کد خبر: ۳۴۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت غرامت به صاحبان مرغ های بومی مبتلا به آنفلوآنزا که توسط اداره کل دامپزشکی استان معدوم شده اند خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: متاسفانه علائم آنفلوآنزای حاد فوق پرندگان در روستای ”بن زرد علیا” شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده که در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ های معدوم سازی و ضدعفونی دامپزشکی به محل اعزام و عملیات معدوم سازی و ضدعفونی را تا ساعت 21 شب در منطقه به پایان رساندند.

وی همچنین از پاکسازی مجدد بیماری در صبح روز بعد در روستای بن زرد علیا خبر داد و گفت: یک اکیپ معدوم سازی به همراه اکیپ ضدعفونی مجدداً به منطقه اعزام تا در صورت وجود مرغ بومی، کبوتر و یا سایر پرندگان زنده منطقه را پاکسازی کامل نمایند.

دکتر بهمنش علت بروز بیماری در منطقه را از طریق یک شخص که بصورت سیار اقدام به فروش مرغ زنده می نمود عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی های بعمل آمده با نیروی انتظامی، مشخصات این فرد اعلام شده تا نسبت به دستگیری آن و تحویل به مقامات قضایی اقدام گردد.

وی گفت: این اطمینان خاطر را به مردم عزیز می دهیم که غرامت کلیه طیور اهلی اعم از مرغ های خانگی، کبوتر، تخم مرغ و ... که در کانون بیماری توسط دامپزشکی معدوم شده اند، پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه با جلسات متعدد و آموزش های چهره به چهره به مالکان مرغداری های صنعتی، تاکنون گزارشی از بیماری در مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان مشاهده نشده است.

دکتر بهمنش گفت: با سرعت انتشار ویروس عامل بیماری در 19 استان کشور و لزوم رعایت مسائل بهداشتی مردم باید به توصیه های دامپزشکی اعتماد و فقط از محصولات استحصالی از کشتارگاه ها ی طیور که تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی روانه بازار می گردد، استفاده نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه کانون آلوده در طیور خانگی معدوم سازی و ضدعفونی شده اند، گفت: فعلاً بحرانی وجود ندارد و از مردم می خواهیم هرگونه تلفات غیرعادی در جمعیت طیور اهلی خود و حتی پرندگان وحشی را با سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی درمیان گذاشته و از خرید و ذبح مرغ زنده به عنوان یکی از مخازن اصلی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جداً خودداری نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرنولد شوایتزنگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
پس موضوع حسگرها کاملا جدی است.فقط به استانهای دیگر هم یاد بدین که این جماعت را بندازند توی گونی و بفرستن پیش ما که روابطشان با داعش معلوم شود
نظر شما
ادامه