کد خبر: ۳۵۰۸

حکیم مهر -  رئیس پژوهشگاه رویان گفت: محققان این پژوهشگاه با تلفیق فناوریهای کلونینگ و دستکاری ژنتیکی موفق به تولید اولین حیوانات تراریخته در کشور و منطقه با هدف تولید پروتئینهای دارویی شدند.
دکتر حمید گورابی در مراسم اختتامیه جشنواره رویان به اعطای اولین جایزه "دکتر کاظمی" در این جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر جوایز جشنواره بین المللی رویان، جایزه دکتر کاظمی نیز اعطا می شود که در این دوره از جشنواره این جایزه به پرفسور "رودلف یانیش" دانشمند برجسته زیست شناسی و سلولهای بنیادی اهدا شد.

وی اظهار داشت: قصد داریم در هر سال برنده این جایزه را به عضویت کمیته "تعیین نامزدهای دریافت جایزه" (Nomination committe) در آوریم.

رئیس پژوهشگاه رویان به سابقه فعالیتهای این پژوهشگاه اشاره کرد و افزود: این پژوهشگاه 19 سال پیش به صورت موسسه ای غیر دولتی در درون جهاد دانشگاهی تاسیس شد و فعالیتهای خود را در قالب سه پژوهشکده ادامه داد.

وی پژوهشکده تولید مثل را یکی از این پژوهشکده ها نام برد و اظهار داشت: این پژوهشکده با هدف بالا بردن نرخ باروری و ارتقای سلامت جنین فعالیت می کند و دارای یک مرکز بزرگ درمان ناباروری با انجام سه هزار و 500 سیکل ART در سال است.

گورابی، پژوهشکده بیوتکنولوژی و فناوری سلولهای بنیادی با هدف به کارگیری دستاوردهای تحقیقات سلولهای بنیادی در درمان بیماریها و ارتقای سلامت را یکی دیگر از پژوهشکده های این پژوهشگاه ذکر کرد و یادآور شد: پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری نیز از دیگر مراکز تحقیقاتی این پژوهشگاه است که با تلفیق فناوریهای کلونینگ و دستکاری ژنتیکی موفق به تولید اولین حیوانات تراریخته با هدف تولید پروتئینهای دارویی در کشور و منطقه شد.

رئیس پژوهشگاه رویان ابراز امیدواری کرد که برندگان این دوره از جشنواره رویان سفیر صلح و دوستی ملت ایران به تمام جهان باشند و از طریق تحقیقات مشترک علمی شاهد پیوند ملت ایران و سایر ملل دنیا باشیم. 
 

 

نظر شما
ادامه