کد خبر: ۳۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی تایباد، از شناسایی و کشف دو محل عرضه غیرمجاز دارو و واکسن های دامپزشکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر محمدعلی کامل» گفت: با توجه به اخبار واصله درخصوص دخالت برخی افراد غیر دامپزشک در امور دارویی و درمانی دامپزشکی در برخی روستاها و شکایت همکاران بخش خصوصی از این افراد، از چندی قبل اکیپ دارو و درمان این شبکه با هماهنگی دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان این افراد را تحت نظر قرار دادند و پس از شناسائی اماکن عرضه و انبار با اخذ حکم قضائی، محل های مربوط مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی ها از یک محل حدود 750 قلم انواع داروهای دامپزشکی و از محل دیگر 35 قلم انواع واکسن های دامپزشکی کشف و ضبط گردید.

دکتر کامل افزود: در این پرونده دو نفر به استناد مواد 9، 10، 11 و 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور و به علت عرضه غیرمجاز دارو و واکسن و دخالت در امور درمانی دامپزشکی بازداشت و به دادسرا معرفی شدند.

وی دخالت افراد غیر دامپزشک در امور درمانی دامپزشکی را یکی از عوامل مهم در مصرف بی رویه داروها از جمله آنتی بیوتیک و در نتیجه مقاومت های آنتی بیوتیکی برشمرد و از دامداران خواست جهت درمان دام های خود به مراکز معتبر درمانی و داروخانه های دامپزشکی مراجعه نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
1
درور بر این دکتر قانون مدار. متاسفم برای برخی از مسئولین ادارات که با وجود اطلاع از این گونه مسایل چشم خود را بسته اند و اقدامی نمیکنند . غافل از اینکه علاوه بر اختلال در کار بخش خصوصی ، ضرر این گونه کارها گریبانگیر خانواده های خودشان هم میشود. کاش کمی به مقاومت آنتی بیوتیکی و باقیمانده دارویی در شیر و گوشت مصرفی مردم که ناشی از همین مصرف بی رویه داروهای تجویز شده توسط افراد غیر متخصص هست نیز فکر میکردند. قابل توجه مسئولین ادارات دامپزشکی شهرهای مجاور تایباد. به فکر همکاران بخش خصوصی نیستین لاقل به فکر مردم بیگناه باشید. شما مسئولید...
نظر شما
ادامه