کد خبر: ۳۳۲۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد:
«دکتر سهراب عاقبتی» افزود: طیور موجود تا شعاع یک کیلومتری باید امحا شوند که در این راستا دامپزشکی گیلان فردا طیور موجود در منطقه اسپند صومعه‌سرا را امحا خواهد کرد ...
 

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان گیلان از مشاهده  یک مورد از ابتلای طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از روستاهای صومعه سرا خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری  برنا، «دکتر سهراب عاقبتی» امروز گفت: براساس مقررات در صورت مشاهده ابتلای پرنده ای به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، طیور موجود تا شعاع یک کیلومتری باید امحا شوند که در این راستا دامپزشکی گیلان فردا طیور موجود  در منطقه ی اسپند صومعه سرا را امحا خواهد کرد.

وی افزود: دولت خسارت های وارد آمده به روستاییان را به آنان پرداخت می کند و مردم در این زمینه نگران نباشند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از ابتلای انسان به این بیماری در گیلان مشاهده نشده است، از آمادگی کامل استان و هماهنگی تمام دستگاه های ذیربط برای مقابله با شیوع این بیماری خبر داد.

وی همچنین افزود: تاکنون هیچ گزارشی از ابتلای طیور مرغداری های صنعتی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم در گیلان گزارش نشده است و شرایط به طور کامل تحت کنترل است.

دکتر عاقبتی از مردم خواست از شکار و مصرف پرندگان مهاجر خودداری کنند .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
هیس، آرام صحبت کنید ویروس ها الان خواب هستند و فردا قرار است غافل گیر شوند!
................ مگر میشود تا فردا صبر کرد و آیا اگر فردا وارد منطقه شدید، فکر نمیکنید پرنده های مورد علاقه مالکین از روستا خارج شده باشند؟ بعد هم ........... میکنید که اوضاع تحت کنترل است! اگر هم بحث پرداخت غرامت باشد ممکن است پرندگانی نیز وارد منطقه کرده باشند.
اقبالی
|
Germany
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
ممنون از زحمات شما و کلیه همکارانتان دکتر عاقبتی.
خدا قوت
نظر شما
ادامه