کد خبر: ۳۳۵۰۲
 

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: کانون جدید ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران تأیید نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رضوانی» اظهار کرد: آخرین کانون ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مربوط به مرگ و میر قوهای سرخرود بوده و کانون جدیدی نداشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود درگیری در سطح مازندران، بیشترین موضوع مورد تأکید جلوگیری از صید و شکار پرندگان مهاجر و عرضه پرنده بومی و شکار شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران قطب تولید کشور محسوب می‌شود مبارزه با بیماری و پیشگیری از آلودگی ضروری است.

این مسؤول با اشاره به اینکه موردی از بیماری در مرغداری‌های گوشتی و کشتارگاه‌های استان گزارش نشد، اضافه کرد: رعایت بهداشت و کنترل قرنطینه‌ای برای جلوگیری از درگیری به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

گزارشی از آنفلوآنزا در مرغداری‌های صنعتی مازندران نشد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در ادامه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ گزارشی از بیماری آنفلوآنزا در مرغداری‌های صنعتی مازندران نداشتیم.

«عطاءالله حسن‌زاده» با بیان اینکه جلسات رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای در دستور کار قرار دارد، افزود: موارد آموزشی نیز با هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی در دستور کار قرار دارد تا صنعت ما درگیر نشود.

وی با تأکید بر رعایت موارد بهداشتی، خاطرنشان کرد: مرغداران در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با شبکه دامپزشکی اطلاع‌رسانی کرده تا آسیبی جدی به صنعت ما وارد نشود.
 
 
نظر شما
ادامه