کد خبر: ۳۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی با تاکید بر اینکه وزارت بازرگانی تنظیم بازار گوشت مرغ خود را بر‌اساس برنامه تولیدی ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد داد‌، افزود‌: سرپرست دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی از قول تولید بیش از140 هزار تن گوشت مرغ در ماه خبر داده است.
یدالله صادقی با بیان این‌که آمار دقیق نیاز سالانه گوشت کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح می‌شود، میزان تولید گوشت قرمز در کشور را بر‌اساس گزارش این وزارتخانه را 970 هزار تن و سرانه مصرف را یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و افزود‌: با توجه به سرانه مصرف‌، تولید گوشت باید با حمایتی که از سوی وزارتخانه‌های متولی از تولیدکنندگان صورت می‌پذیرد، افزایش یابد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت واردات گوشت گوساله از سوی وزارت جهاد کشاورزی‌، اختلاف موجود بین سرانه تولید و مصرف چگونه جبران خواهد شد، گفت‌: با توجه به اینکه وزارت جهاد مسوول تامین کالا در کشور است به طور قطع باید برنامه‌ای نیز برای جبران این خلا داشته باشد‌.
مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا با اشاره به مشکلات موجود در تولید دام سبک‌، اظهار داشت‌: قیمت‌ها نشان می‌دهد که گوشت گوساله از ثبات قیمتی بیشتری برخوردار است، ولی با توجه به تغییر ترکیب مصرفی گوشت گوساله و گوسفند در سبد مصرفی خانوار و افزایش میزان مصرف گوشت دام سنگین احتمال ایجاد تغییراتی در قیمت این نوع از گوشت نیز وجود دارد، از این‌رو وزارت جهاد کشاورزی باید از هم‌اکنون احتمالات بازار را پیش‌بینی و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کند.
وی در رابطه با شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت‌: تامین گوشت زیر نظر سازمان دامپزشکی انجام می‌شود و حتی مجوز این امر نیز توسط این سازمان صادر می‌شود و چنانچه در این خصوص مشکلی پیش آید این سازمان باید پاسخگو باشد‌.
این مقام مسوول در خصوص تنظیم بازار گوشت مرغ و هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی‌، گفت‌: وزارت جهاد کشاورزی برنامه تولیدی خود را اعلام کرده است و چنانچه میزان هدف‌گذاری شده محقق نشود میزان کسری با واردات گوشت منجمد و تزریق آن به بازار جبران خواهد شد‌.
صادقی افزود‌: سرپرست دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید را در نیمه دوم سال ماهانه بیش از 140 هزار تن اعلام کرده است‌.
به گفته وی، وزارت جهاد نیز پیش از این برنامه تولیدی گوشت مرغ خود را به وزارت بازرگانی اعلام کرده بوده که در حدود 15 درصد آن محقق نشده و این وزاتخانه نیز تنظیم بازار کشور را بر اساس برنامه تولیدی ارائه شده انجام داده است‌.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گمنام
|
-
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
0
0
قابل توجه جناب آقای دکتر دستور
خدایا تاریخ چه سریع تکرار میشود ومسئولین سازمان چقدر غافلند و ............... و سعی در دفاع از حرفه راندارند
نظر شما
ادامه