کد خبر: ۳۴۳۶۷



رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیروان از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی خبر داد.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی، «حمید فخرانی» اظهارکرد: طی اطلاع یکی از همیاران و اهالی روستای سرانی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، لاشه پلنگ تلف شده به اداره محیط زیست شیروان منتقل شده است.

وی افزود: پس از حضور کارشناسان و ماموران در منطقه، لاشه این پلنگ بالغ مورد بررسی قرار گرفت که در مشاهدات اولیه هیچ آثاری از زخم و خراشیدگی در بدن پلنگ مشاهده نشده است.

فخرانی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی دامپزشکی شهرستان شیروان و کارشناس حیات وحش اداره محیط زیست، لاشه حیوان کاملاً سالم بود اما از ناحیه ساق دست چپ دچار شکستگی شده بود که با توجه به تورم این ناحیه، شکستگی قدیمی مربوط به چندین روز گذشته تشخیص داده شده است.

وی گفت: ضعف جسمانی و لاغری شدید این پلنگ به دلیل شکستگی دست و ناتوانی در شکار و تغذیه بود که منجر به مرگ این پلنگ شده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در استان خراسان‌شمالی واقع شده و هم مرز با کشور ترکمنستان است،این منطقه زیستگاه گونه‌های مهم حیات وحش مانند قوچ و میش اوریال، پلنگ، گربه وحشی، گراز، خرگوش، هما، کبک دری و دارکوب قهوه ای است.



نظر شما
ادامه