کد خبر: ۳۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  پس از کشته شدن چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی در کرمان طی سالهای اخیر، مدیرکل محیط زیست کرمان از نصب تندیس یوزپلنگهای کشته شده برای ارتقاء سطح فرهنگ مردم بومی منطقه خبر داد.
عباسعلی دامنگیردر مراسم نصب تندیس سه یوزپلنگ آسیایی در کرمان اظهار داشت: اهمیت حفاظت از این گونه ارزشمند، کمیاب و در معرض خطر بسیار زیاد است و در همین زمینه اقدام به نصب تندیس این حیوان در راور به عنوان منطقه محل زندگی این گونه منحصر بفرد شده است.

وی افزود: مدتها وجود این گونه ارزشمند در این زیستگاهها به صورت رسمی تایید نشده بود که پس از مشخص شدن وجود این گونه در منطقه اقدامات خوبی جهت حفظ این گونه مهم صورت پذیرفته که از آن جمله می توان به ایجاد یک پاسگاه حفاظتی در منطقه "دربند" راور و ارتقاء سطح حفاظتی منطقه به پناهگاه حیات وحش به مساحت یک میلیون و 300 هزار هکتار و همینطور برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد برای آشنایی و اطلاع رسانی مردم بومی و محلی در منطقه راور نام برد.

دامنگیر در ادامه همکاری شهرداری راور در راستای حفظ حیات وحش را قابل تقدیر دانست و گفت: شهرداری راور در جنبه های گوناگون حامی محیط زیست بوده و هست که از آن جمله می توان به همکاری نزدیک با اداره محیط زیست شهرستان راور جهت آبرسانی به حیات وحش توسط وسایط نقلیه شهرداری در زیستگاههای منطقه اشاره کرد.

دامنگیر از مردم بومی منطقه خواست از هرگونه صدمه رساندن به گونه ارزشمند یوز ایرانی خودداری نمایند و ابراز امیدواری کرد که با همت و همکاری مردم و کمک سازمان مرکزی بتوانیم در حفاظت و جلوگیری از انقراض این گونه نادر موفق باشیم.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان شهرداری شهرستان راور، در حرکتی فرهنگ ساز و ارزشمند اقدام به نصب سه عدد تندیس یوزپلنگ ایرانی به عنوان تنها باقی مانده نسل یوز آسیایی در محل بلوار ورودی شهر راور کرد.

شهرستان راور به عنوان یکی از اصلیترین زیستگاههای یوز ایرانی شناخته می شود که تنها بازمانده از نسل یوزپلنگ زیبا و منحصر به فرد آسیایی است و این اقدام برای اولین مرتبه است که در مناطق زیستگاههای یوز کشور توسط شهرداری منطقه انجام می پذیرد.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
0
حلا كه تنديس نصب كرديد لاعقل دور بر ان را فضاي سبزي درست كنيد تا بيشتر توي ديد باشند ومسافران انهارا بهتر ببينند
نظر شما
ادامه