کد خبر: ۳۴۳۵

حکیم مهر -  به رغم اعمال تعرفه 90 درصدی واردات، شیر خشک در پوسته شیر خشک نوزاد همچنان به کشور ادامه دارد.

عضو هیات مدیره مرکز همکاریهای امور دام با اعلام این مطلب گفت: هرچند از ابتدای سال جاری دولت با اعمال تعرفه 90 درصدی از واردات شیر خشک به کشور جلوگیری کرده است، اما واقعیت آن است که واردات شیر خشک در قالب شیر خشک نوزادی به کشور همچنان ادامه دارد.

پری محصل فرد افزود: در زمان حاضر حجم قابل توجهی شیر خشک قاچاق از مرزهای شمالی کشور و از چین در قالب شیر خشک نوزاد با تعرفه 10 درصدی وارد کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: اثبات این موضوع با چشیدن ماستهای پرچرب شرکتهای فرآوری تولید شیر توسط بازرسان دستگاههای نظارتی محقق می شود.

گاوهای مولد از بین رفته اند

محصل فرد با اشاره به وضعیت تولید گوشت در کشور ادامه داد: افزایش قیمت نهاده های دامی نظیر جو به قیمت 370 تا 380 تومان در هر کیلوگرم همچنین سویا و کلزا باعث شده است قیمت تمام شده گوشت در کشور افزایش یافته و روند نزولی پیدا نکند.

عضو هیات مدیره مرکز همکاریهای امور دام همچنین تصریح کرد: دامداران ناگزیرند برای جبران ضرر و زیانهای وارده و تامین هزینه های دامداری، گاوهای مولد خود را به کشتارگاهها ارسال کنند. در نتیجه گاوهایی که باید با تولید گوساله به حجم تولید گوشت کشور کمک کنند، از چرخه تولید خارج می شوند.

وی یادآور شد: از آنجا که شیر محصولی فسادپذیر است، تولیدکنندگان ناگزیرند محصول تولیدی خود را روزانه و با هر قیمت پیشنهادی ولو به قیمت پایین به صنایع فرآوری شیر تحویل دهند.

محصل فرد از دولت خواست با تامین زیرساختهای تولید گوشت کمک به پرواربندی دامهای مولد و همچنین کاهش قیمت نهاده های دامی به کمک تولید شیر و گوشت کشور بیاید.

نظر شما
ادامه