبر: ۳۵۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
گوسفند عجیب
 

گوسفند عجیب الخلقه ای که مدتها به طور عادی در مزرعه مرد ترکیه ای زندگی می کرد، به یکباره توجه صاحبش را جلب کرد؛ حیوان مزرعه دهانی پر از دندان داخل گوشش داشت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از نمناک، کشاورزی با دیدن گوش یکی از گوسفندانش وحشت کرد چرا که شاهد یکی از عجایب خلقت بود ، گوشی که داخلش دهان و دندان داشت .

گوسفند عجیب الخلقه ای که 2 دهان دارد

 علی دمان" دامدار و کشاورز ترکیه ای صاحب گوسفند عجیب الخلقه و منتشر کننده تصاویر آن می گوید:ی ک روز که تصمیم گرفته بودم پشم های گوسفندان را کوتاه کنم، متوجه چیز عجیبی شدم .

وی افزود: پشم دو تا از گوسفندان را تراشیدم نوبت به سومی رسید، در همان حال که مشغول تراشیدن پشم بودم ناگهان احساس کردم که اشتباهاً گوش حیوان را بریدم اما خونی جاری نشد؛ وقتی با دقت بیشتری نگاه کردم متعجب شدم صحنه ای که می دیدم برایم باورکردنی نبود.

این کشاورز در ادامه گفت: گوسفند من داخل گوشش یک دهان داشت، دهانی که دندان و حتی قدرت "بلع رفلاکس" یا همان قورت دادن را داشت.

وی افزود: با دامپزشک تماس گرفتم که به سرعت خودش را به خانه من برساند. دامپزشک بعد از معاینه کامل گوسفند گفت که حدس من درست بوده است و او یک دهان دارای دندان و قدرت بلع است که داخل گوش حیوان وجود داشته.

صاحب گوسفند بعد از اطمینان گفت: قصد فروش و قربانی کردن حیوان را ندارم تا زمانی که نتیجه بررسی ها و علت اصلی این پدیده مشخصی شود .
گوسفند عجیب
گوسفند عجیب
گوسفند عجیب
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پاتولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
سلام به این ناهنجاری Ear tooth یا dentigerous cyst گفته میشود و عمدتا ر اسب سانان گزارش ولی سایر حیوانات هم مبتلا میشوند. و اصلا ناشناخته نیست.کیست اغلب بر روی دندانهای در حال تشکیل شکل گرفته و بعد دندانها به داخل کیست جوانه میزند.برای مطالعه بیشتر لطفا به کتابهای مرجع از جمله پاتولوژی حیوانات اهلی مراجعه نمایید.Jubb& kennedy
نظر شما
ادامه