کد خبر: ۳۳۸۱۳
 

با هماهنگی مدیرکل غرب آسیا وزارت امور خارجه و درخواست سازمان مستقل برای توسعه صادرات هندوستان  (APEDA)  مبنی بر ملاقات با مدیران ارشد سازمان دامپزشکی ایران جهت افزایش همکاری های اقتصادی در حوزه کشاورزی، نشستی در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز یکشنبه 10 بهمن ماه نشستی با حضور جمعی از مدیران سازمان دامپزشکی ایران و رییس سازمان مستقل برای توسعه صادرات هندوستان تشکیل شد.

«دکتر علی صفر ماکنعلی» مدیر کل دفتر سازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل به عنوان مسئول نشست به طرف هندوستان اعلام کرد: بنا به تقاضای طرف هندوستان، مدیران ارشد سازمان دامپزشکی کشور آمادگی دارند پس از ارائه تقاضا و بحث و گفتگو متعاقباً از کانال رسمی پاسخ درخواست داده خواهد شد.

«دکتر مسعود محمدیان» مدیر کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی اظهار داشت: شرایط صدور مجوز صادرات و واردات برای تمام محصولات دامی طبق مقررات و دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت دام و سازمان دامپزشکی ایران با انجام مطالعات کتابخانه ای و بازدید های کارشناسی میدانی و در نهایت در صورت تایید با رعایت الزامات بهداشتی قرنطینه ای و ارائه درخواست به مراجع صلاحیت دار رسمی دو کشور امکان پذیر است.

رییس سازمان مستقل برای توسعه صادرات هندوستان (APEDA) ضمن اشاره به صادرات گوشت به ایران در سال های 2015 و 2016 میلادی اعلام کرد: این کشور آمادگی دارد صادرات محصولات دامی خود را به ایران از سر بگیرد.

سینگ افزود: این سازمان مقررات سازمان جهانی بهداشت دام از جمله 3-7 روز قرنطینه قبل از صدور دام زنده رعایت می کند و درخواست دارد شرایط بهداشتی قرنطینه ای ایران را برای صادرات دام زنده پس از دریافت از مبادی دیپلماتیک مورد بررسی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولیت های صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشور هند توسط وزارت کشاورزی این کشور به سازمان مستقل برای توسعه صادرات هندوستان تفویض اختیار شده است.

 
 
نظر شما
ادامه