کد خبر: ۳۳۶۱

حکیم مهر -  کمیسیون کشاورزی گزارش رئیس سازمان شیلات از عملکرد این سازمان را بررسی کرد و اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی را انتخاب کردند.

عیسی جعفری افزود : رئیس سازمان شیلات از عملکرد این سازمان طی سالهای برنامه چهارم توسعه به اعضای کمیسیون گزارش داد.

نماینده‌ی بهار و کبودرآهنگ افزود: بر اساس این گزارش سازمان شیلات در تولید و توسعه آبزیان و گوشت سفید به ویژه در استان‌های غیر ساحلی رشد مناسبی نداشته است. و این در حالی است که بسیاری از استان‌ها از امکانات بسیار خوبی برای تولید آبزیان برخوردار هستند. در برخی استان‌ها حوضچه‌ها و مزارع پرورشی خوبی وجود داشته است که بنا به دلایلی هم اکنون تعطیل شده‌اند. سازمان شیلات در تولید ماهی های خاویاری باید تلاش بیشتری را در صید این ماهی‌ها در دریای خزر مبذول می‌داشت، ولی این گونه نشده است.

جعفری افزود: اعضای کمیسیون پس از گزارش رئیس سازمان شیلات به این جمع بندی رسیدند که این سازمان به لحاظ ساختاری در وضعیت مطلوبی نیست، چرا که بخش قابل توجهی از نیروی انسانی این سازمان نیروهای خدماتی و شرکتی هستند که از تخصص لازم برخوردار نیستند. مطمئنا با این وضعیت سازمان شیلات به اهدافش نخواهد رسید، از این رو این سازمان باید ساختارهایش را اصلاح کند تا نیازهای غذایی کشور از آبزیان به سطح قابل قبولی افزایش یابد. افزون بر آن باید تدابیری برای آفت‌های دریایی نظیر کشنه قرمز نیز اندیشیده شود.

وی از تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: آقایان فرهمند، محمدجانی، حاجی‌اصغری، سپه، یونس اسدی، اقبال محمدی، یوسف‌نژاد، برنا و بنده هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی را تشکیل داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به دستور سوم کمیسیون، گفت: سوالات ملی و منطقه‌ای از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی مشخص شد.

 

نظر شما
ادامه