کد خبر: ۳۴۶۱

حکیم مهر -  مدیر کل روابط عمومی سازمان شیلات ایران از برگزاری نخستین نشست ستاد همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شیلات ایران خبر داد.

علیرضا کیهان‌پور زمان برگزاری این نشست را عصر روز سه‌شنبه 23 شهریور در محل سازمان شیلات ایران اعلام کرد و افزود: این نشست به میزبانی معاونت آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران و با حضور اعضای ستاد همایش برگزار می‌شود.

کیهان‌پور افزود: در این نشست ابعاد مختلف فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در فعالیت‌های گوناگون شیلاتی مورد واکاوی و بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

چندی پیش دکترسید امین الله تقوی سرپرست سازمان شیلات ایران به برخی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش شیلات اشاره کرده و گفته بود: بحث پرورش ماهیان در قفس یکی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری است که سازمان شیلات ایران نیز از این موضوع حمایت لازم را خواهد داشت ضمن اینکه آمادگی داریم از دانش خارجی نیزدر این زمینه استفاده کنیم.

به گفته سرپرست سازمان شیلات ایران دومین زمینه سرمایه گذاری دربخش شیلات پرورش ماهیان خاویاری در زمین وقفس است چرا که ماهیان خاویاری در رنج‌های مختلف دما، شوری و... می‌توانند رشد مناسبی داشته باشند وبه خصوص در بخش تولید گوشت، ماهیان خاویاری طی سه سال به تولید می‌رسند.

تقوی با تاکید براینکه زمینه‌های بسیار مناسبی در بخش میگو برای سرمایه‌گذاری در کشور داریم، گفته بود: عمدتا در بحث میگو به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم و عمده زیرساخت‌ها و دانش فنی مناسب با این بحث نیز موجود است و آمادگی داریم در یک برنامه هفت تا هشت ساله به تولید 900 هزار تن میگو برسیم.

وی همچنین اظهار کرده بود: در ارتباط با صید وصیادی نیز توسعه میکتوفیده از سیاست‌های سازمان شیلات محسوب می‌شود البته باید شرایطی فراهم کنیم که از این میکتوفیده بیشتر در مصارف انسانی استفاده کنیم ضمن اینکه در بحث کیلکا نیز باید عمده تولیدمان را به سمت مصرف انسانی ببریم چرا که در حال حاضر مصرف انسانی در بحث کیلکا کمتر از 10 درصد است.

 

نظر شما
ادامه