کد خبر: ۳۴۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: طرح درجه‌بندی گوشت قرمز در این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر پویا امجدی» از اجرای طرح درجه‌بندی گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: طرح درجه‌بندی گوشت در شهرستان بافت با همکاری فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی اجرایی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بافت عنوان کرد: این طرح یکی از طرح‌های خوب در راستای رفاه حال مردم و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که برای کنترل قیمت بازار گوشت قرمز و جلوگیری از سوء‌استفاده برخی سودجویان و دلالان این بازار پیشنهاد و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: شهرستان بافت به‌عنوان پیشرو و پیشگام در اجرای این طرح نه‌تنها در استان بلکه در سطح کشور است و در این طرح مقرر شد با همکاری و نظارت سازمان‌ها و ارگان‌های انتظامی و قضایی از حمل غیرمجاز و قاچاق دام به شهرهای دیگر جلوگیری به‌عمل آید و برخورد سختی با متخلفان صورت گیرد.

امجدی افزود: این طرح به‌گونه‌ای است که علاوه بر نظارت و بازرسی بهداشتی گوشت که قبلا اجرا می‌شد، درجه‌بندی آن هم در همان کشتارگاه به وسیله ناظران جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که حیوان قبل از کشتار بررسی و بر اساس سن و وضعیت سلامت ظاهری به سه درجه تقسیم‌بندی و علامت‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: گوشت درجه یک که با برچسب سفید رنگ روی لاشه مشخص است به گوشت حیوان زیر دو سال اتلاق می‌شود، گوشت درجه دو بین دو تا چهار سال سن دارد و با برچسب قرمز رنگ قابل تشخیص است و گوشت درجه سه بالای چهار سال سن دارد و با برچسب آبی رنگ قابل تفکیک از دو درجه قبل است.

رئیس شبکه دامپزشکی بافت گفت: مردم باید در هنگام خرید گوشت به این نکته توجه کنند که علاوه برچسب‌های رنگی، مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی روی لاشه حتما وجود داشته باشد.

لزوم پیشگیری از وقوع بیماری‌های عفونی در طیور خانگی

امجدی ضمن بیان اهمیت موضوع امنیت زیستی آن را شامل تمام اقداماتی برشمرد که افراد برای محافظت از پرندگان در برابر بیماری‌ها انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: سالم نگهداشتن پرندگان برای صاحبان آنها باید یک اولویت قلمداد شود که در این مسیر، دامپزشکی از هیچ کمکی به این افراد دریغ نخواهد کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بافت مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از وقوع بیماری‌های عفونی و مسری در طیور خانگی را رعایت فاصله با محل نگهداری طیور با استفاده از توری ، حصار و... و عدم تماس پرندگان آبزی مهاجر با طیور خانگی و رعایت نظافت در زمینه محل نگهداری ، ظرف آبخوری، دان‌خوری و خارج کردن صحیح و بهداشتی کود برشمرد.

امجدی عنوان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان بافت با برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاهای مختلف سعی در آگاه‌سازی مردم دارد تا بتوانند در گزارش بیماری‌ها دامپزشکی را یاری کرده و از طرف دیگر خسارات احتمالی را به‌حداقل ممکن کاهش دهد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
درود بر دکتر عزیز وسخت کوش انشاالله در کنار خانواده محترم موفق وموید باشید
نظر شما
ادامه