کد خبر: ۳۴۴۳

حکیم مهر -  رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: صنعت مرغ تخم‌گذار در سیاست‌ یکی به نعل و یکی به میخ گرفتار شده و قربانی تصمیمات نادرست متولیان امر تولید و توزیع شده است.

"محمد منتظمی"، یادآور شد: متولیان امر تولید در تهیه و توزیع نهاده‌های دانی و خرید مرغ مازاد از مرغ‌دار تعهدات خود را عملی نکرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مرغداران افزود: این وضعیت هر روز نسبت به دیروز سخت‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شود و با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ تخم‌مرغ همچنان پایین است، به طوری که امنیت سرمایه‌گذاری در این صنعت فراهم نیست و سودآوری آن زیر صفر است.

وی یادآور شد: با واگذاری سیاست تنظیم بازار به سازمان بازرگانی مدت 8 ماه است که مرغداران دان را به قیمت جهانی می‌خرند و تولید را 50 درصد زیر نرخ تمام شده عرضه می‌کنند و این در حالی است که در خراسان رضوی بالغ بر 34 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی افزود: مرغدار اعتقاد دارد یارانه دولتی به مصرف کننده به نوعی از جیب مرغدار پرداخت می‌شود و بدون آنکه آستانه تحمل مرغدار مدنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: متولیان امر از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنند که نرخ تخم‌مرغ کاهش یافته و قیمت دان افزایش. سوال اینجاست چه مقامی می‌تواند این معادله را متعادل کند؟

منتظمی افزود: آنچه در عمل مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد، برخی در بعضی موارد همه‌کاره هستند و در برخی مواقع هیچ‌کاره و آنجا که به بن‌بست می‌رسند اعلام می‌کنند که از عهده ما خارج است و در بخشی که قدرت دارند می‌گویند وظیفه ماست. با این فرایند که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، تکلیف مرغدار چیست؟

 

 

نظر شما
ادامه